• Godisråttan

Stockholmsbrudar 2008

En tråd för alla Stockholmsbrudar 2008.

Vår gamla tråd var avstängd för svar.

• Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008
  • blendie

Ha ha va skönt att det inte är bara jag, jag brukar låsas att jag inte kommer här i från om någon frågar mig om vägen inne i stan eftersom jag nästan aldrig kan berätta vägen, och jag är född och uppvuxen här!
    Har inget bra lokalsinne!

• matteve

Hahaha, jag med! "Vänta lite nu, hur ligger det i förhållande till Åhléns?" Jag vet en tjej som alltid brukar fråga på värsta värmländskan!

• DetOrdnarSig

Lilla My skrev 2007-12-06 10:09:06 följande:

Sitter och kolla på hur mycket det skulle kosta att hyra porslin till festen... Det är ju galet, måste vara billigare att köpa en helt ny servis på IKEA.
    Vi har porslin i vår lokal men jag tror att jag kommer att behöva komplettera med en omgång vinglas och en omgång champagneglas och kanske något mer. Jag har funderat på att köpa och sedan sälja det vidare i stället för att hyra. Men jag vet inte, om man hyr via cateringfirman tar ju dom hand om allt, så det är ju en fördel. Lite kluven i fråga...
  • Lilla My

Matteve: Jag kollar genom en av de cateringar vi funderar på. Och jag tyckte det var så dyrt att jag kollade vad det skulle kosta att hyra separat och det var minst lika dyrt det.

Det ordnar sig: Ja, exakt, om cateringen diskar är det ju värt. (Men inte om man själv måste skölja av alla tallrikarna först. Då man kan ju lika gärna diska i sin egen diskmaskin).

Vi tänkte i och för sig låna ihop glas och bestick, och försöka duka lika tillsammans (fattar ni? inte jag heller...), men tallrikar vore ju kul om det var något så när enhetligt. Tror ändå att det blir IKEA, vi kunde behöva en ny servis (den vi har nu är gammal och full av udda delar) och om mamma kan passa på att köpa en ny till landet så kan det nog funka. (Kan skänka lite till min bror också, som inte flyttat hemifrån än.)

• 0205

JO det var super att du sa det, skulle bara informera om att jag är en förvirrad kvinna som inte ens hade förstått att det var i gamla stan

Godisråttan skrev 2007-12-06 09:05:08 följande:
    jo fast det är ju bra att veta var vi ska vara ifall man blir försenad..
  • Godisråttan

Officiell fikalista. Ljunggrens 11/12 kl.15.00 och sedan cafe kaffekoppen

Liten liten kanin
    matt(s)eve
    Godisråttan
    Lilla My (tidigare Indiebrud)
    Blendie
    0205

• blendie

Tjejer !hur kommer ni att gå in i kyrkan, med mannen eller pappa eller hur gör ni?

• Godisråttan

med pappa om jag får annars själv. ALDRIG med mannen One woman show!!!

• matteve

Jag ska gå med pappa... Pappa har gjort så med alla mina systrar tidigare och dessutom är det tradition i USA.

Slår det er ibland extra mycket, att ni verkligen ska gifta er?! Visst är det en cool känsla??!!

• blendie

jag har tänkt att gå med min lillebror!
    one woman show- helt klart.

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008