• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • Miss (snart mrs) A

Tråkigt att det känns så, ni får lyxa till det med ett glas skumpa innan och bara titta på varandra och inte den tråkiga inredningen

• DetOrdnarSig

Jag håller med Miss (snart mrs) A, försök lyxa till det lite. Klä upp er, ha blommor, ha med lite champagne att skåla i efteråt och så en trevlig middag sedan.

Jag har vänner som också gifte sig i rådhuset innan och trots att det var en ren formalitet blev hon väldigt rörd och grät en skvätt. Du kanske också känner annorlunda när du står där för det är ju ändå rätt stort trots att det "riktiga" kommer sedan.

• Troll-P

Miss (snart mrs) A skrev 2007-10-16 14:34:20 följande:

Angående inbjudningarna så är min närmsta tanke just nu tapet (det har jag varit inne på länge men vet inte hur jobbigt det är att genomför, återkommer när jag testat) och att på något s¨tt gör en lite ficka att gömma undan ett kort med allt tråkigt (klädsel, barnfritt, vägbeskrivning osv). Svårt att förklara, återkommer med det också.
    Jag hittade en mall på en ficka i en bok jag lånat, kan skanna in den om du är intresserad? Det är en ficka man klistrar fast. Tyvärr har jag inte sett någon beskrivning på en "dold" ficka. Hittar du en sådan får du gärna dela med dig då jag också är ute efter någon typ av ficka till all extra info. Det är snyggt när man sorterar upp infon på olika papper i olika längd och sätter dem i samma ficka.
  • Mica o Krille

Jag vet inte hur jag ska göra med min syster, jag blev verkligen ledsen. Och saken är den att hon alltid gör såhär o alltid kommer undan med det.. Jag vet inte om jag ska svälja allt eller lära henne en läxa.. Men det är så tråkigt det med.. Hoppas jag kommer till ett svar snart..
    Tack för era uppmuntringar osv. :)

Nattulskan, härligt!!
    Jag ska köpa en ny kalender, bra att ha i planeringstider o kommer bli så härligt att få skriva bröllop!
    Men allt känns som en dröm bara.. Jag kommer väl stå där samma dag o allt kommer smälla till mig i ansiktet.. Hoppas jag inte får panik då!

Vad ska man planera nu? Tycker det är så långt bort!
    En ny kyrka är bokad + lokal.. Jag har köpt klänning, tiara, rispåsar, beställt hem hindersprövning o val av efternamn. Skickar in dem i Januari. (Vi skulle ju gifta oss tidigare, därför vi har dem redan nu) Planerar lite på dek på bord osv.. Men jag vill ha nåt att göra! Blir tokig!

• Zlemma

Mica o Krille: Hindersprövning får ni nog beställa hem en ny lite senare, för den räcker väl bara i fyra månader?

• Mica o Krille
    Zlemma skrev 2007-10-16 22:11:22 följande:
    Mica o Krille: Hindersprövning får ni nog beställa hem en ny lite senare, för den räcker väl bara i fyra månader?
    Jaha, jag trodde det var EFTER man skrivit på o skickat in.
    Ok, då vet jag.
  • Troll-P

Mica o Krille
    Vad gäller din syster tycker jag du ska vara den större personen och ha överseende denna gången. Annars riskerar du att ert bröllop blir omgärdat av gnäll och bråk. Vilket drabbar dig mer än din syster...

Du kan alltid börja göra programmet till festen. Det tar evigheter att skriva om varje gäst, om ni tänkt göra det. Ni kan göra en tidslinje som visar viktiga punkter i ert liv till ni träffades och några viktiga datum efter. Eller ett släktträd fast med alla gäster (detta har jag hört om men inte sett). Samla ihop lämpliga sånger så ni har att välja ifrån. Du kan göra placeringskort.

• Nataluskan

Halloj,

Igår trodde jag att jag skulle få tuppjuck...
    Jag hade mamma hemma och vi bestämmde oss för att ringa och prata med prästen i Polen för att boka tid tills vi skall dit..
    Oj jösses mamma hann knappt introducera sig och mig innan han körde på i 180 mor min hann knappt säga pip...
    Ja jag kanske skall tillägga att den katolska kyrkan är ju väldigt strikt. Efter mycket om och men så får mamma chans att prata och då visade det sig att han kunde tänka sig att viga oss men jag MÅSTE konfirmera mig (okdå mendet blir jobbigt men men vad gör man inte) och så måste alla papper från katolska kyrkan i Sverige vara klara när vi kommer till honom i november helst skall jag kunnit bli konfirmerad innan dess också men det gick bra om jag bara var det till vigseln..och alla papper måste översättas till Polska, det är nog det största problemet tror jag...Nu är "min"katolska präst här hemma utomlands så jag får inte tag i honom men jag måste stressa på honom lite jisses alltså...
    Vad har vi gett oss på?
    Ja det är bara göra nu har vi kommit så långt i allat så det är ju bara kämpa på.Men alla intyg i Sverige bygger ju på att hindersprövningen är iordning annars kommer ju inte prästen här hemma skriva nåt intyg, så nu har jag skickat in hindersprövningen och det är precis på håret att vi klarar att den ff är giltig till det borgerliga den 2 februari..

Övrigt...hmm bröllopsnattsviten är bokad nu.
    Puh känner mig lite stressad över dessa papper från kyrkan här hemma och dit ner bara hoppas det finns en katolsk präst nånstans i stockholmsområdet som man översätta intyget till polska annars vet jag inte vad jag skall göra....
    Puhhhhh suck och stön

• brud080419

hej på er! Tittade in för några dagar sen och sa hej, men sen har jag varit iväg lite och inte haft så mkt tillgång till datorn, så jag har inte riktigt hängt med här, men det ska det blir ändring på!

Vårt största projekt just nu är att boka vigselförrättare, så det blir klart och vi kan spika tiden för vigselakten. Har varit i kontakt med en person på Humanisterna som är vigselförrättare, men känner mig inte helt hundra på honom. Han har en filosofi att brudparet bestämmer hur mkt de vill betala för hans tjänster o jag har ingen aning vad som är rimligt!

Idag var jag o bekräftade min preliminärbokade tid för hår och smink för mig o tärnan, känns skönt att ha det klart. Ska i dagarna ta tag i o beställa hem ett par skor jag sett på nätet, så jag har tid att leta annat om de inte passar.. Ska gå o spana på en tiara som jag är lite såld på oxå.

En liten kort summering av läget här..

Mica & Krille: vad skoj att se dig här oxå (jag är Lollolis på fl! )

• brud080419

just det, listan också!

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
    080315, Bromma kyrka (Stockholm)
    MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
    DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
    Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
    Tooticki, 19 april 2008, S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419, 19 april 2008, Djursholms Slott (Stockholm)

Svar på tråden Mars-April 2008