1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)
Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!
Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!
Ölandstok: usch, det låter inget trevligt det där. Ge dem vad de tål! De små flugorna alltså
Ja tjejer, det där med möhippa är ju faktiskt inte det viktigaste. Och jag tycker faktiskt att det kan vara trevligt att bara träffas och äta god mat med några vänner och ha det skönt tillsammans. Hela den förnedringsgrejen som många möhippor och svensexor går ut på är jag inte så mycket för. Vi blev ju lite halvt förnedrade under våran när vi fick gå klädda i konstiga saker (svart sopsäck bland annat), men det är väl bara att bjuda på det. Om det är priset för att få gifta sig med mannen i sitt liv så är det värt det!!! Jag är tacksam att de vill ordna något, men som sagt, om det inte skulle bli någon hippa så var inte ledsna för det. Det är ju inte som förr i tiden när man bodde i samma lilla ort med alla sina vänner från skoltiden. Min bästa kompis bor t.ex 45 mil från mig och jag är tacksam över att hon kommer på bröllopet. Det är det viktigaste!
Septembersol
du har verkligen så rätt.. min allra bästa vän bor som sagt i luleå dvs runt 200mil bort.. hon har tenta dagen innan bröllopet å slänger sig då på planet ner för att gå på mitt bröllop för att åter slänga sig på planet hem på söndagen för hinna tillbaka till sin kursstart.. jag är verkligen sååå glad.. sa till henne att det inte var nödvändigt, men hon sa att det var självklart..
det enda som är lite tråkigt är att min sambos släkt inte har orkat ta tag i å gratulera honom.. alla har svarat genom hans mamma typ att dom inte kan komma.. sååå dålig stil tycker jag..
Jag håller med er båda två att det inte skall vara för mycket förnedrings-TV av det, men händer det så himla ofta numera? BRukar ju bara spa och sådana saker.
Är ju gravid så behöver inte oroa mig över att de skall hälla mig full med sprit heller, så jag tror nog att det kan bli en rätt lugn dag, men är nervöst ändå. Mestadels att inte vet NÄR tycker jag...
Jag håller nog med Louise14 om att det verkar som det verkar vara mindre förnedringsuppdrag på möhippor nu. I alla fall har vi inte haft några såna saker på de hippor jag har varit med på. Och eftersom vi har varit snälla mot de kompisar som hittills har gift sig så hoppas jag att de ska vara det mot mig också om det nu blir någon möhippa för mig...
Men allt beror ju på bruden i fråga. För min del skulle jag tycka att det vore mysigast att bara ha gott om tid att prata och umgås.
Ja, jag vill göra något msyigt och sedan kanske gå ut och äta.. Blåsa glas har jag hört är poppis. Annars är ju spa en höjdare, men man får se vad som händer!
Måste bara fråga, har ni sånger i erat festprogram? Har just pratat med toastmaster och han sade att vi måste prata om sånger och sådant för festprogrammet. Har aldrig varit på bröllopet där man sjunger och vet inte om jag är sugen på det. Är man tråkigt om man inte har det? Tänkte bara ha 2 dikter, menyn och bordplacering och pres av gästerna....
Vi har flera sånger i vårt festprogram. Det har det alltid varit på alla bröllop jag varit på så jag trodde att det alltid brukade vara så?
Jaja, där ser man hur olika det kan vara... Fast det finns aldrig några "måsten" när det gäller bröllop har man ju lärt sig här på BT.
Alla sånger som vi har med har "bröllopstema" och många av dem har till och med våra namn i texten. Har en duktig kompis som har hjälpt till att ta fram sångerna.
Vad är det för sånger? kanske du kan skicka några till mig på mail`?
lb@lelo.com...Vore evigt tacksam. Man kan ju inte ändra sig förrän man vet vad man tackat nej till.
Louise14: Nu ska du ha fått mail.
Vi ska också ha lite sånger i vårt häfte men sen vet jag inte om det sjungs något men det kan kanske vara bra för vet ju inte om det blir så mycket tal och spex. Och då kanske man vill fylla ut tiden lite md lite sång.