Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Åh så mysigt det låter!
Precis jag tror också att man är ganska trött efter bröllopet.
Vi ska väl försöka göra en del och se en del men ta det lugnt också, (måste rkänna att jag ofta har lite svårt att ta det lugnt, jag är nog lite väl nyfiken) *S*
Halloj mars och aprillare
Hur har helgen vart..
Vi har redan fått svar på våra inbjudningar ett par som redan tackat JA, och de som står oss närmast också jipppiii och jag frågade då om hon kan tänka sig att sjunga och det ville hon gärna.
Så nu ska hon börja träna på "vår" låt
Dom ska vara våra vittnen också när vi ska gifta oss borgerligt.
Sååå glad
Ojojojoj, vilken aktivitet det har blivit i den här tråden! Flera sidor att läsa.. Vi har precis bokat fotograf, hemskt mycket som skiljer de olika fotograferna åt! Ffa priset, men även bemötandet när man tar kontakt. Den vi valde hade både lägsta priset OCH var trevligast, så jag hoppas att bilderna blir bra också! Det jag har sett av hans bilder ser bra ut i alla fall.
12april: Det låter ju bra, det är ju inte alltid som dyrast är bäst!
Fina bilder vill man ju verkligen ha.
Åh, på tal om fotografer, får man fråga vad ni betalar och vad ni får i det priset? Vi har kollat med en fotograf som vi vet är ledig och väntar nu på prisförslag och jag har verkligen ingen aning alls vad som är vettigt att betala...
Skönt när folk börjar tacka ja Jag har redan förvarnat mina vänner så alla har datumet inbokat, annars hade jag nog aldrig överlevt de närmsta månaderna...
Vi planerar att ha en fotograf under ca 5 timmar. Från strax innan vigseln startar tills en bit in i middagen. Vet dock inte ännu vad det kostar, det blir ju i Thailand så priserns kommer garanterar att skilja sig från Sverige.
Eftersom det bara är vi två vill vi ju ha en massa bilder på allt, det finns ju inga gäster där som kan ta kort. Sen planerar ju självklart också att ta en del porträttfoton.
Vi har valt en fotograf som ger oss 900bilder på en skiva och 120-150 i album kostnaden skiljer sig markant från svenska vi kommer att betala 2500kr för detta.
Nataluskan
Det låter ju verkligen super! Det är skoj med många bilder!!!
Vi har inte bokat fotograf än, men jag inser att det är hög tid att göra det. Det känns ju som en av de viktigaste sakerna. Helst skulle jag vilja ta korten utomhus, men det kanske är lite riskablet i mitten på mars. Det kan ju vara jättefint, men det kan ju vara hur slaskigt och trist som helst också. Vi måste nog ha en inomhus back-up-plan, men helst inte i en studio för det tycker jag känns lite tråkigt. Hur har ni andra tänkt?
Samma sak som med skorna, antar att detta inte är ett problem i Thailand ...