• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • DetOrdnarSig
    Nataluskan skrev 2007-11-25 19:27:08 följande:
    Det där är jag införstådd med men mitt nya namn och pass kommer jag fixa direkt efter vår borgerliga vigsel som är den 2 februari.
    Va bra! 2:a februari redan! Inte långt kvar.
  • Nataluskan

Hihi jo det pirrar ordentligt att beställa i nytt efternamn och ne det är inte långt kvar men det är inget datum vi kommer fira.
    Vi ska bjuda våra vittnen på middag efteråt sen är det bra

• L2K

Åhhh... Vad skoj det låter med namnbyten...
    Själv ska jag posta hindersprövningen och namnlappen idag!!! ingen återvändo nu.

• Nataluskan

Det är lite extra kul att lägga på de där papprena och sen få åter att det är ok kör på, det är jättekul
    Som sagt det närmar sig för oss alla!

• brud080419

Just det hindersprövningen är det snart dags att ta tag i! Visst är det 4 månader innan man kan skicka in den?

Vi kommer inte göra några stora namnförändringar i samband med vigseln, då vi ska gå runt skatteverkets regler så vi båda får ha bådas efternamn. Så vid vigseln kommer min m2b endast ta mitt namn som mellannamn, sen kommer jag byta till hans namn senare..

• Troll-P

Är det inte så att hindersprövningen är giltig i 4 månader?! Vi tänkte skicka den i januari, ca 2 mån innan. Hihi, ska bli så kul!

• L2K

Troll-P skrev 2007-11-27 11:58:40 följande:

Är det inte så att hindersprövningen är giltig i 4 månader?! Vi tänkte skicka den i januari, ca 2 mån innan. Hihi, ska bli så kul!
    Helt rätt! Att jag skickar in den redan nu är för att jag vill känna att det verkligen är på g.
  • Nataluskan

Jag klurar just nu på följade: vad skall man hitta på i morgongåva till mannen, kan inte tänka mig Secret box, och ja jag vet inte har ni funderat på nåt...
    Och så funderat vi starkt på vad vi ska gravera i ringarna, känns inte som nåt passar längre...just nu ha vi förslagen
    N (hjärtat från inbjudningarna) J 5 april 08
    eller
    Oändligt kärlek 5 april 08...

Jaha egentligen ska jag inte sitta här och läsa, utan packa juh, vi åker imorron på fixarresa, ska bli kul och skönt att komma bort lite.
    Det är lite pirrigt också vi skall nog provgå kyrkan tror jag

Har ni funderat på in och utgångsmusik?

Nä jag måste nog börja packa nu annars har jag väl glömt nåt viktigt som jag kommer på när vi är halvvägs till flygplatsen!

• Nataluskan

Jag måste bara fråga om det är nån mer än jag som börjar bli lite små irriterad på sina föräldrar och/eller svärisarna?

Nu åker vi imorron och vi ska ha med oss min mamma, usch jag ångrar mig redan för hon tror att jag vill ha mitt bröllop på ett sätt som inte stämmer alls och hon tycker allt är dyrt och onödigt osv men hon har ingen aning om vad saker kostar där och och inte här heller...
    *suck* det kan bli lite småbråkigt och jobbigt kan jag tro...varför bokade jag inte ett enkelrum till henne?
    Åh jag ska se till att snarka och leva rövare så kanske jag kan få henne att gå med på att flytta till ett eget rum,man glömmer fort att man inte är mammas lilla flicka längre utan vuxen och har egna rutiner och så...
    Oj jag var nog tvungen att få ur mig lite...

• MrsFellerA

Lycka till! Och om inget annat hjälper...räkna till 10 och ta djupa andetag. Eller sänd iväg henne för lite egen shopping eller så.

Svar på tråden Mars-April 2008