• Akvavit

Dalabrudar 2008, del 2

Helt plötsligt har det gått tre månader sen jag startade förra tråden!! Tiden går så fort ju...

Så här är de nya tråden för oss som gifter oss i Dalarna under 2008, välkomna hit!!

Länken till förra tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.html

• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2
  • asaonthehill

ÅHHH, vad tråkigt! Ja, släkten är värst, eller vad brukar man säga? Hoppas ni får chansen att fira er stora dag längre fram, eller kanske ensamma på en strand nån´stans? Lycka till i alla fall!

• SuperRultan

Va tråkigt att ni ska behöva ändra era bröllopsplaner för en sån sak.Jag hoppas verkligen att ni kan känna glädje att starta om planeringen när allt har laggt sig.

• Akvavit

moonstruck ,
    Åh, vad trist och tråkigt att få allt förstört så! Hoppas verkligen att ni får en fantastisk dag som ni själva vill ha den längre fram! Ta hand om er så länge!!

• Caflisch

Hej dalabrudar! Har snokat omkring på den här tråden lite innan och tänkte att det kunde vara dags med ett inlägg (även om vårt datum inte är förrän sommaren 2009... men tiden går ju som bekant snabbt!).

Någon som har koll på festlokaler i södra dalarna också? Som tar 70-100 pers. Vigseln kommer troligtvis äga rum i Grytnäs kyrka, så gärna i närheten. Helst någon lokal som inte känns för "stor". Tänkte först gammelgården brevid, men fick veta att den tar typ max 30 sittande :(

Vad tror ni tjejer (och killar?)

• Hannafia

Moonstruck: Åh vad trist

Idag har jag hittat min klänning
    Så himla härligt!

• Akvavit

Hannafia,
    Åh vad kul!! Var hittade du den, och vad blev det? Bild tack!

Caflisch,
    Du är så klart välkommen att snoka här så mycket du vill och ställa frågor!
    Jag har tyvärr ingen koll på södra Dalarna....i alla fall inte söder om Borlänge....

Själv håller vi på och funderar över tårta, har träffat bagaren på Gullans bageri utanför Borlänge. Har så svårt att bestämma vad vi ska ha för stil på tårtan, jag är inte jätteförtjust i de traditionella varianterna....

Vi har även träffat fiolspelarna och bestämt in- och utmarscher, det blir "Brudmarsch till Per och Anna" in och "Trettondagsmarschen" ut. De spelade dem för oss på fiolerna, åh, det kommer bli sååå bra!!!
    Har även bestämt solosånger till kyrkan, det blir "From this moment" av Shania Twain och "Du är allt" av Sonja Aldén.

Jag håller på att sy en cape till mig i fuskpäls, och en liten cape för m2b att ha över axlarna så får han också se lite mysig ut, i svart-grå fuskpäls. Köpte ju en liten jacka i fuskpäls, men jag var inte riktigt nöjd....den var lite för liten egentligen för mig. Ska nog försöka sälja den...

Har bokat tid för provuppsättning hos Zarris, det blir i början av februari. Håller på med festprogrammen, ska börja skriva korta presentationer om gästerna att pula in....

På torsdag ska vi till blomsteraffären och prata brudbukett, det ser jag verkligen fram emot, ska bli så kul!

*pust*

• Hannafia

Akvavit: Det blir klänning från Alexandras brud och bal, bild kommer senare

• SuperRultan

Hur tidigt skickar ni ut inbjudningarna ??
    Vi gifter oss i augusti och jag känner att det är dax att få iväg dom :)

• Hannafia

Vi satsar på att få ut inbjudningarna lagomt till alla hjärtans dag och då gifter vi oss 10/5.

SuperRultan skrev 2008-01-21 18:55:14 följande:
    Hur tidigt skickar ni ut inbjudningarna ??Vi gifter oss i augusti och jag känner att det är dax att få iväg dom :)
  • Akvavit

Vi skickade ut inbjudningarna i början av november och gifter oss i slutet av februari, alltså 4 månader innan. Det kändes lagom. Hade OSA förra helgen, dvs ca 6 veckor innan.

I övrigt har jag träffat floristen, det kändes jättebra!! Det blir ju Lotta på Idéfloran i Borlänge, hon känns kanon. Kollade på klänningen, ville veta vad jag skulle ha för frisyr och så. Jag hade ju med mig en bunt olika förslag, så när vi hade bestämt oss kändes det jättebra, jag kör på hennes förslag.

Det blir en sån här: home.gamman.se/akvavit/galleri/%7B28219D78-3188-A1B5-CD37-248CBEE52742%7D.jpg
    I princip samma färg också, fast några av de små bladen kommer bli målade i kopparfärg för färgtemat. Hon föreslog också att jag skulle måla naglarna i kopparfärg
    Får se om jag gör det, det vore i och för sig kul, och annorlunda.... Jag har bokat nagelförlängning på Lust & Fägring, där jag också kommer sminka mig, får se hur det känns när man kommer dit.

Nu är det mindre än 5 veckor kvar!!

Frussan, är du inne här något? Hur går det för dig, du har ju ännu kortare tid kvar!!

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2