• Akvavit

Dalabrudar 2008, del 2

Helt plötsligt har det gått tre månader sen jag startade förra tråden!! Tiden går så fort ju...

Så här är de nya tråden för oss som gifter oss i Dalarna under 2008, välkomna hit!!

Länken till förra tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.html

• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2
  • frussan

Jodå, det är jag - HEJ!
    Inte så ofta dock... jag surfar lite annat nu också... och är allmänt halv-stressad.
    Det har kommit MASSA annat emellan - eh, blev gravid... ( )och ska jobba utomlands direkt efter bröllopet och... ja fullt ös helt enkelt.
    (Tror och hoppas att jag ska komma i klänningen dock! 4 veckor kvar och än är det en platt mage iallafall...)

Men jodå, mindre än 4 veckor kvar så det är fullt upp, men vi har läget under kontroll. Min mamma och min tärna är helt fantastiska och gör stora insatser på hemmaplan (jag bor inte i Dalarna). Så inte nervöst än. Jag och sambon betar av ToDo-listor i ruggigt högt tempo, men tycker mest att det är kul.
    Känns som att det bara är småsaker kvar faktiskt..

• Akvavit

Åh, kul, berätta! Var köper du blommor? Tårta blev det där kondiset du tipsade om i en annan tråd?
    Vad ska ni ha för fotograf? Vill höra allt

• frussan

Japp, köper blommor från samma ställe som du - hon känns super verkligen. Håret fixas rakt över gatan, på Anne&Co.
    Och tårta från Zola som jag rekommenderade (som jag i min tur blev rekommenderad tidigare av en kompis) - såååå bra där verkligen!
    På mycket annat går vi mycket på kontakter. T.ex fotografen. Jag blev så less på att det skulle vara så otroligt dyrt och osmidigt att få bilderna i egen ägo - det var väldigt viktigt för oss. DJ tar vi med oss från Stockholm.

Hur går det för er, är allt under kontroll?

Men du, vart fasen är snön? Hinner den komma tror du?
  • frussan

och övrigt:
    3 dagar efter bröllopet åker vi till Costa Rica.
    Sen till NY, där vi stannar för att jobba tills mitten av maj. Kommer hem, och förmodligen kommer bebben - om allt går bra - i mitten av juli.

Mycket? Näe vaddå...

• frussan

Vad kul förresten att ni tagit danslektioner! Det var en sån där grej som vi tänkt på men som liksom bara inte blivit av... Så nu är en stor fet icke-ifylld Att göra ruta - "Lära oss dansa". Attans...
    Vi har inte bestämt låt heller - eller jo, vi har ett alternativ men har inte fått tag i den i rätt version.

• asaonthehill

Hej allihop! Vilka fotografer har ni tänkt anlita och vad får ni betala? Vad ingår? Vill veta allt! Hade först tänkt fråga en kompis för ekonomins skull, men börjar tveka, och vill man ha någon professionell så måste man ju boka nu!

• Akvavit

asaonthehill,
    Vi anlitar en från Stockholm, en kompis kompis, men hon är professionell och superduktig (www.imagebynina.se)
    Henne betalar vi 15000 kr för en heldag (10.30-19.30) med 2 fotografer. Då ingår även typ 20 lite större bilder i ett album och 4 större förstoringar.

Men jag kollade en del här uppe innan jag blev tipsad om henne.
    Vilken typ av fotografering vill ni ha, och vad vill ni ska ingå?

Tex Petra Rogström, www.fotografpetra.com/fotograf/brollop.html är jätteduktig, gör allt från heldags till bara porträtt, och jättefina bildspel. Vill minnas att priset för en heldag låg på över 10 000 kr, men jag är absolut inte säker, så kolla det. Däremot så går det inte att få loss de högupplösta bilderna från henne.

Fotomas var ett annat alternativ, www.fotomas.se. Undrar om inte han låg på 7000 eller 8000 kr för en heldag, plus 5000 kr om man ville köpa loss högupplösta bilderna. Gillar hans bilder mycket. Han har samarbetat tidigare med en tjej på Adorafoto, www.adorafoto.com/
    Jag gillar verkligen hennes bilder, och hon gör också alla typer av fotografering. Minns inte vad hon skulle ta, men hon var billigare jämfört med de andra har jag för mig. Men var det så att hon tar analoga bilder kanske? Då får man ju inga högupplösta orginal

Ett val till vi hade var en jätteduktig tjej från Bollnäs. Lite cool stil på bilderna tycker jag, www.eyedrop.net/katarina/
    Skulle ta ca 10000 kr om jag minns rätt för heldag, minns inte riktigt vad mer som ingick. Skulle ni vara på Furudal? Det är ganska nära Bollnäs därifrån...och on var billig på reseersättning om jag minns rätt. Värt att kolla upp i alla fall!

Lycka till

• Akvavit

Ja, och i priset för "vår" fotograf ingår även alla bilderna högupplösta på CD.

Tänkte jag kunde tipsa om fö er som inte sett det att nästa söndag, den 3'e februari ska det vara bröllopsmässa på Haganäs. Man förköper biljetter på bla Alexandras och Underverket.

• asaonthehill

Tack för hjälpen! Kan inte riktigt komma över att det kostar så mycket att köpa loss bilderna, men det är ju bara så det är...

• SuperRultan

Jag tänkte gå på mässan på Haganäs men jag hoppas vi har fått ut inbjudningar före det så man slipper vara rädd att springa på nån som känner nån man känner typ :)

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2