Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Jag kan visa hur min klänning kommer se ut...väldigt lik iallafall (observera att sptes "tunikan" bildar släp bakom) lite svårt att se på bilden..
www.alfredangelounitedkingdom.com/index.cfm/fuseAction/COLLECTIONS.productDetail/fromAdvancedSearch/0/productID/a23ec1b2-9412-46c9-83e6-1f2e0a7fccb0/categoryID/1af402e9-205f-4b7b-9d22-6fec77b3d187
Vad gäller skor så har jag köpt ett par kilklack skor, typ samma modell som brusskor men mina är i skinn, ljustbeiga.
080315 Nu när hösten kommer så borde det komma en massa olika kappor, boleros, pochos och jackor, höstvädret liknar väl våren ganska mycket.
Verkligen supersnygg klänning Nataluskan! Lite avundsjuk....kan inte riktigt ha en sån klänning, för då lär jag väl smälta bort där på stranden.... Samt att det inte riktigt matchar min blivandes bomullsbyxor och vit skjorta... Men man kan ju alltid titta på era klänningar och sukta!
TACK vad snällt sagt...den passar för mitt tillfälle dvs i den strikta katolska kyrkan
Nu har jag bokat flyget och hotell till mig själv, min mamma och Johnny= blivande maken, det blir vår 2:a fixar-resa..
*Längtar* förhoppningsvis hinner vi lite annat mer än möten med restauranger/lokaler, prästen/kyrkan, konditori, frisör/smink och så köpa Johnnys kläder, floristmöte, mm mm.
Vi ska åka den 28 november på kvällen och kommer tillbaka på söndagen den 1:a advent (vår 5:e förlovningsdag)
Lite mer "vanlig" shopping
Hoppas att jag kanske hittar nåt annat par skor till mig istället för de jag redan köpt eller så kan man ha att byta med
ÄLSKAR skor!
Den var jättefin, Nataluskan. Och vad kul att åka ner och reka lite, då kankse det känns lite närmare. Jag är också inne på en Alfred Angelo, fast det är egentligen en tärnklänning, men den satt som en smäck och passar bra till vårt enkla bröllop, känner jag.
www.alfredangelo.com/index.cfm
Jag lyckas inte klistra in länken på rätt sätt, men modellen är i alla fall 6709, fast i ivory då. Tänkte att jag kan piffa upp mig själv med lite smycken och blommor i håret i stället. Tror att det blir mer "jag".
080315: Den var ju jättefin, precis lite blommor och nåt nätt smycke, vet inte vad du gillar men sådna flygande eller heter flytande pärlor, jaja..
skulle ju passa klänningen jag tyckte den var jättefin enkel och elegant!
Sådna här pärlor..svävande hette det visst...
webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=52
Neeeeeeej, hade skrivit en massa och så försvann det bara.... aaaargh, jag som inte har tid att sitta här och skriva!
Ok, får se om jag kommer ihåg allt...
Skönt att fler ska ha brunt, då känner jag mig inte så ensam längre
Bröllop är underbara oavsett var det hålls, vill jag vara på en herrgård, i en ladugård eller på stranden så är ät ju mitt val... håller med om att det är trist att det ska kritiseras så mycket på denna sajten ibland!
Skor - fick tipset av en tidigare aprilbrud att det ibland kan vara lite geggigt och att man kanske bör ha ett par extraskor med sig när man tar sig runt. Man vill ju helst inte förstöra sina vita om man ska ha det!
Klänningtips till värmen är helt klart en kort thaisidenklänning, svalt och vackert.
Nu har vi bokat bröllopsresa... 2 veckor på en paradisstrand med en massa lyx och spa och skumpa, uuuunderbart
Miss (snartMrs) A: Vart vart vart? Har ni bestämt er vart ni ska åka nu?
*nyfiken'*
Självfallet är det upp till en själv och sin partner vart man skall ha bröllop o fest
Tycker ert bruna och gröna låter underbart, fräscht!
Såg bilder på nåm som hade gift sig de hade vita dukar på borden och guld löpare som de dukat "över bord" med och sådana där "under" tallrikar i guld och så antar jag att de olika rätterna kom in på andra fat som ställdes på denna under tallrik, åhh var komplicerat att förklara då..men i vilket fall som helst det var också lite annorlunda och fint tyckte jag
Vi kommer köra på olika röda nyanser och olika creme nyanser..
Hej! Vi gifter oss 8 mars, så jag antar att jag också hör hemma på denna tråd!
Vi kommer att ha rosa-vitt-silver som färgtema och har ganska mycket färdigt planerat redan. Alla mina kläder är färdiga. Vi bor i Finland, ganska högt upp, så jag hoppas innerligt på ett vinterbröllop.
Sen kommer vi att åka till Thailand på bröllopsresa.
Det blir Maldiverna. Efter allt funderande om aktivitetsresa så ändrade vi oss helt när vi började tänka på hur trött man måste vara efter bröllopet osv. Så nu ska vi ligga på en paradisö och sola, snorkla, få spabehandlingar och ha det bra!
Rött är också härligt, funderar på att ha en röd blomma i min vita bukett, bryter dock mina färtankar men det skiter jag i.
Neppe, vilken lyx att ha alla kläderna färdiga, det måste kännas underbart.
Nej, nu tänker jag faktiskt gå hem och fira helg