• zoya

År 2009

Ja jag vet att det är länge kvar, men hur fantastikt känns det inte att veta att man ska få bli hustru till den mest underbara mannen...och jag har all tid i världen att planera och oroa mig Hur långt har ni andra 2009-jäntor kommit? Kram kram

• Svar på tråden År 2009
  • Morr

vi har vetat i fem år (samma sommar som vi blev ihop) att det var vi, så vi skulle lika gärna kunnat gravera in ett datum sommaren 02 i våra förlovningsringar..men nu helt plötsligt är vi mer mogna än nånsin att ta steget till förlovning och jag är mogen till resten också men min sambo vill vänta lite med att definitivt bestämma ett år och datum...även att vi friat till varandra sedan vi blev ihop i princip! (vet inte vart jag ville komma med det men nu vet ni) kul att vi är några som har siktet inställt på 2009 iaf - (vi blev för övrigt ihop den 29 dagen i en månad så 2009 utan nollorna är ju "vårt" år...ska påminna min darling om detta!!)

• Valentine84

Hehe ja det är ju lite häftigt, kanske ni skulle gifta er den 29 i någon månad oxå?!?! hehe

• ekpo1

Vi funderar också på att gifta oss 2009 (sommar). Vi förlovade oss förra sommar. Vi har inte börjat planera ngt än, men här om dagen har jag sett en underbar Maggie Sottero klänning som jag bara måste ha. Den är begagnad så vi bestämde att om den passsar så köper vi den...vet inte, det kanske är lite för tidigt och snabt beslut, men men jag bara älskar den!

• Morr

tokis: jo det lutar åt ett höstbröllop så den 29/9 2009 kanske inte vore helt tok... först hade vi tänkt 29/8 för det är på en lördag och min farmors födelsedag o hennes bröllopsdag är min födelsedag men augusti känns fortfarande lite sensommar och det är höst vi är ute efter... men det är ju ett tag kvar så vi får se.. min sambo är inte lika fäst vid datum som jag är.. som tur är kanske..

• Zenobia

Tittar in =)

Vi funderar också på ett bröllop till 2009. Vi förlovade oss för 1 år sen men bröllop känndes inte så viktig att det skulle hända i år eller så. Utan 2009 ligger lagomt bort.

Men kruxet är när man ska gifta sig, skulle vara kul på 3 års dagen av förlovningen 090606 men vet inte om det är lite tidigt på sommaren. Eller ett höstbröllop.

Det är klurigt det där. Min sambon kommer iallafall vara 33 men fylla 34 det året och ja kommer vara 30 men bli 31 det året.

• Spira

Kikar in här. Vi har också tänkt oss ett 2009 bröllop, firar 10 årig förlovning nästa år så det börjar bli dags...! Närmare bestämt i juni om det blir som vi vill. Är precis i början av planeringen så jag bara susar runt här och inspireras...
    Egentligen är mitt största problem att jag aldrig ännu varit på ett bröllop så jag hoppas få gå på några sommarbröllop 2008 Tittar väl in här nu och då i fortsättningen, för att få lite tips.

• Spira
    Zenobia skrev 2007-09-12 13:34:32 följande:
    Tittar in =)Vi funderar också på ett bröllop till 2009. Vi förlovade oss för 1 år sen men bröllop känndes inte så viktig att det skulle hända i år eller så. Utan 2009 ligger lagomt bort.Men kruxet är när man ska gifta sig, skulle vara kul på 3 års dagen av förlovningen 090606 men vet inte om det är lite tidigt på sommaren. Eller ett höstbröllop.Det är klurigt det där. Min sambon kommer iallafall vara 33 men fylla 34 det året och ja kommer vara 30 men bli 31 det året.
    Skojsigt, vårt förlovningsdatum är också 6/6 så vi funderar också på det datumet, är praktiskt i framtiden dessutom, det är ju alltid röd dag(nationaldagen)...
  • jåi

Hej brudar!!
    Här en 2009 till. Vi har bestämmt idag att det blir bröllop 2009-08-01. Så nu ska det planeras å planeras

• Danielaa

Hallå tjejer!

HÄRLIGT att se att de inte bara e jag som e ute i vääääldigt god tid! Haha, jag började ju nästan hålla me folk som tycker att jag e knäpp som planerar så tidigt...!

Vi har sagt 2 maj 2009 som vår dag, har inte bokat något ännu, men hoppas verkligen att de går de datumet!

Har inte kommit så långt i planeringen som många andra verkar ha gjort, funderar massor på färgtema, fram å tillbaka å hit å dit... väldigt svårt tycker jag! Men just nu e jag inne på mörkblått, vanilj/cremevitt med rosa inslag! Tror de kan bli riktigt snyggt!

Däremot har jag redan börjat kolla på klänningar! Både till mig och mina tärnor! De e sååå underbart, de finns så mycket vackra klänningar...! Aaaaaah, ska iväg idag igen faktist å kolla en annan affär! Fördelen me storstäder, de finns maaaassoooor att välja mellan!

Jättekul att hittat er här, så kul att ha nån å diskutera med som ligger på samma nivå i planerande/tid som en själv!

Kram kram!
    Några mer som sak på premiärvisningen av KIK i Göteborg 6 okt?

• ekpo1

Vet ngn hur långt i förväg får man boka kyrka? Vi tänkte sommar 2009...är det först vinter 2009 man kan boka eller? Hur funkar det...svårt att bestämma datum utan att veta om kyrkan är "ledig" den dan.

Svar på tråden År 2009