• Melis

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissLovely

GBG Brud 08 skrev 2007-10-30 13:36:35 följande:

Helloj!!!Har äntligen hittat en kyrka som lånar ut sin kyrka till oss för att ha en katolsk vigsel. Det känns kanon bra. Jag får min svenska kyrka och min m2b får sin katolska präst. Har bokat den 5 juli 2008....Nu måste jag sätta igång att ringa fotografer, filmare, kolla klänning, göra inbjudningskort mm KUL!!! Någon som har bra tips på bröllopssaker från kroatien? Någon som köpt sin klänning där nere som "fraktat" hem den?POMOC!!
    Grattis!! Du får berätta lite mer om färgtema och annat ni har tänkt på. Jag vet att det finns jättefina klänningar i Zagreb, Split och dom lite större städerna. Märkesklänningar (MaggieSottero m.m.) Men vet tyvärr itne hur det fungerar med frakten. Men tror att dom är billigare där.
  • Melis

Man kan beställa en massa från kroatien som är billigare än här i Sverige....jag funderade ett tag på att beställa inbjudningskort från kroatien, de skickar till Sverige. Sen vet jag att man kan köpa alla märkesklänningar i Zagreb som här i sverige, så som pronovias, Maggie Sottero, Lasposa etc. Dessutom kan man beställa kitice och sådant....

• MissLovely

Melis, ska ni inte beställa därifrån? Inbjudningskort?

Ska ni göra egna?

• Tajci78

vi köpte också våra inbjudningskort där nere min man åkte ner några månader innan och fixade det viktigaste :)

• Melis

jag ska göra egna...funderade på att beställa men då jag ska ha flera varianter av text så blev det ganska komplicerat...så jag ska låta trycka dem här på ett tryckeri och sen ska jag dekorera dem själv...hade jag varit i Bosnien detta året så hade jag kanske köpte dem där och låtit trycka här....

• MissLovely

Hur ska dom se ut?

Tajci har du ingen bild på era?

• Tajci78

Jag ska se om jag hittar några kort jag kan ladda upp

• Melis

så här...mina kommer vara i storleken av halva A4 papper, så utav ett papper får man två inbjudningar. Det halva pappret ska vikas så det blir ett kort, på framsidan blir det en vattenstämpel med två vigselringar, våra namn i fin stil och datumet för bröllopet, inuti blir det naturligtvis text. Pappret är typ ivory med guldstänk, lite diskret. Sen ska jag ha ett halvtransaprent papper(som har guldhjärta på) runt om det pappret är texten. Sedan ska jag ha ett sidenband som är knutet runt längst med längden, typ där kortet är vikt...hoppas du förstår...

• MissLovely

Jättesnällt.

Det låter jättefint. Men har du kollat upp hur mycket det kostar?

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??