• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • L2K

12april - jag tyckte tårtan lät supergod!!!!!

• Didaa

12april... inbjudningskort har inte vi heller tänkt på men det finns i vykortaffärer vanliga rätt så vackra inbjudningskort.. min kompis köpte vanliga och de blev måste jag säga hur fina som hälst. er tårta låter underbar... själv har vi inte bestämt än..

• Nataluskan

12 april: Jag tyckte också att kakan lät mums!
    Precis som du säger så ska tårtan vara en sån ni gillar.
    Vad vet svärisar och föräldrar om hur dagens brölloopstårtor är? =)
    Vi lutar också helt klart åt choklad hållet..

• MrsFellerA

Här var det ett tag sen jag tittade in och skrev...

Det är ganska så lugnt på bröllopsplaneringsfronten här. Faktiskt inte speciellt mycket vi kan göra, då vi bara "ger order" till vår koordinator i Thailand. Ska väl börja med pappersarbetet om några veckor, då vi gärna vill ha gott om tid till det. Blir ju lite extra när det gäller vigsel i utlandet.

Vi borde nog börja kolla runt mer seriöst hos guldsmeder, för att hitta den som ska få göra våra ringar! Men, det tar vi nog efter jul...

Jag har ju faktiskt inte tid till bröllopsplanering - jag måste ju börja planera julpyntningen!!!

• brud080419

Vi har äntligen fått namnet på en vigselförrättare som kan tänka sig att viga oss. Ska ringa henne i veckan nu o prata med henne, håller tummarna att hon kommer kännas vettig!

Annars har det inte hänt så mkt på bröllopsplanerarfronten, har införskaffat skor och tiara, men det är nog allt.. Gäller dock att ta nya tag, börjar bli hög tid att göra inbjudningskorten och vill också komma iväg o bestämma sambons kläder.

• Nataluskan

Så idag bestämde vi oss äntligen för att ta den sten och ring som jag i förra veckan var och tittade på hos juveleraren.
    Så skönt!
    På lördag åker och vi och lägger in handpenningen och lämnar lite guld i pant.
    Nu är det på gång!

• brud080419

nataluskan: vad skönt att få den biten avklarad och att du inte behöver fundera mer på det!

• Nataluskan

Ja det känns bra nu kan jag lägga mitt krut på allt vi skall göra under resan nästa vecka och julpynt och julklappar.
    Känns lite skönt att vi sagt att det inte blir så mycket klappar iår. Utan vi kör en julklappslek istället

Man köper tex 3 klappar till en sammanlagd summa på max 100kr, då kan en grej kosta 1 kr och den andra 2kr och den tredje 77kr det spelar ingen roll.
    Sen lägger man alla sina paket i en hög på bordet och tar fram en tärning och bestämmer till en början att om man får nr 3 på tärningen så får man välja ett paket, sen kan man lägga till fler nr om det tar lång tid, när alla paket är slut så öppnar man dem och nu tar man fram äggklockan och en oberoende person vrider upp den på mellan 10-30 min sen bestämmer man nytt nr man ska få på tärningen och så får man det nr så väljer man en sak från nån annans hög som den tidigare plockat på sig, det är jättekul vuxen lek och vilket krig det blir, många skratt och vilda tjut nej den ska jag ha osv...

• Miss (snart mrs) A

Hej alla!

Nu var det längesen jag var här och hälsade på men som någon just skrev händer det inte så mkt

Härligt att du hittade din sten Nataluskan, det måste kännas underbart! Får man fråga vad en sån sten kostar? Ser fram emot en bild på den sen när vi alla har gift oss

Angående bröllopstårtor är det väl något som mer och mer försvinner och formen på dem ändras ju hela tiden. Vi har funderat på en vanlig moussetårta (inget överdrag alls) för det är så vi vill ha det. Vi har varit på bröllop där de inte haft tårta och det funkade hur bra som helst! Kör på vad ni vill ha och skit i vad alla andra säger.

Jag börjar faktiskt bli lite trött på folks kritiserande av andras val. Får ofta höra så kan man inte göra, det kan man inte ha på sig, så kan man inte skriva (som tur är inte från min familj eller närmsta vänner) och det är så tråkigt. När jag gifter mig gör jag som jag vill och när du gifter dig får du göra precis som du vill... den kommentaren kommer jag i alla fall använda mig om jag får höra sånt till mitt bröllop!

Ojdå, sorry, det där behövde jag nog bara få ur mig, har läst lite i andra trådar och blivit lite besviken på hur lätt folk kritiserar andras val!

Vårt eget planerande står helt still, jag har tokigt mycket på jobbet och känner inte riktigt att jag har tid men till helgen SKA vi komma igång med inbjudningarna (hihi, hur många gånger har jag inte sagt det nu då??)

Roligt med lite nytt folk här, välkomna!

• Nataluskan

Miss (snart mrs)A: Ja en sån sten har jag inte riktigt kolla på men hela ringen kommer kosta 15 650:-, så jag kan tänka mig att stenen kostar runt 7-8000kr.
    Trodde aldrig att jag skulle få ha en sån dyr ring på mitt finger men nu blir det så och jag är en mycket lycklig kvinna!
    Visst kommer bilder på den så fort man är klar med bröllopet!
    Ska verkligen som du säger bli kul att se hur ni ser ut, vilka kläder ni tillslut valde och ringar och dukning och mat och allt!!
    Tycker att det närmar sig med stormsteg

Svar på tråden Mars-April 2008