Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Alltså varför skall det vara såå bökigt, vi har satt OSA den 25/11, för att vi den 28/11 skall åka ner och boka och fixa ALLT.
Och vad gör då flygbolaget....jo de skall vänta med att släppa biljetterna för april 2008 till slutet av november åhhhhh, alla åra gäster tjatar omnär finns biljetterna, varför kan vi inte boka osv....
Jag börjar bli en Bridezilla , kommer väl få en en hjärtinfarkt på kuppen...
Hallåååå vart är alla marskatter och april-ljugpottor??
Hihi tack nån som är här inne och smyger..
Ett djupt andetag är taget
Ringproblemen fortsätter också men nu har vi bestämt att vi tar risken efter att ha pratat med smeden idag så sa denna att ju finare lyster och djupare färg desto dyrare sten och detta ansågs vaa en mycket dyr sten för den storleken men...så säger handlaren att när man börjar slipa på den så kan färgen mattas och färgen mer transparant eller blaskig i färgen men hallååå vill ju inte betala dyra pengar fr nåt som blir sämre efter slipning...
eller KAN bli sämre för det behövde inte bli så heller...
Ja fy sicken ena beslut man måste fatta, urk detta är nästan lika svårt som de beslut vi tidigare behövt ta när vi var mitt inne i IVF cirkusen..
Vi ska åka till smeden på lördag och prova en sista gång och ta det slutgiltiga beslutet...
Borgerligt kan vara fint också, vart på en fler sådana bröllop än kyrkliga faktiskt
Jag har haft det lite hektiskt på jobbet så jag har legat lågt med planerandet ett par veckor. Men jag har fått lite gjort ändå. Jag har frågat vår toastmaster som tackat ja och jag har även kommit en bra bit på väg på det där med smycken. Jag har skaffat ett halsband och tiara men jag vet inte om jag ska ha både och. Inga dyra grejer, så jag får se hur jag gör. Jag tror vi har beslutat oss angående ringar också, efter mycket funderande fram och tillbaka. Egentligen har det varit samma idé hela tiden men jag har inte varit riktigt säker, men nu tror jag att jag är det.
Min blivande igår när vi diskuterade gravyr i ringarna och att man kan få ner antalet tecken lite genom att inte köra det vanliga datumformatet med YYYY-MM-DD: "Jag ska ha mitt datum i ISO-standard. Jag hatar alla andra format." Jaja, vi har ju alla olika delar där detaljerna känns viktiga.
Nataluskan:
Allt verkar lite jobbigare när bröllopet planeras så långt bort och man måste engagera sig i gästernas transport och boende. Hoppas allt ordnar sig!
Mica o Krille:
Man får väl inte gifta sig i kyrkan när man redan haft en borgerlig vigsel?
Det ordnar sig: Jo man får visst gifta sig i kyrkan, då kallar man det för kyrklig välsignelse, efter en borgerlig vigsel.
Vi skall göra på det sätter borgerligt i februari och kyrkligt i april.
Att vi gör det borgerligt beror på att annars blir inte vår vigsel juridiskt bindande.
Det kommer garanterat ordna sig bara att det känns inte som det går så smidigt som jag hoppats på..men mn kan väl inte så allt..men jag blir lite lätt frustrerad bara, det ingår väl
Nu är jag iallafall redo för sängen och boken innan John Blund kommer...
Jag smyger också in och säger hej! Håller tummarna för alla och att alla får vad de vill ha, hihi, hinner inte specificera
Nu ska jag snart sluta tidigare, ska på bröllop i helgen och det är en del som ska fixas. Ska bli så mysigt att gå på någon annans bröllop och mysa lite!
Helgkramar till alla
Klart man är kvar!
Har dock inte haft så mycket att berätta - det strular med pysslandet av inbjudningarna så jag letar med ljus och lykta efter lösningar och märker att min älskling börjar tycka att jag är jobbig...
I helgen ska jag prova min klänning igen! Tärnan ska följa med och se den för första gången. Har hittat ett par skor som jag ska köpa på öppet köp och testa med. Hoppas klänningen fortfarande passar...
Nästa vecka ska min far åka till Tyskland och shoppa öl å avec till bröllopet.
Undersöker brunchalternativ...
Kollar nu på två olika alternativ till musik i kyrkan: maffigt eller finstämt?
Har inte hunnit kolla hotellrum till gästerna eller bokat vårt rum - men snart får vi tummen ur...
Tja, det var allt för tillfället - återkommer snart med mer!