• Akvavit

Dalabrudar 2008, del 2

Helt plötsligt har det gått tre månader sen jag startade förra tråden!! Tiden går så fort ju...

Så här är de nya tråden för oss som gifter oss i Dalarna under 2008, välkomna hit!!

Länken till förra tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.html

• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2
  • SuperRultan

Är det någon som vet någon bra nagelfixare i Falun eller Borlänge ??? !!!

• Akvavit

SuperRultan,
    Jag kommer gå till Lust & Fägring i Falun, jag var där på provsmink idag, de känns jättebra! Så de gör mina naglar också.

• smartan

Någon som var på mässan i söndags och kommer ihåg vad klänningen som var vit med svarta broderier hette? (vilket märke)

• Caflisch

Jag tycker ProfessioNail (eller vad dom heter) på kupolen är bra! Rätt ok pris också.

SuperRultan skrev 2008-02-06 21:51:10 följande:
    Är det någon som vet någon bra nagelfixare i Falun eller Borlänge ??? !!!
  • Hannafia

SusanneLee skrev 2008-02-04 18:02:31 följande:

Hannafia: den är planerad till September, så det är lååångt kvar. Men som sagt, vill försöka komma i klänningen som jag redan köpt!Vad skoj att vi är fler på vår stora dag!
    [/citat]

Kan förstå om ni flyttat datum om du redan köpt klänning,man vet ju aldrig hur fort magen kommer och hur stor den blir.
    smartan skrev 2008-02-07 11:53:53 följande:
    [citat]
    Någon som var på mässan i söndags och kommer ihåg vad klänningen som var vit med svarta broderier hette? (vilket märke)
    Jag var där,men kommer inte ihåg vilket märke det var. Ring Alexandras brud och bal och fråga
  • Hannafia

Vad tokigt det blev, SusanneLee mitt svar till dig blev inbakat i citatet, men det stod så här:

Kan förstå om ni flyttat datum om du redan köpt klänning,man vet ju aldrig hur fort magen kommer och hur stor den blir.

• SusanneLee

Hannafia: Nej, man har ju inte en aning! Det är första barnet, och då sägs det att magen inte blir lika stor som vid andra och tredje osv. Bara hålla tummarna på att jag kommer i klänningen! Som tur är har den snörning i rýggen.

• Hannafia

SusanneLee skrev 2008-02-09 13:48:23 följande:

Hannafia: Nej, man har ju inte en aning! Det är första barnet, och då sägs det att magen inte blir lika stor som vid andra och tredje osv. Bara hålla tummarna på att jag kommer i klänningen! Som tur är har den snörning i rýggen.
    Ja så är det ju att magen inte blir lika stor första gången, men och andra sidan så vet man ju inte hur man fungerar om magen blir stor ändå.Man är ju så olika. Jag är en sådan som haft små magar. Tur att du har snörning i ryggen i alla fall då.
  • SuperRultan

Tack för tipsen ang naglar... ska prova någon av dom !

Kul att det börjar röra på sig lite i Dala tråden

• asaonthehill

Någon av er som har en egen bröllopssight på nätet som man får kika in på? Om ni inte vill lägga ut adressen här så kan ni väl maila mig på asaonthehill@hotmail.com. Vår är under uppbyggnad, men ska vara klar snart!

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2