Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
;-( fel blev det
Svårt läge... Jag kan egentligen inte ge dig råd om hur du ska göra, utan bara berätta hur jag hade handlat i det läget. Jag hade inte vågat lite på att få rätt sten, inte när det är så oerhört mycket pengar det rör sig om. Inte heller hade jag valt att sätta in 3 stycken mindre i rad, för det hade alltid påmint om att det blev nästan, men inte helt rätt. Istället hade jag nog släppt hela idén och gått för en helt annan design. Men hur du/ni ska göra är helt upp till er.
Du kan om inte hitta en antik ring på någon internetsite som har en sån sten som du är ute efter? Jag vet att chansen till det förmodligen är minimal, men om du gör det är det ju bara att återanvända den stenen (som förhoppningsvis är i gott skick).
Hej igen allihop!
Jag har inte alls haft tid för något på sistonde.. Sitter mest och skriver examensarbete hela tiden och så förra veckan kraschade datorn dessutom.. Men nu börjar allt ordna upp sig igen och jag kan ta tag i livet och bröllopet! Vi åkte ut med vår fotograf för några veckor sedan och tog höstporträtt i ruinerna vid bröllopskyrkan. Jättekul och jättefina bilder! Jag ska försöka lägga ut några om ni vill se..
Vad sur jag blev när jag läste om era klänningsproblem! Att man aldrig ska kunna lita på att något blir som det är utlovat! Med tanke på detta kanske det är dumt att lita på att en sten från Asien som man aldrig sett ska bli som man vill... Hoppas att det löser sig!
Ni känner ingen som ska åka till Asien? Skicka med en färgkarta!
Eller kan de skicka ett färg-prov på papper?
De kan kanske ange ett snarlikt färgnummer (Pantone, PMS...)?
Köpa en begagnad sten är också ett bra förslag!
Hmm tack för era tankar, tyvärr är dessa inget alternativ..
Hitta en sten på nätet är mycket minimal chans ochs så kan man inte lita på att den är äkta...beg hade väl vart nåt kanske men det tar för mycket tid att leta..tänkte tanken att man kunde be dem fota stenen om det nu funkar jag vet inte vill inte släppa idén för det är MIN drömmars ring..dåär det svårt att släppa designen..
Jaja på nåt sätt löser det sig säkert..
Men som ni säger man vill inte ha en ring som är nästan som man tänkt sig det SKA vara som man tänkt sig annars är det bortkastat..
Det ordnar sig säker på något sätt Nataluskan!!! Ibland måste man ju våga chansa för att få det man vill ha. Förstår verkligen att det är svårt "att ge sig", när man siktat in sig på något.
Åh, det är ju riktigt trist med stenen! Jag kanske har missat någon detalj men skulle de inte kunna skicka hit stenen så du kan titta på den innan den slipas, är det fel sten så är det ju bara att skicka tillbaka den och är det rätt sten så skickas den tillbaka och slipas... eller det kanske inte fungerar?
Jag håller tummarna för att det blir bra i alla fall.
12 april, när jag hör om dina dator- och uppsatsproblem blir jag så otroligt glad över att jag är färdig med studierna. Håller tummarna för att det går bra och att du snart kan vara färdig!
Själv har vi nu äntligen haft ett möte med den ansvariga för lokalen och maten till bröllopet och har kunnat sätta en mer detaljerad budget. Det blev en del dyrare än planerat men man gifter sig ju bara en gång så vi får väl bara se till att spara ännu mer under det halvåret som är kvar. Sluta äta ute kan ju vara en bra idé fram till bröllopet i alla fall
Åh, vad det är skönt med lördag! Kanske ska ta mig en liten eftermiddagstupplur
(Om jag inte redan har sagt detta)
Efter många om o men, mkt kämpande o tjaffs har jag äntligen fått som jag vill. Jag får nu lämna tillbaka klänningen o får alla mina pengar tillbaka.
Fick ta till med en advokat tillslut o han (försäljaren alltså) var mkt otrevlig mot slutet.
Varan alla för traderaklänningen, topdress1000 är inget att lita på!
Natulskan, Väldigt tråkigt med stenen ju, det var väldigt dåligt.
Hoppas att det blir bra tillslut, jag vet inte om jag skulle ha vågat att lita på dem. Jag har för jämnan ganska otur med sådana saker när jag litar på folk.
(Som kanske redan är märkt!?)
Det lutar ändock åt att vi försöker försäkra oss genom att be dem att på nåt sätt ta ett kort och skicka eller så kan guldsmeden här tänka sig att skicka antingen ett färgprov eller en ring ..
Anledningen är för att den slipning jag vill ha på stenen är ganska ovanlig och storleken ovanlig och därför kan jag inte ångra mig utan måste veta att jag vill ha denna sten och det lutar ändock åt att vi tar den, tror jag kommer ångra mig om jag tackar nej.Samt att ju rödare rubinen är desto exklusivare och svårare att få tag på!
Men som ovan talat sagt man gifter sig bara en gång och jag skall såklart ha en ring som jag älskar..
Vi får se hur det blir men det är inte ett klart nej iallafall..
Mica o krille: Skönt att det löste sig med din klänning.
Jag har aldrig haft problem med något jag köpt varken från nätet el irl.
Hoppas du slipper fler missöden och som sagt skönt att det löste sig..
Ha en underbar söndag!