• Akvavit

Dalabrudar 2008, del 2

Helt plötsligt har det gått tre månader sen jag startade förra tråden!! Tiden går så fort ju...

Så här är de nya tråden för oss som gifter oss i Dalarna under 2008, välkomna hit!!

Länken till förra tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.html

• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2
  • asaonthehill

Fru Bruhn!
    Nej, vi är från Älvdalen, men vi sökte boende och mysighetsfaktor för 100 gäster på ett och samma ställe som vi skulle ha fest på, och hittade Furudals Bruk! Var ska ni ha er fest, är du från trakten? Då kanske du har några tips om frisör, sminkning, fotograf?
    SuperRultan; Starkt jobbat! Själv sitter jag och ska kasta mig in i att göra inbjudningarna, vill få ut dem i slutet av februari. Tar hjälp av några väninnor, för det var visst mer jobb med detta än vad jag trodde...

• fru Bruhn

Asaonthehill!
    Vi har bokat in en kille som jobbar på Oreboden i Furudal. Han e jätte duktig å fota utomhusbilder. Han kommer att ta massa bilder på oss, digitala bilder, fixar kanske till med ljus, färg mm.Sen får vi detta och vi tänkte skicka in och göra förstoring med någon av bilderna, sen sätter vi det andra i album eller nåt.
    Blir ju så himla dyrt hos en fotoatelje.Nu när vi vet att han gör bra bilder så bokade vi honom.
    Frissa...ja, jag försökte få en tid hos Linda på Lindas klippotek i Rättvik men tyvärr skulle hon redan göra brud den helgen vi gifter oss. Hon e JÄTTE duktig. 0248-51121. Det finns även en tjej som heter Kristina på STRÅET i Rättvik, oxå väldigt duktig.Kan tyvärr inte numret dit.
    Smink vet jag inte för det sak jag göra själv.
    Jag e inbokad i Mora på frisörerna hos oss. Har aldrig varit där.

• fru Bruhn

Superrultan.
    Vart ska du bli fru?
    Hur långt har vi kommit....
    *bokat festlokal
    *bokat kläder till oss båda
    *bokat frissa till mig och min tärna
    *fått ja från vårat värdpar ( vi frågade om dom ville ställa upp och vara det)
    *beställt inbjudningskorten
    *skissar på häfte nu med bla sånger,visdomsord och lite annat kul.
    Vårat färgtema kommer att vara vitt, rosa och silver. Någon som sett nån sån bukett.

• asaonthehill

He, he... då kör vi samma färgtema oxå... Fast vi har även svart med. Var skulle ni ha festen, med risk för att låta tjatig...he,he...
    Gå in på www.gamman.se och kolla i deras bukettgalleri, det är indelat efter färg, och fina rosa buketter finns det så många att det kommer bli svårt att välja! Jag kommer nog binda min själv av bla rosa liljor.
    Tack för frisörtipsen, har märkt att mitt sena datum i augusti har den fördelen att det verkar ha lugnat ned sig på bröllopsfronten och mycket är ledigt. Jag har klippt mig Hos oss i Mora och är mycket nöjd, men en brudfrisyr är ju inget jag har erfarenhet av...

• fru Bruhn

Vi ska hålla till i en bygdegård utanför F-dal.
    Kul att du har varit på den salongen. Hoppas att det blir fin uppsättning. Dom tar iaf 2.500 för mig och 600 för min tärna. Tack för adressen till buketterna. Köper du blommor och binder hemma dagen för eller hur gör du? Har haft tankarna ditåt jag oxå.

• fru Bruhn

Hur bli det med musik för eran del? Ska ni ha levande eller?

• Annihz

080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080503, foffia, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080510, SusanneLee, Leksand
    080607, SanSa, Dalarna
    080614, mijja, Falun
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    080705, Cesse, Falun
    080712, Annihz Borlänge
    080726, bomsan, Gagnef (fest i Falun)
    080726 FruBruhn, Furudal
    08-sommar, Melvira, Ore
    080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080802, Miss MP, Ore
    080802, augusti2008, Furudal
    080808, smartan
    080809 SuperRultan, Dalarna
    080809 Mrs Edwards, Gesunda
    080830, Asaonthehill, Furudal
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo
    080927 Humlis, Falun

• asaonthehill

Jo, det blir nog så att jag binder buketten dagen innan.
    Vi kör levande band, och DJ efteråt om det fortfarande vill dansas-vilket vi räknar med! Svärfar spelar, så han och hans polare står för underhållningen. Ni då? Kolla din gästbok, förresten

• SuperRultan

Fru Bruhn: Vi kommer att gifta oss i Borlänge !

Asaonthehill: Ja visst är det mycket som man ska fixa med men jag tycker att det är super kul :) Vi skickade ut inbjudningarna tidigt pga att vi har hållt det hemligt fram tills inbjudningarna damp ner i brevlådan.

• fru Bruhn

Hej Superrultan och Asaonthehill.
    Jag vet inte riktigt när vi sak skicka ut våra inbj. Funderar på i slutet av april.Svårt det där när man är i semestertider. Tycker ni att det är för sent?

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2