• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • MrsFellerA

Nataluskan - Låter ju verkligen super!!! Och skönt att det gick bra med din mamma.

• Troll-P

Hej Nataluskan! Låter som underbara dagar - och inga problem med mamma, skönt! Jag tar gärna emot bilder på hur det såg ut - är själv på jakt efter inspiration till frisyr, makeup mm.
    puxiluring @hotmail.com

Självans har vi tillverkat inbjudningskort i helgen. Det står nu 39 inbjudningar på rad i vardagsrummet som ska fyllas med informationslappar, knytas band runt och ner i kuvert... Vi saknar fortfarande 4 inbjudningar som ska skäras till och stämplas innan alla är klara. Så till helgen ska de ut! Spännande

Nu spekuleras det för fullt i vad man kan önska sig. Någon som har några förslag? Presentkort till vår mini-smekmånad (3 dagar på Österlen) är uppskrivet, komplettering av tekoppar, bestick och vinglas likaså. Men sen?

I helgen har vi också bokat mini-smekmånad och bröllopsnatt. Gästlistan blev också klar iom att vi fixade med inbjudningarna. Alltid skönt att kunna bocka av lite från listan Det blir mer verkligt också

• MrsFellerA

Troll-P
    Kanske några fina exklusiva påslakanset? Lexington har superfina...skulle så gärna vilja ha!!!

• Troll-P

Lexington har underbara sängkläder!!! Tack!

Fler tips!?

Kan ge ett tips själv förresten: Nespresso-maskin. Som en espresso-maskin fast mycket enklare att hantera. Kaffet, som man köper via internet, är färdigförpackat per kopp - smakar väldigt gott! Man kan även köpa/önska en mjölkvärmare om man vill ha skummad eller varm mjölk. Vi har den minsta versionen + mjölkvärmaren sedan ett år tillbaka och är supernöjda.

• Nataluskan

Troll-P:

Skickar mail när jag kommer hem för jag har inte korten på datan på jobbet.

Ang önska sig..vi önskar oss handdukar, påslakan, servis, vinglas, resväskor, förrättsbestick, gjutjärnskastrull, vaser mm mm
    Idag kan man nog önska sig precis vad som helst som det verkar som.
    jag fick tips när vi gick runt på både DUKA o Inspirtionsbutiken att välja alla prisgrupper och inte själv tänka att oj vad dyrt nej det kan jag inte önska mig osv för alla gäster tänker olika när det gäller priser.

• Neppe

I Finland firar vi alltid förlovningen med ett stort förlovningskalas och då får man väldigt många presenter. Jag och min M2B hade ett 100-tal gäster på vårt kalas och fick i princip allt vi behöver till vårt hushåll, så vi kommer bara att önska oss pengar och några fler delar till vår service. Vi fick handdukar, sängkläder, köksredskap, ja, en hel del faktiskt till förlovningen...

• Nataluskan

Tavlor brukar man väl önska sig också vet många av mina kompisar som gjort det, kanske kan man välja motiv själv och så
    Utemöbler, grill, presentkort i alla former...

• L2K

Natuluskan - Lät ju super med din helg!!! Jag kikar gärna oxå på bilderna. lindakonig@telia.com

Vi har oxå problem med vad vi ska önska oss. Har levt ihop i nästan tio år och har tre barn så det mesta finns redan hemma.
    Vi vill ha lite mer glas i vår serie men sen tar det stopp. Vi valde däremot att skriva med bröllopsnatten. Vi har inte råd med nåt extra till den med den snåla budget vi har utan hoppas ist att vi får en trevlig natt i present.

Idag ringde min morbror och berättade att våra inbjudningar är klara. Han har tryckeri och har hjälpt oss. Så imorn ska jag hämta dom och innan helgen ska dom skickas ut. Äntligen!!!

• Neppe

En grill fick vi, den var väldigt uppskattad, så det är ett bra tips! Sällskapsspel är också väldigt trevliga att få.

Svar på tråden Mars-April 2008