• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • Eia

Mica o Krille:
    Åhh herregud va ja lider me dig!
    ja köpte precis samma klänning!
    Sååå himla fin på bilderna, otroligt vacker o alldeles underbar!
    O vad får man hem? suck en helt annan skulle man kunna säga, för inte fasen såg den ut så..
    14 dagars leveranstid står de, men efter ca 2 månader kom den.. Ja va ute i sista minuten, hade en annan klänning men ångrade mig när ja såg denna köpte denna o lämnade tillbaka den ja hade.. tänkte att får ja klänningen efter 14 dagar hinner ja lämna in den o sy om den innan bröllopet. Saken är den att den också "fastnade" nånstans o kom dagen innan bröllopet!! O dessförinnan hade ja letat o letat efter en annan i fall att men hittade ingen.. O då detta vart mitt enda alternativ fick ja lova att ha den.. För de första så kan man undra vad för mått han hade för de va då fasen inte mina mått.. O tyget va huh o släpet va ihh o näeh de va inte alls bra.. Men ja och mamma satt uppe halva natten (dan innan bröllopet) o fixa o trixa, klippte b.la av släpet, blev mycket mycket bättre.. Ja fick lov o ha den o ja är jättenöjd i alla fall.. han sa inte till mig heller att den var från KINA :( arghh. usch o fy hoppas de löser sig för dig...
    Ska åka o jobba nu men ska lägga ut bilder senare där kan du få se hur de såg ut till slut..

• Mica o Krille

Via mail.
    Jag sa det till hnm också men har reagera inte på detta heller. Han sa bara till mig "Du kunde ha frågat innan!"
    VA?! Tror han man frågar om den kommer från kina eller är en hemsk kopia?? NEJ! Står det i "annonsen" att den är exklusiv o av exklusin kvalité så tänker man inte att det ska vara en hemsk kopia.
    Jag har nu skickat en kopia på lagen då han hota att anmäla MIG!? VA? Är måste vara helt dum i huvet, eller tro att jag är helt dum i huvet. Jävla as *ursäkta språket* !!
    Om han inte ger sig så kommer jag anmäla hnm till polisen för bla lurendrejeri!
    Jag har anmält alla hans klänningar på tradera också. Skrivit ett eget brev till dem om hnm.
    Såhär får man INTE göra, de tär emot tradera regler OCKSÅ!
    *arg*

Eia, men fy fan!! Vad betalade du för klänningen?
    Men det är tur att ni kunde sy om den så den blev fin iaf, men det ska man ju inte behöva göra. Min är inte ens färdigsydd. Min syster fråga mig om jag inte kunde sy om den, men det tänker jag inte göra. Tänker INTE lägga ut 1700:- för den fula klänningen som jag inte alls kommer trivas i.
    Ser gärna bilder på hur den blev!!

• DetOrdnarSig

Han försöker väl prova med att hota dig, typ "attack är bästa försvar". Han vet väl att du har en del att komma med och försöker väl få dig att lägga av. Löjligt att påstå att du ska fråga om den kommer från Kina. Vad heter säljaren?

• DetOrdnarSig

Jag tänkte vad han hade för användarnamn på Tradera.

• Eia

Ja betalade 1500 =( O min va heller inte riktigt klar, där i ryggen det yttersta tyget liksom...
    Ja har lagt ut en bild nu men man ser inte så bra kanske,
    men lite grann..
    De blev bra tillslut men va ju inte så ja ville ha de heller.. den skulle ju komma klar o ja du vet ju precis..
    Näeh, kan du skicka tillbaks den så gör de....
    USCH FÖR HONOM! han sa till mig också att ja kunde frågat.. HAHA!! Kan ja anmäla honom i efterhand så här???

• DetOrdnarSig

Är det samma säljare eller? Låter ju onekligen som ni fått samma typ av klänningar och samma typ av bortförklaringar? Hur funkar det med Payson? Vad kan de hjälpa till med?

• Eia

de är exakt samma klänning o säljare.. dumma dumma..

• Mica o Krille
    Eia skrev 2007-10-25 20:02:44 följande:
    Ja betalade 1500 =( O min va heller inte riktigt klar, där i ryggen det yttersta tyget liksom...Ja har lagt ut en bild nu men man ser inte så bra kanske, men lite grann..De blev bra tillslut men va ju inte så ja ville ha de heller.. den skulle ju komma klar o ja du vet ju precis.. Näeh, kan du skicka tillbaks den så gör de....USCH FÖR HONOM! han sa till mig också att ja kunde frågat.. HAHA!! Kan ja anmäla honom i efterhand så här???
    Enligt lagen kan du få skadestånd, men vet inte exakt hur lång tid efter man måste anmäla det. Läs lagen!!! Ska kika på klänningen!
  • DetOrdnarSig

Ah! Helt otroligt! Undrar vad han betalar för klänningarna? Är ju lite "intressant" att han lämpar över kostnaden för tullen på köparen utan någon som helst info om att klänningen importeras och kostnaden kan bli högre än det man betalar honom. Stackars er!

• Eia

Hmm.. helt otroligt. ja ska kika på de där.. ja va mest intresserad av att få bort honom från tradera så de inte ska hända fler!!

Svar på tråden Mars-April 2008