Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Detordnarsig: Vi kommer nog att åka ner 2 april kan jag tänka mig, så jag kommer vara där och vara hysterisk
Tror nog att jag kommer kunna leta rätt på en data att logga in på BT på
Välkommen Tooticki!
Lägg till dig på listan!
Hej!
Får man vara med här? Som mitt namn avslöjar gifter vi oss den 19 april!
Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
080315, Bromma kyrka (Stockholm)
MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
Tooticki, 19 april 2008, S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
Rätt så?
Brud080419: Självklart får du vara med..lägg upp dig på listan vetja!!
Tjohooo, fler den 19 april, jag började oroa mig för att jag skulle vara helt ensam de sista veckorna men nu har vi ju fler 19 aprilare - härligt, välkomna alla nya!
Glöm inte lägga upp er på listan så vi har koll på varandra
Det är nog en bra idé med en liten kappa eller bolero, har man tur är det kanonväder men oavsett lär det ju inte vara något sommarvärme och man kommer ju tillbringa en del tid ute (ex. efter vigseln utanför kyrkan). Jag fick även tipset att ha ett par extraskor om i fall det har regnat och är geggigt, vita skor är ju inte så lägligt då!
Yoyo78, ja klänningen jag vill ha är lite annorlunda, och så vill jag inte ha det "vanliga" brudklänningstyget vilket 98% av alla klänningar är sydda i... Men det löser sig! Idag ska jag ut och prova klänningar så just nu kan jag inte tänka på mycket annat än bröllop, lite svårt att koncentrera sig på jobbet
Jag får en klänning uppsydd av en skräddare här i Göteborg. Jag har själv bestämt hur den ska se ut till stor del och hon har ritat. Jag kommer ha långa ärmar, dels för att det är varmare och dels för att det är ovanligt. Kommer även ha ovanlig ringning och ovanligt tyg. Den kommer bli sååå fn!
Miss (snart mrs) A:
Jag har en ganska avslappnad attityd till det hela. Jag har inte drömt om bröllop sedan jag varit liten och har inga stora visioner om hur det måste gå till, så jag ta en grej i taget och hittar på varefter, med hjälp av alla smarta tips här på BT. Den stora anledningen till att vi varit förlovade i två år utan att få ändan ur vagnen är att jag inte kännt att jag vetat hur jag vill ha det. Jag ville gifta mig inom ett år, men jag kom liksom inte igång. Sambon vill gifta sig och ha en stor fest men där slutar väl hans idéer så det är jag som mejslar ut detaljerna.
Nu när jag kommit gång känns det som att det kommer att ta lite längre tid än jag trodde. Inte nödvändigtvis mer tid i timmar men att just planerandet är så kul att det är skönt att ha ett antal månader på sig att fundera.
För mig blev klänningen det som gjorde att jag kom igång. När jag hittade den klänningen jag ville ha blev det startskottet. Lite ovanligt ordning kanske. Trycksakerna är det som ligger härnäst även för min del. Jag har ritat lite i Photoshop och ska börja prototypa lite snart.
Nataluskan:
Vara på BT de sista dagarna innan kanske är det värsta man kan göra. Man kanske bara hittar en massa grejer man velat ha och så är det för sent