• zoya

År 2009

Ja jag vet att det är länge kvar, men hur fantastikt känns det inte att veta att man ska få bli hustru till den mest underbara mannen...och jag har all tid i världen att planera och oroa mig Hur långt har ni andra 2009-jäntor kommit? Kram kram

• Svar på tråden År 2009
  • Fru 2009

Hoppar in här.

Har bokat kyrka, lokal och präst, och kommer skicka ut save-the-date kort förhoppningsvis denna vecka för att göra allt officiellt.

17 januari 2009 - 17jan2009
    13 februari 2009 - Fru 2009
    14 februari 2009 - Kakan Mascha
    14 februari 2009 - Tokis
    2 maj 2009 - Danielaa (Daniela och Mikael)
    1 augusti 2009 - jåi
    29 augusti 2009 - felines
    29 augusti 2009 (arbetsdatum) - Morr
    28 november 2009 - Blivande fru Coxxby

• Kakan Mascha

Tokis: Bor i Stockholm så det blir väl någonstans i närheten. Då behöver vi inte slåss om lokal i alla fall!! =)
    Men är helt öppen för förslag som innebär att man måste resa bort lite med övernattning och gemensam frukost dagen efter. Ca 50 pers har vi i alla fall kommit fram till..! Det går framåt! =)

• Ickaflicka

Hej! Vad kul attså många andra som ska gifta sig 2009 redan är här! Jag blev friad till den 6 september i år och bröllopet ska stå under sommaren 09, troligen augusti eftersom jag fyller 30 i maj...

Trots att det är så långt kvar så kan jag inte sluta fundera! Jag har en massa tokiga idéer, men jag måste väl lägga lite band på mig så att jag inte har planerat alltihop innan m2b hinner tänka något alls, hihi!

Vi har kommmit så långt att vi bestämt oss för borgerlig vigsel, ska be min gamle chef från tingsrätten, om han är kvar då det vill säga... Sen har vi börjat titta på herrgårdar i Östergötland och Sörmland, vill ha festen och vigseln på samma ställe och helst så att vi och de gäster som vill kan sova över. Vet ni hur många herrgårdar och liknande som finns här!!! Det kommer att ta lång tid att få offert och besöka alla, så det är bra att vara ute i god tid!

Ser fram emot diskussionerna i tråden framöver!!!

Kram Ickaflicka

• Morr

oh, om en vecka är det dags för en ny tråd eftersom det då är tre månader sedan vi startade den här - ¨så minst nio-tio trådar kommer vi behöva innan alla 2009-brudar är klara!! Vi har redan bestämt att vi ska ha brunt, vitt och lite rosa som färgtema eftersom det är "våra" färger (har ju nu förstått att det är många som ska ha det här på BT, men i alla fall) och att vi ska ha vitguldsringar men sen såg jag att "vårt" datum, 29/5 är på en lördag 2010.. suck.. men 29/8 är på en lördag 2009 och det var min farmors födelsedag och hon gifte sig på det som blev min födelsedag, men frågan är: vart drar man gränsen för de olika årstiderna - vi vill INTE ha ett sommarbröllop, men är 29/8 i södra sverige sommar fortfarande? för en vecka sen i norra sverige var det ju helt underbart men undrar hur det ser ut i aug där nere.. med färger o så...eller kanske ett novemberbröllop?? förvirrat inlägg, men hoppas på lite råd!

• Spira

Lägger till mig också här, datumet är inte helt spikat men nästan Är ute i för god tid tydligen, skulle boka lokalen häromdagen men då fick jag veta att de inte tog emot bokningar förrän jan 2008, gissa vem som ringer som en tok då

14 februari 2009 - Tokis
    6 juni - Spira
    1 augusti 2009 - jåi

• maramis

Nu var kyrkan bokad....spännande!!!!

• jåi

Ringde igår för att boka kyrkan men den får inte bokas förren ett år innan.

• Danielaa
    Morr skrev 2007-10-05 09:18:08 följande:
    oh, om en vecka är det dags för en ny tråd eftersom det då är tre månader sedan vi startade den här - ¨så minst nio-tio trådar kommer vi behöva innan alla 2009-brudar är klara!! Vi har redan bestämt att vi ska ha brunt, vitt och lite rosa som färgtema eftersom det är "våra" färger (har ju nu förstått att det är många som ska ha det här på BT, men i alla fall) och att vi ska ha vitguldsringar men sen såg jag att "vårt" datum, 29/5 är på en lördag 2010.. suck.. men 29/8 är på en lördag 2009 och det var min farmors födelsedag och hon gifte sig på det som blev min födelsedag, men frågan är: vart drar man gränsen för de olika årstiderna - vi vill INTE ha ett sommarbröllop, men är 29/8 i södra sverige sommar fortfarande? för en vecka sen i norra sverige var det ju helt underbart men undrar hur det ser ut i aug där nere.. med färger o så...eller kanske ett novemberbröllop?? förvirrat inlägg, men hoppas på lite råd!
    Brunt vitt å rosa låter jättefint, ett av alla mina typ 100 alternativ oxå...!

De me din famrors födelsedag tycker jag låter fint, speciellt som hon gifte sig på de som blev din födelsedag, de tycker jag erkligen va speciellt! Hade nog valt de datumet om de vart jag, väldigt symboliskt fint tycker jag!

29/8 kan man inte räkna me att de e sommar, men de ville du ju inte heller! Vår son fyller år den 31/8 å i år va de iaf INTE sommar här i Gbg, å va jag minns så va de inte de förra året heller när han föddes...!

De färgerna ni funderat på tycker jag passar under hela året faktist, de e inte alls bundna till årstiderna tycker jag...
  • eveluscious

maramis:
    595:-/dygn är ju jättebilligt! Vi har hittat en lokal 3.5mil från kyrkan (lååååångt) men den är perfekt...dock är den ledig först 17:30 och vi gifter oss 15:00

jåi:
    Oj! Vi bokade vår kyrka i juli i år! Gick jättebra

Lägger in mig också

14 februari 2009 - Tokis
    6 juni - Spira
    19 juni - eveluscious
    1 augusti 2009 - jåi

• ekpo1

Vi har inte riktigt discuterat datum än, men runt 27 juni 2009 blir det. I dalarna. Planerar att boka kyrka på våren, då vi har mer tid att åka runt och kolla...fas har redan en favorit.

Svar på tråden År 2009