• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • Mica o Krille
    DetOrdnarSig skrev 2007-10-25 20:13:48 följande:
    Är det samma säljare eller? Låter ju onekligen som ni fått samma typ av klänningar och samma typ av bortförklaringar? Hur funkar det med Payson? Vad kan de hjälpa till med?
    Payson kan inte hjälpa till mkt, som tur var hade jag garanti därifrån o jag har låst betalningen. Och jag måst elåsa upp för att han ska få pengarna.
    Jag ska ta kontakt med dem igen o se om de kan göra nåt om han inte ger sig.

Eia, ja ni gjorde den mkt finare måste jag säga. !!
    Man kan få skadestånd för psykiskt lidande när man väntar på en vara. Det står faktiskt så i lagen, sen läste jag inte vidar eom det är för detta som jag går igenom också. Men jag har för mig det. Ska läsa på mera, o memorera, aldrig fel!
  • Eia

näeh precis.. ja de är verkligen va de är psykiskt lidande.. å andra sidan så va de ju lite spännande också.. de värsta är ju att den inte va vad man väntat sig.. inte alls.. ja vi fick nog till några förbättringar, vi gjorde de bästa av situiationen så att säga.. :D

• Mica o Krille

Nu skriver han såhär, trots att jag skrivit i 3 mail att jag vill lämna tillbaka klänningen:
    "Hej, va är de du menar att du vill lämna tillbaks klänningen ?"

Man kan ju undra om det är samma person som svarar på mail... Suck.

• Eia

Nähe vet du vad.. han va sååå virrig, visst han svarade snabbt på mail, men jag som nervös brud hade 10 frågor per mail och fick va glad om han svarade på 1 av dem.. Kunde nästan ingen svenska alls när ja ringde honom.. såå han förstår nog inte.. o så vill han heller inte ta tillbaka din klänning.. Men stå på dig nu!!

Lycka till!

• Gotland08

Mica o Krille: Jag lider med dig! Fy farao för oseriösa personer. Hoppas det löser sig.

TrollP: Jag fattade inte riktigt frågan fäst framsidan till baksidan.
    Troll-P skrev 2007-10-22 14:05:21 följande:

Gotland08Ni har verkligen fina inbjudningar! Hur har du satt ihop kortet? Limmat ihop tapet och papper med en skåra antar jag - men hur har du fäst framsidan till baksidan?
  • Nataluskan

Halloj tjejer ser att aktiviteten varit stor under min bortavaro..
    Trist det här när man blir lurad!
    Lider med er och hoppas att det löser sig.

På vår front går det framåt känns stort att hinderprövningen kommit åter
    Köpt örhängen har jag gjort och konfetti istället för ris..
    Fixat så att jag ska få naglarna gjorda nån dag inna bröllopet och ev också "prov"naglar när vi åker ner i november nu på fixarresan men det är inte 100 säkert än, beg offerta på flera olika bilar för transport och på fotogra. "Vår" guldsmed skall höra av sig i slutet på kommande vecka och informera om hur det går med letandet efter sten till min ring, verkar gå dåligt

I veckan skall jag boka in mig på möte med prästen här hemma och eldapå honom lite att sätta fart men intygsskrivandet!

Just nu är jag mest trött och sliten efter en hel veckas tjänsteresa oh så är man ju klart lite förkyld och ursch och fy jobba skall man imorron, *viskar* det är nästan så att jag hoppas bli lite mer förkyld så man får vara hemma några dagar och vila.
    Nu väntar soffan och gubben min på att vi ska se en film..bäst att vila lite nu.

Ha en fortsatt bra söndag!

• Miss (snart mrs) A

Hej alla!

Jag skulle nästan kunna kopiera halva Nataluskans inlägg och låtsas att det är jag som skrivit det

Har varit iväg en vecka och är förkyld och sliten idag

Mica & Chrille och Eia, tycker otroligt synbd om er. Eia, jag såg dina bilder och du var jättevacker så du måste ha lyckats fixa till den riktigt bra. Mica & Chrille, stå på dig, du har helt klart rätten på din sida och eftersom betalningen inte gått iväg har du fortfarande chansen att få tillbaka pengarna och fixa ny klänning!

Troll-P, angående den dolda fickan, jag hade tänkt skära ut en skåra och sen bara klistra runt kanetna på framtida så man kan sticka ner diverse lappar i den, jag tyckte att det såg ut som att Gotland-08 hade gjort så på sina!

• Miss (snart mrs) A

oj, sorry, vilket slarvigt inlägg...

• Miss (snart mrs) A

Nu till trevligheterna:

Jag har äntligen träffat en sömmerska som verkar kanon, hon syr både min och tärnornas klänningar och det kändes otroligt tryggt när vi gick igenom hur allt skulle se ut. Jag är så glad och lättad nu när jag äntligen bestämt mig för att sy och är redan nyfiken på klänningen men jag får vänta några månader till

Vi har fixat präst till kyrkan (den kyrkan vi ville ha har varken präst eller kantor just vårt datum) och kantor verkar som att det löser sig.

Sen visade det sig att en kompispappasbästavän har en fin gammal bil som han nog skulle kunna köra oss i (har haft lite panik över att hyra bil för 4.000 kr bara för att åka mellan kyrka och stället) och det skulle inte bli så dyrt!

Och ovanpå allt så hjälper en av mina tärnor mig med bordsdekoration och brudbuketten och hon hade fantastiska idéer till min utrsprungliga tanke!

Jag är bara så glad över att saker börjar falla på plats... tänkte dela med mig av lite trevligheter nu när det varit så mkt strul för er andra med konfirmationer och klänningar osv!

• Troll-P

Gotland08
    Jo, jag undrade väl om fram och baksida var i ett stycke. Eller om det var ihopsatt på nåt smart sätt. Är mitt inne i mitt pysslande med inbjudningar och letar med ljus och lykta efter alla smarta lösningar.

Miss (snart mrs) A
    Just nu är jag också lite inne på att vika in en sida och skära en skåra. Vi behöver få ner 2-3 ark med info, räckte det att bara skära en skåra?

Vi har nog bestämt ungefär hur inbjudan ska se ut. Nu ska vi bara hitta någon som har matchande papper och kuvert i rätt storlek. Helst ska de kunna trycka lite text och skära till pappret också. I helgen hittade jag den stämpel jag vill använda! Så nu lägger vi ner att få till ett monogram (hade ett men det passade inte in i helheten). Tyvärr visade det sig att stämpelfärgen jag har inte torkar ordentligt.... Så jag får köpa en ny i samma färg. Det går mao sakta men säkert åt rätt håll här också.

Mica o Krille
    Stackare - betala inte!! Skicka tillbaka och köp en annan klänning. Håller tummarna!

Eia
    Du var fantastiskt vacker på bilderna - ni lyckades definitivt fixa till klänningen. Hade aldrig anat det om du inte berättat att ni fick rättat till allt natten innan.

Svar på tråden Mars-April 2008