Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
080315:
Snygg ring, jättefin
Zizzi säljer kläder för kurvigare kroppar super snyggt lite tuffare mode..åh jag köpa ett par svarta byxor, ett linne och en silketunika så nöjd och snyggt var det också!
www.zizzi.dk
Just det nu har m2b bror och sambo tackat ja och även svärmor, kul!
Svägerska tycker detta ska bli så roligt och det är kul när hon känner så vi har inte haft så bra kontakt innan men den blir bara bättre och bättre nu.
nehe nu ska jag lägga mig och läsa gubben min satt mest och sova på vägen hem och det var jobbigt att köra för han sov och hans dotter satt och tittade på film så jag fick erkligen koncentrera mig men nu längtar jag ner i MIN säng...
Borta bra men hemma bäst!!!
Zizzi har en massa snyggt! Handlar där när jag hälsar på mina föräldrar! Senast blev det bl.a. en jättesnygg jeanskjol som jag bara älskar. Tror att Zizzi ska finnas även i den stad jag bor i nu...inte själva butiken i sig, men det ska finnas en butik som säljer delar av deras kollektion. Måste bara lokalisera den...vi har inte bott här så länge ännu.
Är så nöjd just nu! Har fått mail från vår koordinator med info om vilken fotograf dem anlitar (en svensk som bor därnere). Har varit inne på hans hemsida och det är så fina bilder! Var lite nervös för att det inte skulle finnas något duktig fotograf därnere, men nu är jag lugnad!!!
Åh den jeanskjolen skulle jag vilja ha men den fanns inte i den butiken i Borås, där finns annars hela kollektionen, men tjejen där sa att det hela tiden kommer in nytt.
I stockholm finns Zizzi på Åhlens City men det är inte mycket kläder tyvärr...
Jaja nästa gång vi åker till svärmor(tyvärr lär det dröja) så blir det ny shoppingtur till Zizzi
Hej hej, ansluter då vårt bröllop sker i April... bara ett halvår kvar nu
Hur långt har ni kommit i planeringen, är klänning inhandlad?
Oj, vilken aktivitet, härligt!
Så skönt det har varit med helg, inte för att man är direk utvilad efter enhel del festande men det är ju så skönt att slippa göra seriösa saker i några dagar
Nataluskan, så skönt nu när alla jatack börjar trilla in. Snart är ni ju helt färdiga, för det är väl snart dags att åka dit och kolla lokal och kyrka och sådär?
Blommor i mars är jättesvårt, men allt som har med vår att göra passar ju bra om du vill ha säsongsbetonat. Vi kommer nog köra med rosor och lite annat men det är fortfarande osäkert, ska träffa personen som ska göra bukett och dekoration om ett par veckor och då kommer vi förhoppningsis lite längre.
Klänning ska provas i veckan, men jag letar fortfarande sömmerska, jag tvivlar som sagt på att jag hittar något som jag gillar, det har ju inte gått så bra hitintills.
Kyrka är bokad men vi måste tala med präst och kantor så att de kan (fixar dessa själv då kyrkan endast kunde ställa upp med kyrka den dagen).
Arbetet med inbjudningkorten blir helatiden uppskjutet. Vi har varit ute och kollat runt lite en gång men sen försvinner dagarna och nu är det dags att ha en period med mycket resor så det får vi ta upp i november igen. Nu när jag säger det blir jag lite stressad, vi ska ju skicka ut dem i början på januari...
Ring vet jag inte hur jag ska lyckas med, jag skulle vilja ha en på mig i några veckor innan jag bestämmer mig - det är ju skitsvårt!
Hihi, vilka lyxproblem man har. Oavsett så kommer ju allt lösa sig och bli jättebra!
Håller med!!! Jag skulle också vilja ha några testringar, som jag kan ha på mig en vecka eller så vardera. Så att man får "känna in sig". Just nu har jag en hel massa olika designs som jag ska lyckas välja emellan. Sen vet jag inte heller hur pass bred jag vill ha den.
Blommor! Visst är det svårt! Vill inte välja specialblommor pga kostnaden så jag lutar lite åt "vanliga" mörkröda rosor.
Ja, blommorna är krångliga för mig som inte är någon "pyssel- och pyntmänniska"... Vi ska fråga min m2b:s syster om hon vill göra brudbuketten eftersom hon håller på med sådant som hobby, men då är det ju bra att ha lite koll på förslag på blommor.
Ringde just och bokade min drömfrisör!!! Hon sa ja!! Hon har egentligen inte öppet på lördagar, så därför fasade jag för ett nej... Jag och min tärna var där förra sommaren när hon gifte sig, nu är det omvänt och jag gifter mig och hon är min tärna. Vi hade sååå kul hos den frisören, det blev några underbara timmar som start på min bästa väns bröllopsdag. Vi ska höras efter jul för att boka in en konsultationstid, jag ska ju gifta mig 25 mil från Göteborg där jag bor, så det är lite meck med att hinna fixa allt där borta i Småland.
Har lite skoångest också, ska försöka köpa några begagnade här på sajten faktiskt. Vill inte betala 1000 spänn tyvärr...
Jag inser att ju mer man planerar och köper desto mer blir det att planera och köpa... Tex: Jag har bokat frisör, då måste jag bestämma om jag ska ha slöja/brudkrona/blommor i håret. Jag köpte MIN klänning, då måste jag fundera på skor, rätt bh, stay-ups, schal... Men det är ju så himla roligt!!
MrsFellerA, det låter precis som att jag hade skrivit ditt inlägg, det är exakt så jag känner just nu Men det löser sig ju säkert när man väl bestämt sig!
När det gäller blommor och dekoration så är jag rätt så minimalistisk och föredrar lite mindre och enklare dekorationer än stora arrangemang över hela borden. Så jag känner mig rätt så lugn, litar helt och hållet på kompisen som fixar blommorna!
Yoyo78, jag längtar tills klänningen är på plats så jag kan sätta igång med alla andra saker som du beskriver, skor, underkläder osv. Slöja kommer jag ha i kyrkan och sen tar jag av den till middagen så jag kan röra mig fritt.
Jag förstår verkligen dina tankar med skor - dels vill jag inte ha några "klassiska" brudskor och dels är jag inte villig att lägga flera tusen på det. Men, det är ju bara att börja leta, på ett halvår borde man väl lyckas hitta ett fynd eller två