• Akvavit

Dalabrudar 2008, del 2

Helt plötsligt har det gått tre månader sen jag startade förra tråden!! Tiden går så fort ju...

Så här är de nya tråden för oss som gifter oss i Dalarna under 2008, välkomna hit!!

Länken till förra tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.html

• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2
  • SuperRultan

Vi har ingen än... tills inbjudningarna har gått ut :)

• smartan
    SusanneLee skrev 2008-02-09 13:48:23 följande:
    Hannafia: Nej, man har ju inte en aning! Det är första barnet, och då sägs det att magen inte blir lika stor som vid andra och tredje osv. Bara hålla tummarna på att jag kommer i klänningen! Som tur är har den snörning i rýggen.
    Min mage var större första gången än andra. Håller tummarna för dig om klänningen :)
  • Hannafia

Så har inbjudningkorten skickats ut, spännande. Den stora dagen börjar närma sig

Hur går det för er andra???

• Akvavit

Det är nära nu....drygt en vecka kvar!
    Håller på med bordsplacering, festprogram och vigselprogram, och imorgon ska jag hämta klänningen.

Det känns som saker är hyfsat under kontroll i alla fall.
    Var på provuppsättning hos Zarris i tisdags, det var skoj. Hoppas det blir bra! Nu blev det ju mest ett snabbt exempel på ungefär hur det kommer se ut, stil och typ av uppsättning och hårsmycken och så. Massor med löshår...

Kommer ha en liten krona som jag gjort själv och så en ganska lös "bubblig" uppsättning av i princip allt hår med lite spret. Svårt att förklara Och så en slöja "under" uppsättningen. Det blir nog bra!

Önskar Frussan lycka till i helgen på sitt bröllop, hoppas du får en underbar dag!! Hoppas vi får se lite bilder sen...

• SuperRultan

Tjoho !!!
    Inbjudningarna gick iväg igår...

Akvavit: Va kul sitta med det sista som ska göras.. en vecka kvar kan inte ens föreställa mig hur det kommer att kännas :)

Vi kommer att gifta oss 080809 i Silvbergkyrka eller Stora Tuna och det känns ssåå långt bort just nu.

• Akvavit

SuperRultan,
    Konstigt nog känns det inte så mycket faktiskt. Man tror att man kommer vara superstressaad, supernervös och helt uppe i varv....men det mesta är ju under kontroll, och resten, att det är så nära, det går liksom inte in riktigt. Man har planerat så länge att man inte kan greppa att det bara är en vecka kvar...

• 080802

Akvavit: vad roligt att det känns lugnt. Skulle vara kul att se kort sedan!

SuperRultan: Hjälp, har ni skickat inbjudningarna redan? När begär ni svar?

• 080802

Vart går era bröllopsresor??? Vi sitter och försöker få ihop något, men tyvärr verkar det som om vi gifter oss fel årstid för att åka långt bort

• SuperRultan

080809: Vi valde att skicka ut inbjudningarna tidigt eftersom vi har hållt det hemligt :) Vi kännde att det var dax nu eftersom våra vänner börjar planera semestrar osv.

Vi har osa 15 juni.

Ska ni gifta er i Stora Tuna kyrak ???

• ekpo1

Hej!
    Jag vi ska gifta oss först sommaren 2009 och funderar på att göra det i Svärdsjökyrkan.
    Jag undrar om det finns ngn som har gift/gifter sig där och kan berätta lite om kyrkan och prästen osv...Jag undrar också var ni, som gifte sig i Svärdsjö, hade fest efteråt.

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2