• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • Mica o Krille
    MrsFellerA skrev 2007-10-23 12:26:34 följande:
    Hmmm...svårt att se på bilderna. Det ser inte alltför dålig ut, men som sagt, det är svårt att se. Finns det möjlighet att den kanske blir bättre som du stryker den...ett styrkjärn kan göra underverk! Var försiktig bara, så att tyget inte förstörs. Finns det möjlighet att någon sykunnig kan ta en titt på den och försöka få till den?
    Nää tyget är TUNNT det är inge bröllopstyg.. Den bar ahänger. Det är julröd o inte vinröd. Den är inte färdigsydd ens..
    Jag tänket inte betala 1700 för denna skitfula klänning, aldrig.

DetOrdnarSig, ja den är så sne. Och tyget där ska inte ens sitta så. Det finns inget sånt på orginalbilden. Och saken är den att de sa aldrig att det var en kopia, de sa inte ens att den befann sig utomlands. Det stod sverige på tradera. Känner mig grundlurad.
  • MrsFellerA

Tycker absolut att du ska anmäla säljaren till Tradera! De har lämnat falsk information och du ska absolut skicka tillbaka klänningen och inte betala ett öre! Har du kvar en kopia av säljannonsen? Kan vara bra att ha som bevis...

• DetOrdnarSig

Illa. Men jag tror att du har goda chanser att få tillbaka pengarna. Men jäkligt jobbigt när det blir så här. Man förväntar sig en klänning och får en massa problem att reda ut. Lider med dig. Jäkla otur att den fastnat i tullen dessutom. Har du kontaktat säljaren? Säljer personen mycket på Tradera?

• 080315

Mica o Krille, vad trist. Hoppas att det löser sig och att du får pengarna tillbaka. Jag har själv aldrig köpt något så, så jag har ingen aning om hur det funkar. Hoppas du hittar ett bättre exemplar någon annanstans, för jag antar att det är din drömklänning?

• Mica o Krille

Jag ska anmäla hnm på tradera för felaktig information. Eftersom den verkligen inte stämmer överens med den på bilden. Då kan han ta en bild på sin klänning o lägga ut den istället..

Jag har kontaktat säljaren 2ggr via mail nu, får se när han svarar. Jag har mailat payson o jag ska maila tradera nu.

Ja, det är ju min drömklänning. Och det stod inget om att de skulle göra en kopia eller så. Jag hade verkligen inte förväntat mig detta. Visst om det vore en snygg kopia men vafan, detta är ju bara pinsamt!

Letar vidare på klänningar nu, jaja.. Bara försöka lösa detta på bästa sätt, lära sig av misstaget o sen gå vidare.

• Neppe

Mica o Krille:
    Verkligen tråkigt med klänningen... Men om du vågar göra ett nytt försök att beställa klänningen så rekommenderar jag varmt millybridal.com. Beställt min klänning där och är jätte nöjd. Materialet och kvaliteten är t.o.m. bättre än de jag provade i butiken! Det går ju att skicka in bilderna på den där klänningen dit, så syr de upp den efter dina egna mått... Lycka till!

• Mica o Krille
    Neppe skrev 2007-10-23 19:00:59 följande:
    Mica o Krille:Verkligen tråkigt med klänningen... Men om du vågar göra ett nytt försök att beställa klänningen så rekommenderar jag varmt millybridal.com. Beställt min klänning där och är jätte nöjd. Materialet och kvaliteten är t.o.m. bättre än de jag provade i butiken! Det går ju att skicka in bilderna på den där klänningen dit, så syr de upp den efter dina egna mått... Lycka till!
    Hmmm ska tänka på saken!
  • DetOrdnarSig

Jag har hängt på kinaklänningstråden ett par månader nu och kan intyga att Milly verkar ha väldigt fin kvalité på klänningarna.

• Mica o Krille

Jag har nu fått kontakt med säljaren, han fråga om jag inte ville ha den. Och då försökte jag förklara allt för hnm. Så nu får vi se...

• DetOrdnarSig

Mica o Krille:
    Mail-kontakt eller har du pratat med honom? Att du inte vill ha klänningen låter ju som bara en del av problematiken, med tanke på att du även fått krav från tullen på grund av att han ljugit i beskrivningen. Har du fått någon reaktion på den biten?

Svar på tråden Mars-April 2008