Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Vi har faktiskt bara gjort halvtaskiga tester hitintills men jag tror att vi kommer skära ut en väldigt smal rektangel typ
Pappert som syns i mellanrummet kommer ju vara en del av framsidan så det tror jag kan ge en lite rolig effekt...
Du får gärna visa bilder på era inbjudningar om ni har... lovar att lägga ut så fort vi får tummarna loss och kommer igång. Vi har dock stora poblem att hitta snyggt papper i brunt och limegrönt som vi vill ha!
hihi, det var inte meningen att den skulle vara ojämn i heller...
Miss (snart mrs) A
Jag fattar, testade själv med en smal rektangel igår. Mao så har jag ännu inte några bilder att visa upp... Fast om du vill se kan jag skicka en bild på det första skraltiga försöket. Bilder i galleriet får vänta tills gästerna har fått sina inbjudningar - det ska ju vara en överraskning!
Snyggt brunt papper är svårt att hitta, det måste ju vara rätt nyans! Det är tex ganska stor skillnad på matt kaffebrunt och skimrande brunt.
Såg en fin nyans av grönt papper i helgen. Det var dock inte lime utan lite mer dämpad, fräsch och vårig. Hittar inte rätt ord för att beskriva färgen just nu... Om du bor i Helsingborg så kan jag beskriva var på Papperi-ett det finnns: till höger om disken, bland de stora papper som finns i hörnet!
Usch ja det är inte kul att vara borta en hel vecka för att man längtar hem och börjar bli sjuk och så när man kommer till jobbet denna underbart regniga mörka måndag så är det högvis med jobb...
Usch!
Jaja nu jagar jag präst det var inte lätt att få fatt på honom idag.
Vi har bokat vår transport här är den www.autodoslubu.com/galeria/g_foto/12.jpg
Det kostar oss 1800kr för 4 timmar, med standard dekoration (vad det innebär vet jag inte riktigt än men det skall jag ta reda på när vi åker ner och bla tittar på bilen irl)
Bilen tycker jag är ganska gullig faktiskt..
Guldsmedsproblemet kvarstår, fotograf har jag inte fått svar från som vi fick sånt bra erbjudande från...hmm ja lite lösa trådar..
Troll-P: Fram och baksidan är samma papper. Jag skar tapeten i samma format som det gråa innerpappret. Vek båda på mitten och gjorde en extra vikning på framsidan för att få "ryggen" där bandet går. Limmade helt ihop baksidorna och gjorde kanterna på framsidan. Funkade utmärkt!
Lycka till med pysslandet!
Miss (snart mirs) A: Vad kul och skönt för dig att du hittat en sömmerska
Jag vet hur känslan är man känner så lugn och tillfreds!
Hoppas nu att allt blir som du tänkt dig vilket det såklart blir
Vårt eget bröllop tycker jag att jag börjar se mer framför mig hur det kommer bli, hur jag kommer se ut, ja allt.
Mycket för att jag hittat en underbar sömmerska som kommer sy klänningen från mina drömmars värld och en stylist, som hjälper mig med frisyr, smink och naglarna.
Allt detta skall prövas i slutet på november när vi åker ner
Troll-P, jag bor i Malmö men är i Helsingborg lite då och då så vi kanske tar en sväng inom affären. Tack för tipset. Håller med om att brunt är svårt, antingen är det helt matt eller tokigt glansigt, vi vill ha ett mellanting (såklart, varför ska man göra det enkelt )
Nataluskan, bilen såg riktigt häftig ut, det är ju en dröm att ha en sån. Här hemma kostar det ca 3000 för 2 timmar... dyyyyrt!
Jag håller verkligen med om att allt börjar kännas mkt bättre nu när saker börjar komma igång, den här planeringsfasen är jätteroligt och det är bara så underbart varje gång någonting bokas eller bli klart.
Igår bestämde vi oss för hur layouten av inbjudningarna ska se ut och det är ett stort steg på vägen för oss, vi (mest jag) har pysslat och haft miljontals idéer men igår föll allt på plats och plötsligt hade jag pysslat ihop något båda verkligen gillade!
Nu letar vi istället efter mönstrat (typ sån gammal snygg tapet) limegrönt papper istället!
Tack!
Det är lite skillnad på priser mellan länder, men nu börjar man vänja sig och blir då lätt lite småsnål
Jaha då har man för första gången fällt några tårar över detta kommande bröllop.
Usch känner mig som en bortskämd liten unge..
Var förbi guldsmeden igår och jag vill ju ha en rektangulär rubin i min ring, vilket är mycket svårt att få tag i tydligen, nu är det så då att den måste specialslipas i Asien, vilket betyder att man kan inte få se den innan man bestämmer sig, för man skickar inte färgprov från Asien och hit...så jag måste bestämma mig genom att lita på andra människor, till en totalkostnad av 16 000kr som ringen totalt kommer att kosta, som det hade vart OK om man bara kunde få se stenen innan eftersom färger på rubiner skiftar kraftigt mellan ljusrosa och mörkt vinröd och jag vill ha en röd, blodröd!
Alternativen är att sätta 3 st mindre bredvid varann, men jag är så emot detta för det syns såklart att de är fler bredvid varann eftersom ljuset faller genom slipningen..och det var just en sån ring som jag INTE ville ha efter som den är så vanlig..
Så nu frågar vi oss, skall jag få denna ring med risken att färgen på rubinen är fel (och sambon tycker att det är lite mycket pengar o då kan han tänka sig att skippa sin ring för min skull, men det tycker jag är fel och därför vill jag köpa hans ring i polen vilken är MYCKET billgare)eller skall jag välja ringen med fler rubiner bredvid varann sådana små rubiner är lättare att få tag på och billagre, men det är en ring som jag egentligen inte kan tänka mig...
Usch jag blir alldeles kocko av detta...
Guldsmeden hade frågar stenhandlaren om han litade på att stenen verkligen var röd och det sa han att han gjorde och guldsmeden i sin tur litar på handlaren, jag litar på att guldsmeden vet vad jag vill ha, men hon har ju inte sett stenen utan litar bara på handlaren som i sin tur litar på den som har en rubin nånstans i Asien...ja ni hör ju hur det låter..
Jag/vi har ingen att fråga skulle vi fråga nån så skulle de svara att vad då är ni helt knäppa eller??Självklart skulle de tacka nej till denna sten från Asien men inte tänka på alternativen...
SÅ HJÄLP mig med era tankar!!
Glömde lägga till ett