• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • Nataluskan

Visst är det, tycker det själv också och är så glad att jag kan erbjuda våra gäster att inte bara närvara vid vårt bröllop utan också resa utomlands till ett land som de inte besökt tidigare och som betyder mycket för både mig och min blivande man till en bra peng

• brud080419

nataluskan: men 1500 är ju ingenting, ingen kan väl ha räknat med att komma billigare undan för en resa med övernattning? så har man tackat ja till ett bröllop i polen, måste man ju ha tagit med ett par tusen i beräkningarna! VIlken chans för era vänner att få se polen, det är ju inte det vanligaste turistmålet precis!

• Nataluskan

Brud080419: Tack javisst är det!
    Några av våra vänner kommer dessutom att åka innan bröllopet för att ägna några dagar på ett spa och shoppa lite innan alla andra gäster kommer vilket vi tycker är kanon kul.
    Polen blir faktiskt vanligare och vanligare nu eftersom deras spa är bra och billiga och det är lätt att ta sig dit både från Göteborg och från Skavsta/Nyköping.

Tror inte att nån kommer att säga nåt om priset bara att man vill kunna få fram bästa möjliga pris så att de kan använda pengarna på nåt annat, kanske lite shopping som det kommer finnas tid till..

• Nataluskan

Nu har blivande mannen också godkänt rubinen och vigselringen!

Den kommer bli såååå fin.
    Och så hostade man upp 4000kr i handpenning, känns dock bra att vi har en hel del pengar sparat nu när de börjar rulla för det lär de göra nu när vi åker till Polen med...

• L2K

Idag har vi varit och beställt ringen/ringarna!!!!!!!!!!

Blivande maken kommer ha min farfars gamla vigselring som ska göras lite större och graveras om.
    Jag själv ska ha en slät ring med tre diamanter som bildar ett hjärta!
    Känns så himla bra!!!!!!

• Nataluskan

Vad bra och skönt att det känns bra, L2K!!!
    Vi har bokat resan ner alltså den resan ner när det är dax att gifta sig kändes lite konstigt att boka i mitt nya efternamn för jag heter ju redan det då eftersom vi gifter oss borgerligt först här hemma

Tidig bokning för några vänner har bestämt att de vill åka ner några dagar innan och upptäcka lite och spaa lite och shoppa o så så de skall åka samtidigt med oss ner...

Nehe nu måste jag sätta mig ner och göra packlista inför resan på onsdag

• DetOrdnarSig

Nataluskan: Tänk på att om du bokar i ett visst namn så måste det stämma med det pass du reser med. Du måste alltså hinna få passet med det nya namnet i.

Jag har varit väldigt dålig på att skriva på sistone. Jag hänger med men har haft så mycket på jobbet att göra (jobbar nu t.ex. tar bara en lite BT-rast). Förhoppningsvis lugnar det sig lite efter tisdag och då ska jag återigen ta tag i det där med cateringfirma och inbjudningskort.

• MrsFellerA

Själva ska vi snart börja fixa med pappersarbetet. Blite ju lite extra att fixa eftersom vi vill att vår vigsel i Thailand ska kunna bli laglig även i Sverige. Så...lite kontakt med UD och Thailändska ambassaden blir det.

Mindre än 4 månader kvar nu tills vi gifter oss!!!

• Nataluskan

Det där är jag införstådd med men mitt nya namn och pass kommer jag fixa direkt efter vår borgerliga vigsel som är den 2 februari.
    Så jag kommer defenetivt heta Haglund när vi reser den 2 april
    Allt sånt måste vara klart då för dagen efter vi kommit hem från Polen som är den 7 april så skall vi den 8e åka till Mauritius på bröllopsresa så det får inte finnas några lösa trådar då

Alltså det närmar sig med stormsteg snart är det verkligen inte långt kvar..
    Ni som inte skickat inbjudan än bör nog kanske fundera starkt på detta

• MrsFellerA

Vad roligt att få beställa i ett nytt namn! Det måste ha pirrat lite i magen...

Inbjudningar ja...som de hemlighetsmakare vi är struntar ju vi i det... Men jag skickar lite peppande tankar till er som ska fixa med det!

Svar på tråden Mars-April 2008