• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • Mica o Krille

brud080419, jaha. Tjena!

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
    080315, Bromma kyrka (Stockholm)
    MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
    DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
    Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
    Tooticki, 19 april 2008, S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419, 19 april 2008, Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille, 26 april 2008, Angarns kyrka. (sthlm)

• 080315

Här har vi legat lite lågt med planeringen en stund. Jag har dock ägnat mycket tid åt att plöja igenom mååånga bröllopstidningar som jag köpte på köp/sälj här på BT. Det finns ju inte så mycket att köpa i affärerna nu, men det är ju så skoj att bläddra i tycker jag.

Är det någon av er som har lite halvlångt hår och tips på bra frisyrer. Jag tycker att alla fina frisyrer är gjorda med långt hår. Jag tänkte inte att jag skulle ha något löshår utan försöker spara ut lite, vilket går ganska trögt.

Nataluskan, hur går en konfirmation till i katolska kyrkan? Måste du börja plugga eller är det bara en formsak?

Jag hade rationaliserat bort bröllopsdatrumet i listan eftersom mitt nick är själva datumet. Så, åtgärdat.

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
    080315, 15 mars 2008, Bromma kyrka (Stockholm)
    MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
    DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
    Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
    Tooticki, 19 april 2008, S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419, 19 april 2008, Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille, 26 april 2008, Angarns kyrka. (sthlm)

• Gotland08

Hej på er mars-april brudar. Själv är jag en februaribrud Såg att ni skrev om dold info i en ficka. Jag gjorde så med våra inbjudningar som även gjordes i vår sovrumstapet Kolla in mitt bildgalleri så kan ni se hur vi gjorde. Lycka till med era bröllop.

• Nataluskan

080315: En konfirmation börjar egentligen redan när man är liten själva konfirmationen gör man när man går i tvåan där, men detta visste inte mina föräldrar så när mina klasskamrater skulle börja med detta på högstadiet gör man väl det, så ville ju jag också men i den protestantiska kyrkan fick jag ju inte eftersom jag är döpt katolik och i den katolska kyrkan var det försent..
    Så nu ska jag gå och läsa själv hos prästen och konfirmeras ihop med nån grupp senare.
    Så ja det blir lite pluggande (men jag måste ju göra det så det är bara köra )

Idag var vi på dop, usch inget kul alls var det men det har sina anledningar så nu sitter jag och väntar på att klockan skall gå så att jag kan åka ner till gymmet och träna lite för jag har en hel del aggressioner och sorg som jag skall ner och svettas ut...

Ha en skön söndag!

• Neppe

Hej!

Har nu gjort hälften av inbjudningskorten, känns bra att ha de påbörjade. Tänkte att vi skulle få skickat dom i samband med julkorten. Mitt stora dilemma just nu är hur vi ska få ner gästantalet. Just nu är vi uppe i 175 och vi hade planerat ha 150 gäster. Vi har ganska mycket barn, men vill inte lämna bort dom heller. Finns några gäster som jag har väldigt lite kontakt med som jag skulle kunna tänka mig ta bort, men tror de skulle bli så besvikna då. Tycker ni att man måste bjuda de som man själv var bjuden till? När det här paret gifte sig hade vi ganska bra kontakt, nu ses eller hörs vi aldrig. Bor inte ens i samma land längre... Men känns lite som en princip sak att bjuda dom.

Hur stort bröllop kommer ni att ha?

• Nataluskan

Neppe: Gillar blomman i din presentation!
    Vi kommer att ha en litet bröllop med dem som står oss närmast, hade väl drömt om ett sådant stort bröllop som ni skall ha men nu känns detta helt rätt eftersom vi reser iväg och gör detta.

Jag tycker inte att ni måste bjuda "tillbaka" de man bjuder tycker jag själv att man "känner" för, hoppas du förstår vad jag menar.
    Tycker inte man ska bjuda bara för att.. onekligen så kostar ju ett bröllop en hel del.
    Lycka till med gästlistan

Nu kan besöken under veckan bli korta och sporadiska nämligen dax för en vecka på resande fot i jobbet.

• Troll-P

Gotland08
    Ni har verkligen fina inbjudningar! Hur har du satt ihop kortet? Limmat ihop tapet och papper med en skåra antar jag - men hur har du fäst framsidan till baksidan?

Gotland08 skrev 2007-10-20 18:55:27 följande:
    Hej på er mars-april brudar. Själv är jag en februaribrud Såg att ni skrev om dold info i en ficka. Jag gjorde så med våra inbjudningar som även gjordes i vår sovrumstapet Kolla in mitt bildgalleri så kan ni se hur vi gjorde. Lycka till med era bröllop.
  • yoyo78

Oj, vi räknar med ca 70 gäster så vårt bröllop blir nog väldigt litet i jämförelse... Och vi tycker det blir mycket pengar ändå!!

• Troll-P

yoyo78
    Vi räknar också med 60-70 gäster. För oss blir det lagom: då hinner man kanske prata med alla gästerna.

• Mica o Krille

Klänningen har kommit.....
    Jag är sååå missnöjd! Klänningen är inte alls lik den på bilden, den är vinröd o denna är julröd... Mönstrerna är inte likadana, de har glömt att sy fast tyget som ska sitta över släpet så den sitter fult i ryggen, står ut, DEN SER SÅ "B" UT!!!!

ÅÅÅÅH INTE ENS KLÄNNINGEN BLIR RÄTT... JAG GER UPP....

Svar på tråden Mars-April 2008