• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • L2K

Åhhh, det är sååå skönt nu!!! Nu är det officiellt att vi gifter oss den 15/3. Sambon har dubbelkollat så det inte korsar med hans systers italienresa. Lokalen är bokad och tittad på och den är perfekt.
    Min ring (ev två ringar) ska handlas på lördag plus att sambons ska lämnas in.
    Nu händer det verkligen grejor här.

hur långt innan har/ska ni andra skicka ut inbjudningarna?

• Troll-P

Nataluskan - vad kul att allt löst sig med ringen!
    Håller tummarna för att vi hittar det vi söker imorgon...

L2K
    Tanken är att skicka ut våra inbjudningar nu till månadsskiftet. Dvs innan julkorten kommer. Vårt datum är 1 mars, februari är en kort månad, och OSA vill vi ha 6 veckor innan. Flera har rekommenderat att ta OSA lite tidigare för folk hör inte av sig innan (precis som jag ) även om de vet besked.

Vi ska faktiskt inte ha någon bröllopstårta. Istället blir det dansk "kransekage" till kaffet. Så jag håller med om att man gör precis som man själv vill! Det blir bara fel om man gör något enbart för "så ska det vara".

• L2K

Troll-P - Jag tänkte nog passa på att skicka ut dom ganska så snart. Tänkte tjäna några kronor och skicka med julporto.

Jag har klippt och klistrat och hittat en ungefärlig mall som jag vill ha. Nu återstår att hitta rätt papper. Min morbror har tryckeri och ska hjälpa oss med alla trycksaker.

Jag funderar lite på det här med tårta... Vi vill ha en traditionell tårta men det är ju så himla dyrt. Vi hade dop för två veckor sen och jag passade på att kolla priser till bröllopstårta när jag beställde till dopet. På ena stället kostar en "vanlig" moussetårta 22kr/biten och bröllopstårta 38kr/biten. Är det stor skillnad på att beställa bröllopstårta eller en "vanlig" i vitt? Nån av er som vet?

• yoyo78

Här rullar det på för fullt! I helgen var vi hemma där vi ska gifta oss och fick en massa saker fixade. Vi var på värdshuset och diskuterade bordsplacering och meny, som nu är spikad. Dessutom var vi på konditoriet och bestämde tårta. Såg att ni hade mycket tårtdiskussioner ovan. Vi ska ha precis vad vi vill, dvs varannan våning vit marsipantårta med färska hallon i, och varannan våning chokladtårta! Känns kanonbra!! Vi besökte även vår lilla gulliga medeltidskyrka och provgick upp till altaret. Då började det kännas verkligt!!! Fast det är ju över fyra månader kvar...

Och så träffade vi prästen i söndags. Han var faktiskt jättemysig (vi känner honom inte sedan tidigare) och han verkar även öppen och internationell (hade jobbat i Spanien och bland annat vigt ett par med 1700-talstema på Ostindiefararen när den låg i Cadiz), så det känns väldigt bra!

Vi har ju redan skickat ut inbjudan (varför vänta?) och vi har fått en hel del ja-svar. Inga nej än så länge som tur är!

• yoyo78

Nataluskan: Jag läste inte ditt svar på mitt förra inlägg förrän nu och jag ber om ursäkt om "min tärna har gått och blivit gravid" var ett slarvigt uttryck. Det kanske är känsligt för vissa... De hade faktiskt försökt i ett år så det var inte så hastigt påkommet...

• Nataluskan

Yoyo78: Det är lugnt, jag vet att man använder det uttrycket men för oss som kämpat länge är det jobbigt.

Er kyrka låter supermysig

Själva väntar vi nu svar från de 2 sista annars har alla svarat ja.
    det känns kul och skönt.

Nehe nu ska jag gå och lägga mig ff täppt och febrig *suck*

Go natt!

• yoyo78

Krya på dig och dröm vackra (bröllops-)drömmar!

• Nataluskan

Usch så seg och trött man blir av förkylning.
    Men jag kan bara tacka ödet för att den kom den veckan, för denna vecka har jag tid att vara sjuk och hemma nästa är veckan då allt i princip skall fixas när vi åker ner till Polen..
    Nehe lite frukost kanske man skall försöka få ner!

Hoppas ni andra har en bra dag på jobbet!

• Nataluskan

STRÅLANDE precis lagom till vårt OSA datum så släpper då äntligen flygbolaget biljetterna för april...
    Lite otur har vi men man kan ju inte få helt som man vill.
    Vi hade helst sett att flyget på fredagen anlände ca kl17 istället blir det kl 13.
    Och på söndagen vid kanske kl 18-19 nehe då går det kl 6 på morronen så det går ju inte utan då får det bli en extra dag och åka hem på måndagen dock samma tid.
    Vi får se vad gästerna säger om detta, dock tycker vi själva att totalsumman är helt ok, den kommer inte att hamna över 1500kr p/p då ingår flyg ToR samt 3 nätter på hotell inkl frukost.

Känns som att det är mer verkligt nu när vi kan börja boka in våra gäster på flyg och dyl.De som så länge frågat och tjatat om när kommer biljetterna och när åker vi osv nu kan v svara på detta

• 12april

Jag hoppas att ingen av era gäster klagar på 1500 kr... Om ni hade gift er i Sverige och de varit tvungna att resa och ta in på hotell hade det säkert blivit mer! Det var ju superbilligt! Skönt att ni äntligen kan boka även om tiderna blev annorlunda än ni hade tänkt er.

Svar på tråden Mars-April 2008