• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • Mica o Krille
    Nataluskan skrev 2007-11-08 21:11:05 följande:
    Det ordnar sig: Jo man får visst gifta sig i kyrkan, då kallar man det för kyrklig välsignelse, efter en borgerlig vigsel.Vi skall göra på det sätter borgerligt i februari och kyrkligt i april.Att vi gör det borgerligt beror på att annars blir inte vår vigsel juridiskt bindande.Det kommer garanterat ordna sig bara att det känns inte som det går så smidigt som jag hoppats på..men mn kan väl inte så allt..men jag blir lite lätt frustrerad bara, det ingår välNu är jag iallafall redo för sängen och boken innan John Blund kommer...
    Ahaa, phew..
  • DetOrdnarSig

Mica o Krille:
    Sorry, jag tolkade dig lite bokstavligt. Man kan ju bara _gifta sig_ en gång men det kanske är mer en juridisk fråga. En sån där välsignelse-cermoni kanske i praktiken är samma som en vigsel.

• Troll-P

Vi var på en kyrklig välsignelse i somras - nästan som ett bröllop och jättefint!

• yoyo78

Här rullar det också på. Vi ska åka hem till föräldrarna (där vi ska gifta oss) i helgen och hinna med en massa: Vi ska till konditoriet för att provsmaka tårta och prata om utseende, vi ska till värdshuset för att kolla in lokalerna, diskutera meny mm, och på söndag ska vi träffa prästen! Det är det mest nervösa, för man vill ju att det ska klicka... Jag hoppas verkligen att han kommer kunna hjälpa oss att slappna av under vigseln och göra så att det inte känns alltför stelt och stramt... Vi har redan koll på vad vi vill har för psalmer och låtar i kyrkan, så vi får hoppas att han "godkänner" dem!

Jag är en väldigt planerande individ så det mesta har vi koll på vid det här laget. Hoppas vi slipper stressa alltför mycket de sista veckorna i mars!

Min brudtärna har gått och blivit gravid, så hon kommer vara i sjunde månaden på bröllopet. MEN jag är bara glad för hennes skull och vi har kommit överens om att hon inte ska gå med oss in utan sitta där framme och ta hand om min brudbukett. Det viktigaste är ju att hon orkar vara med på den stora dagen och stötta mig!

• Nataluskan

Ursäkta mitt petiga jag Yoyo78 men man går inte och lir gravid ara så där...om så vore hade jag gått och livit det för ca 5 år sen..
    Som sagt ursäktar mitt petiga "bridezilliga" jag..
    Hoppas hon orkar vara det stöd du önskar..och jag är säker att ni får ett underbart bröllop

• Nataluskan

Lyrisk, lycklig, lättad, haha man skulle kunna tro att jag listar ord på L men det är inte riktigt så utan det är hur jag känner mig ikväll efter att ha vart hos juveleraren och tittat på en fyrkantig RÖD rubin, nu var inte "min"kontakt person där utan det var en annan som visde mig rubinen, åh så fin och vi provla den mot en sådan "ringskena" som stenen skall ligga i...och jag nästan röös så fint var det, MY PRECIOUS hahaha *tindrar med ögonen*

Så nu får jag vackert vänta till fredag då "min" juvelerar kontakt är tillbaka så att jag kan få ett pris

• Nataluskan

Tack Troll-P!

Känns grymt bra hoppas priset är vad vi har tänkt oss också...

• Nataluskan

Hallåå känns som tråden haltar lite..
    Hur går det för er, vad pysslar ni med just nu?

Här är det lite förkylt och småjobbigt.
    Väntar pris på ringen idag..annars händer nog inget mer inväntar resan på onsdag nästa vecka.

• Didaa

hej alla

jag ska gifta mig i början av april.. tiden går fort ...

Svar på tråden Mars-April 2008