Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Tycker absolut att du ska anmäla säljaren till Tradera! De har lämnat falsk information och du ska absolut skicka tillbaka klänningen och inte betala ett öre! Har du kvar en kopia av säljannonsen? Kan vara bra att ha som bevis...
Illa. Men jag tror att du har goda chanser att få tillbaka pengarna. Men jäkligt jobbigt när det blir så här. Man förväntar sig en klänning och får en massa problem att reda ut. Lider med dig. Jäkla otur att den fastnat i tullen dessutom. Har du kontaktat säljaren? Säljer personen mycket på Tradera?
Mica o Krille, vad trist. Hoppas att det löser sig och att du får pengarna tillbaka. Jag har själv aldrig köpt något så, så jag har ingen aning om hur det funkar. Hoppas du hittar ett bättre exemplar någon annanstans, för jag antar att det är din drömklänning?
Jag ska anmäla hnm på tradera för felaktig information. Eftersom den verkligen inte stämmer överens med den på bilden. Då kan han ta en bild på sin klänning o lägga ut den istället..
Jag har kontaktat säljaren 2ggr via mail nu, får se när han svarar. Jag har mailat payson o jag ska maila tradera nu.
Ja, det är ju min drömklänning. Och det stod inget om att de skulle göra en kopia eller så. Jag hade verkligen inte förväntat mig detta. Visst om det vore en snygg kopia men vafan, detta är ju bara pinsamt!
Letar vidare på klänningar nu, jaja.. Bara försöka lösa detta på bästa sätt, lära sig av misstaget o sen gå vidare.
Mica o Krille:
Verkligen tråkigt med klänningen... Men om du vågar göra ett nytt försök att beställa klänningen så rekommenderar jag varmt millybridal.com. Beställt min klänning där och är jätte nöjd. Materialet och kvaliteten är t.o.m. bättre än de jag provade i butiken! Det går ju att skicka in bilderna på den där klänningen dit, så syr de upp den efter dina egna mått... Lycka till!
Jag har hängt på kinaklänningstråden ett par månader nu och kan intyga att Milly verkar ha väldigt fin kvalité på klänningarna.
Jag har nu fått kontakt med säljaren, han fråga om jag inte ville ha den. Och då försökte jag förklara allt för hnm. Så nu får vi se...
Mica o Krille:
Mail-kontakt eller har du pratat med honom? Att du inte vill ha klänningen låter ju som bara en del av problematiken, med tanke på att du även fått krav från tullen på grund av att han ljugit i beskrivningen. Har du fått någon reaktion på den biten?