Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Smart Miss A att ta av slöjan till festen! Jag har inte bestämt än hur jag ska ha det, ska i så fall låna en slöja av min tärna som ju gifte sig förra sommaren. Det får jag bestämma tillsammans med frisören i februari. Du ska INTE tvivla på att hitta en klänning som du trivs i. Jag är ingen klädälskare, men det var sååå roligt att prova klänningar och jag hade kunnat köpa en i varje butik tror jag... Fast du kanske vill ha något lite udda som är svårt att hitta?
Funderar också på hur kallt det kommer vara. Undrar om man måste införskaffa en schal eller något ännu varmare... I mars KAN det ju vara ljummet påskväder eller kall vinter... Ska fråga min sömmerska om hon har något att hyra ut, i så fall kan man kanske bestämma sig ganska tätt inpå när man ser hur vädret verkar bli.
När det gäller dekorationer på borden har jag ett tips till samtliga: Ha inte för höga dekorationer! Jag har varit på bröllop där man inte ser sina bordsgrannar bakom alla blomsterkreationer, och då blir det så krångligt med konversationen...
Känns skönt att vi har gått på 2-3 bröllop per år de senaste åren, så vi har rätt stor koll på vad vi vill ha och inte ha. Urval av bröllop: Las Vegas (min syster), januari när stormen Gudrun drog fram, "okonventionellt" utan bordsplacering och inga tal/ingen underhållning, helt traditionella bröllop, med dans, utan dans osv osv. (Jag fyller som sagt 30 på "dagen" så de flesta av mina vänner är redan gifta.)
Nataluskan
Så nöjd är jag idag! Igår letade jag reda å den Zizzi-butik som skulle finnas här och jag hittade den! Stor med en hel massa kläder! Där kommer jag att kunna spendera en massa pengar...
Mrs Feller A: Lyckost dig som har en Zizzi butik runt hörnet då för att kommer till en stor butik måste jag åka 40 mil
Deras kläder är så sköna..
JAha planering ja..det som jag minst oroar mig för är faktiskt min klänning jag över säker på att den kommer bli sjukt snygg och ingen stress att få fram den eftersom min sömmerska och jag har så bra kontakt!
Mer oroar det mig att vi inte kan hitta vettig transport, och att restaurangen inte är bokad och sånt men mycket om inte allt kommer lösa sig när vi åker ner i slutet på november, bokat så att jag ska göra provmake up och provfrisyr, det känns bra.
Jag lägger också till mig. 5 april är det dags. Jag har fixat klänning och bokat lokal och vi har rätt klara idéer om sambons kläder, trycksakerna, ringarna och vigselförrättare så det känns väl under kontroll tror jag. Kul att kunna diskutera med dem som ligger nära en själv i tiden.
Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
080315, Bromma kyrka (Stockholm)
MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne
DetOrdnarSig, Ja, det känns kul med en sådan här tråd. Bara en vecka som skiljer sig mellan våra datum. Vad har din sambo tänkt sig för kläder? Vi är lite villrådiga här. Funderar på att han ska ha sin fina svarta kostym och köpa/hyra fin väst, plastrong och näsduk, men vi ska väl även kolla vad det kostar att hyra hela kittet (frockcoat eller liknande). Om man har plastrong måste man väl ha en speciell skjorta, efter vad jag har förstått...
Vi har i alla fall bokat kyrka och värdshus, min klänning inhandlades förra helgen, skor är på gång och deltagare (tärna osv) är utvalda och tillfrågade. Vet inte hur tidigt man måste bestämma meny, ska kolla upp det.
Hur mycket kläder ska du ha, sjal eller något varmare? Det är det som jag är mest fundersam över tror jag.
yoyo78:
Jag har tänkt skaffa en bolero att ha under vigseln. Jag hoppas vi ska kunna vara utomhus, men vid dåligt väder kommer vi att ha vigseln i samma lokal som festen, så då kommer jag behöva sätta min fot utomhus. Det blir kanske lite kallt, men jag får stå ut. Jag syr den nog själv så jag kan ju välja något rejält tyg.
Sambon ska ha förhoppningsvis ha smoking på sig. Jag har hittat den här ebay-butiken som har massor av smoking/kostymer billigt: stores.ebay.com/THETUXXMAN. De har även ett superbra omdöme av gamla kunder så vi bara måste prova. Det är plan A.
Angående skor till mig funderar jag på dessa som jag hittade idag: cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&rd=1&item=250129710852&ssPageName=STRK:MEWA:PIC&ih=015. Tycker de är supersöta och jag har hopp om att de kan vara ganska gå-vänliga när man ska vara på benen hela dagen. Lite dyra kanske.
Jag var tvungen att googla plastrong
OK, rättelse: så då kommer jag INTE behöva sätta min fot utomhus, ska det så klart vara
Välkommen DetOrdnarsig, vi ska gifta oss samma dag !!
Nataluskan:
Jag såg det! Jag lär ju hänga halvt hysterisk på BT in i det sista, men du kanske kommer ha fullt upp dagarna innan. Hur tidigt innan åker ni ner till Polen?
Hallå hallå, gifter mig 19 april -08 i Göteborg.