BT - vad tycker ni?
Tänkte få lite åsikter om vad ni tycker om sajten BT? Själv är jag rätt förvånad över vilken låg nivå det är på det mesta här inne.
Tänkte få lite åsikter om vad ni tycker om sajten BT? Själv är jag rätt förvånad över vilken låg nivå det är på det mesta här inne.
Okej, alla är ju olika. Jag håller ju med er till viss del. Men samtidigt så tror jag faktiskt att på något sätt så kommer kvinnorna vara "under" männen på något sätt. Det kommer nog dröja många många år innan det kommer försvinna.
Ja, jag är faktiskt genusforskare. Tycker att det är superintressant.
Ibland kan jag bli lite för uppspelt av ämnet, därav mitt klumpiga uttalande på denna tråd. Men i stundens hetta...
Issm: Det är väl ingen som har påstått att det itne tar lång tid för samhället att förändras? Men se hur långt det har gått de senaste 100åren
c_t
Jag tycker det just är därför det är viktigt att kalla sig feminist. För att ta tillbaka ordet.
lilltass
Vad spännande! Jag har läst genusvetenskap upp till b nivå. Jag orkar inte ge mig in i diskussionen, men jag håller med dig iallafall.
Vilket roligt yrke!
Det är sånt som händer, och det är viktigt att be om ursäkt när man gjort fel. Vilket du också gjort.
Jag tycker att ni börjar spåra ur och håller er inte till ämnet.
Lilltass - det måste vara ett intressant yrke?
Lena + Mattias = Sant - Okej jag ger mig, ni har rätt. :) men det känns som om "superfeministerna" tror att det ska gå i en handvändning och det är såå irriterande. Jo, samhället har verkligen kommit långt på 100 år.
gunsandroses
För mig är det andra saker som feminismen också står för som jag inte kan identifiera mig med.
lilltass:
Måste bara hoppa in och säga att du verkar har ett roligt jobb! Jobbar du inom forskarvärlden eller ute på fältet (om du vill berätta)?
Jag har en god vän som är utbildad genusvetare. Han är nog en av få män som har den utbildningen :)
En tråd om låg nivå hamnar lätt på en låg nivå ;)
Jag gillar inte att man inte kan ta bort sina egna inlägg, tex om man har skrivit fel. Jag gillar inte heller att inlägg försvinner ur ens favoritlista utan att man har valt det utan bara pga tid. Och jag gillar definitivt inte att de är så dåliga på att hålla sidan så den alltid funkar.
Anton, du har fullständigt rätt.. Haha.. Snacka om att försvinna från ämnet.
Jag tycker BT är toppen, det är väldigt trevligt ställe att få inspiration och åsikter om ens ideer. Har kollat runt lite på andra forum men det känns som om BT är det mest aktiva och man blir lätt beroende. Tycker att vissa trådar kan vara lite 'låga' och lite mindre trevliga saker sägs.
Men det finns inga dumma frågor bara dåliga svar :P Eller vad är det Hjärnkontoret brukar säga?
LEna + Mattias = Sant - Efter hur lång tid försvinner trådarna från favoritlistan?*orolig* Jag har lagt till flera superbra trådar där som jag vill använda längre fram när planeringen kommit igång mer...
har vi lämnat feminism diskusionen?
tänkte bara fråga hur ni känner inf ordet equalism istället för feminism och sen sägaatt man väljer inte alltid om man är underordnad män eller inte -ibland blir situationen påtvingad en.
tack :)
Duchess.
Jag är i grunden socialantropolog men har genusvetenskap som mitt breddningsämne. De ligger väldigt nära varandra eller till och med går ihop så därav har jag möjlighet att forska i genusrelaterade frågor. Håller på i inledningsstadiet av min avhandling.
Det är inte så mycket killar, det har du rätt så han är nog ganska unik.
Issm, glad att någon håller med :)
då det finns många personer med olika tankar och åsiker så flyger folk fort ifrån det tänkta ämnet. Så är det på alla forum mer eller mindre.
Men att det diskuterades feminism har inte med detta ämne att göra överhuvudtaget. Det frågades faktiskt om vad folk tyckte om Bröllopstorget som sida.
Anton.
Det är ju det som är så intressant med diskussioner. Att de tar nya vändningar och öppnar upp för nya infallsvinklar och ämnen.
Issm : jag skulle gissa på 3mån.
Okej...