1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)
Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!
Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!
Hej alla!
Jag kom på en sak angående vår bröllopsresa. Det lutar mot att vi kommer att åka den 23 oktober (har inte bokat än, men kommer boka denna vecka). Hade tänkt boka i mitt gamla namn för att slippa paniken med att ordna med pass och så. Ikväll slog det mig att jag har ju lämnat in anmälan om namnbyte och då går det väl automatiskt över till folkbokföringen? Eller hur fungerar det? OM jag bokar i mitt ogifta namn och sedan hinner folkbokföringen igenom till den 23 oktober- då finns ju inte min "gamla" identitet kvar. Hm... jag måste nog ringa till Folkbokföringen och fråga hur jag ska göra. Vad tror ni? Att få ett nytt pass tar ju cirka 1-2 veckor, men hur lång tid tar det innan folkbokföringen går igenom. Man behöver ju ha ett personbevis för att kunna ordna med nytt pass när man bytt namn. *kliar i huvudet*
Vilka härliga hippor några av er har haft förresten! Heldag på spa lät inte så dumt mitt i all planering och sress.
Åh den här tråden har jag ju missat, har inte hunnit hänga så mycket på BT på ett tag...kan inte dagtid heller kan ju bero på det
Får ju lite smått panik när man läser att ni verkar ha det mesta klart vi har inte ens börjat med bordsplacering och festhäftet är långt ifrån klart, vet inte ens exakt hur borden kommer stå ännu eftersom vi inte träffat festlokalens personal för att spika allt.
friml: Vi har verkligen inte det mesta klart....lite panik här med
Vår bröllopsresa blir inte av förrän i slutet på januari, men då bär det av till Thailand en månad.. 8)
Vi har ganska mycket klart (men det beror på att svärmor har tagit över det mesta, på gott och ont).. Idag ska vi hämta m2b kläder och kolla på slöja.. Vill nog ha det i kyrkan.. Men vet inte om jag ska ha det på korten eller inte.. FÅr väl se hur bra jag tycker att det blir när håret är färdigt och så.. :)
Vi kommer att dra iväg på bröllopsresa två dagar efter bröllopet. Ska bli SÅÅÅÅ skönt att få vila upp sig lite och bara umgås jag och MIN MAN.
Usch usch usch!!! Jag känner att det är en förkylning i antågande. Nu gäller det att bekämpa den med en gång så att man kan vara i toppform om 17 dagar. Har ni några magiska huskurer att tipsa om???
Hjälp, tjejer! Jag är så himla pinsam! Måste ringa till prästen och säga att vi hellre gifter oss borgerligt. :-/
Rosenlarv.
Oj, vad har hänt?
Undrar också varför ni ångrat er?
Fröken smultron
Vi kände att det inte kändes helt hundra med präst, vi är inte speciellt kristna någon av oss, vilket vi såklart skulle tänkt på innan.. så nu har vi ordnat borgerligt istället.. måste bara prata med prästen först.. hon är så snäll och bra, så det kommer att vara pinsaaaamt
Hon kommer säkert att ta det jättebra och vara förstående! Det är ju bäst för alla att ni gör en borglig vigsel ifall det nu inte känns bra med en kyrklig.
Har ni lyckats hitta någon vigselförättare med så kort varsel?