• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • Troll-P

Hej!
    Vi gifter oss 1 mars! Än så länge håller vi vår tidsplan. Fast min älskade sambo var också seg i början. Till vi satte oss ner och gick igenom när vi behövde göra de olika sakerna (räknade från bröllopet och bakåt), då blev det lite mer fart på honom.

Ett tips om sömmerska i Helsingborg: Alex Design (tror jag det heter) på Kullagatan. En väninna som gifte sig tidigare i år sydde upp sin klänning där. Hon var väldigt nöjd.

• Miss (snart mrs) A

Haha, så roligt, har nyss fått ett annat tips om den här Alex Design. Vet du vem som sydde?

• Troll-P

Har ingen aning! Men om du vill så kan jag fråga tjejen som gifte sig?

• Miss (snart mrs) A

Nej, det är lungt, jag tänkte ringa dit och kolla lite priser. Men tack ändå!

• 080315

Nu har jag äntligen kommit ur tentaträsket för den här gången och kan ägna lite tid åt viktigare saker . Som tex att sitta framför BT i parti och minut.

Jag trodde att jag hade hittat min ring, men nu har jag verkligen hittat MIN ring. Stor förälskelse från min sida.

Tänkte att jag skulle börja ge mig ut på skojakt snart också. tänker att det är bra att ha skor klart när det är dags att börja lägga upp klänningen. Är det någon som vet om man kan ha underkjol under en enkel empire-skuren klänning som liksom faller rakt ner. Det kanske bara ser konstigt ut? Tänker att det skulle vara trevligt med lite vidd i kjolen, liksom.

Många frågor! Hur går det för er andra? Ska vi göra en liten lista över när och var vi ska gifta oss? Jag börjar

080315, Bromma kyrka (Stockholm)

• Troll-P

080315
    Jag ska ha en empireskuren klänning och jag måste ha lite underkjol. Så det kan du, bara att testa lite olika varianter till du hittar en som passar.

Har hittat klänning, bokat lokal, kyrka, band, fotograf, frisör. Frågat tärna, marskalk och bestman.
    Håller på att bestämma hur inbjudningarna ska se ut, ser över vem som ska bjudas, letar skor, sambon ska börja kolla på kläder och skor.

Går med andra ord enligt planerna!

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)

• Nataluskan

080315, Bromma kyrka (Stockholm

Nataluskan 5/4 2008 (Polen- Gdansk)

Hmm undrar vad min klännings snitt kallas, min skär av under brösten, sen faller den och jag ska ha underkjol.

Annars ja inbjudningarna är ute och svar börjar redan inkomma.
    Annars är inget bokat, kyrkan bokar vi när vi åker ner i slutet på november och allt annat också men kontakt är tagen med florist, makeup och hår artist, sambo köper kläderna när vi är nere, prova tårta ska vi göra ja egentligen allt så...

080315: Hoppas tentorna gick bra

• Nataluskan

080315: har du nån bild på DIN ring?

• Miss (snart mrs) A

Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)

Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)

Har fortfarande inget nytt att komma med men jag ville gärna vara med på listan

• MrsFellerA

Lägger också upp mig på listan, fast jag inte heller gör något bröllopsrelaterat för tillfället. Väntar på svar, från vår koordinator i Thailand, på vårt 1000-frågors mail.

MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand

Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)

Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)

Svar på tråden Mars-April 2008