• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • MrsFellerA

Mica o Krille

Vad är det du vill ha i svenska? Rubrikerna på sidorna ändrar du genom att gå in på "You pages", därefter klickar du på tabben "page names". Skriv in vad du vill att det ska heta och klicka "Update" längst ner på sidan.

• Mica o Krille

Nu har jag valt tärnklänningarna...
    Fast gårdagen var inte så trevlig som jag hade hoppats på.. Jag skulle ha mina systrar som tärnor, självklart! Så jag mötte upp dem båda i centrum för att ta bussen till Täby. Men ena min syster tog med sin kompis. Jag sa till henne att jag inte ville detta, jag ville bara åka som systrar! (Hon är yngre än mig ja)
    Hon snacka om att de bestämt att hon skulle åka till täby med henne för en vecka sen redan, fast hon o jag bestämt att vi skulle åka o prova ut tärnklänning till henne.
    Hon VÄGRA gå på bussen för att hennes kompis inte fick följa med.. Då röt jag till henne att "då kan du skita i att vara tärna på vårt bröllot också!" Och det läskiga var att det tog mer än väntat.. På bussen börja jag storgråta...
    Min äldre syster var där med mig o trösta mig.. Usch, att sådant här kan ta så hårt.

Nu är inte hon min tärna.. För hon vägra.. Det gör ont. Ont..

• Mica o Krille
    MrsFellerA skrev 2007-10-15 18:38:57 följande:
    Mica o KrilleVad är det du vill ha i svenska? Rubrikerna på sidorna ändrar du genom att gå in på "You pages", därefter klickar du på tabben "page names". Skriv in vad du vill att det ska heta och klicka "Update" längst ner på sidan.
    ¨

Tack!
  • DetOrdnarSig

Mica o Krille:
    Förstår att du blev ledsen. Men det låter mest som ett missförstånd och stridens hetta och det där. Tror du inte du kan prata med din syrra och ordna upp allt? Eller få din andra syrra att prata med henne om du fortfarande är upprörd?

• Nataluskan

Mica O krille: Hoppas det löser sig för er, det låter som din syster är en tonåring, brukar inte tonåringar bete sig så att de ska med sina kompisar överallt och på allt?

Det löser sig SÄKERT!!!
    Skickar en KRAM!

• DetOrdnarSig

Nu la jag in "Bröllop" i min kalender på datorn. De kittlade lite i magen.

• Nataluskan

Mmm jag bokade vår borgerliga igår det kändes lite det med
    Har också skrivit att jag gifter mig i min kalender på skrivbordet och i jobbkalender
    Nog kittlar det alltid

• Miss (snart mrs) A

Fick bläddra tillbaka en sida för att läsa ikapp, det gillar jag

Först och främst får jag svara på frågorna: jag har kollat runt lite bland olika sömmerskor och fått tips, nu ska jag bara bestämma mig för vem jag vill ha också.

Angående inbjudningarna så är min närmsta tanke just nu tapet (det har jag varit inne på länge men vet inte hur jobbigt det är att genomför, återkommer när jag testat) och att på något s¨tt gör en lite ficka att gömma undan ett kort med allt tråkigt (klädsel, barnfritt, vägbeskrivning osv). Svårt att förklara, återkommer med det också

Angående tonårssystar, jag har bara storebröder så jag har egentligen ingeting mer att säga än lycka till och att hon säkert lugnar sig och ångrar sig som tonåringar vanligtvis gör.

För övrigt förstår jag att ni har skjutit upp det lite om ni just börjat planera. Ett år är för länge men mindre än ett halvår hade nog inte fungerat, allt däremellan är ju perfekt!

• Miss (snart mrs) A

Min kalender för detta året sträcker sig precis fram till veckan vi gifter oss, jag tog det som ett bra tecken! Så vår dag är redan skrivet med stora röda bokstäver!

Nataluskan, tänk att ni får två dagar, även om det är den i Polen som räknas så är det ju ändå speciellt och pirrigt den dagen ni gör det borgerligt!

• Nataluskan

Miss A: Jo men vet du just nu känns det mest jobbigt så opersonligt juh, i rådhuset där det sker har det sett likadant ut sen jag var liten, och det tar max 20 min inte ens det för vi ska inte göra nån grej av det utan det är bara skriva på papprena, och sen ska vi ijuförsig bjuda våra vittnen på middag nånstans

Svar på tråden Mars-April 2008