• Akvavit

Dalabrudar 2008, del 2

Helt plötsligt har det gått tre månader sen jag startade förra tråden!! Tiden går så fort ju...

Så här är de nya tråden för oss som gifter oss i Dalarna under 2008, välkomna hit!!

Länken till förra tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.html

• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2
  • 080802

Visst är det märkligt vad tiden springer iväg?!

Akvavit: jag kan bara instämma i föregående skrivare: TACK för alla bra tips!!!

Ang mat etc: ja vi ska höra med Jocke så får vi se vad det kan bli...

Transport från kyrkan: är det någon som känner till om det finns en Rolls Roys som man kan hyra någonstans i Dalarna?! Det är ett litet skämt mellan mig och min m2b men jag tänkte att det skulle vara roligt att överraska honom med en riktig Rolls...

• Akvavit

Åh, det är bara kul att de uppskattas

Det blir väl så, jag ligger väl bland de första i pipen med mitt februaribröllop, så jag har redan hunnit få bra koll. Och så eftersom vi fick byta plats från Boda/Furudal till Falun så har jag kollat upp ganska mycket alternativ.
    Och så jobbar jag som projektledare, så jag gillar att ha alla fakta och alternativ framför mig innan jag tar ett beslut

Men tyvärr, någon Rolls har jag inte koll på

• Hannafia

Oj har det redan gått tre månader, tack akvavit för länken

• Fröken Figo

Tack tack, vad bra att jag också hittade hit.

Hur går det för planeringen för dalabrudarna då?

För oss går det jättebra! Hittills flyter allting på i sin lilla takt. Vi tar saker lite då och då. Allt verkar klaffa. Ingen stress ännu.

Jag har nu 6.5 kg kvar att gå ner tills jag kan beställa klänning. (har gått ner hela 14 kg på 1,5 år! Jättestolt)

Alla prylar från Calligraphen har kommit och de är jättefina! Jag tar upp våra servetter dagligen och njuter... åååh vad snyggt. Våra namn är folierade i guld. Inbjudningarna är jättefina. Askarna är vikta och klara.

Några musiker är bokade. Vår kyrka står för kantor och organist!! Lyxigt verkligen. Och jag får låna en brudkrona om jag vill... hoppas kunna prata med prästen under jullovet (icke-röda dagarna iaf)

Fotograf är bokad. Ställe är bokat: Furudals bruk. Kyrkan är bokad till vigsel kl 14 den 23:e aug. Och boende finns till alla på bruket.

Det enda vi har kvar är att hitta en filmare och hyra bussar för transporter av gäster. Och vi väntar på offert från cateringfirman (Ullis Hamlin). Och jag väntar på tårt-bilder från en konditor som cateringfirman rekommenderade... Och så måste vi fixa hemsidan, festprogrammen, tackkorten och namnlappar och sånt, men det väntar vi lite med.

Hur långt har ni andra kommit och hur går det?

• Miss MP

Hej Akvavit, Fröken Figo o alla ni andra!

frökenFigo; oj vad mkt som är ordnat!! Ska man bli stressad nu eller?! *skratt* Vi gifter oss ju dessutom 3 helger innan! HAr oxå sett Furudalsbruk, det är jättefint där, men vi ska som sagt ha en bystuga ist och får lite mer alt till boende för gästerna i centrala Rättvik, hoppas jag, vet att det kommer vara högsäsong i RÄttvik då pga nåt classic car grej...

Ang konditorn du fick rekommenderad, jag tar gärna emot tips! Boende i Stockholm som man är blir man ju så bortdkämd med allt utbud, hade helst velat ha en tårta från Chokladfabriken på Söder, men misstänker att den transporten skulle kosta lite mer än tårtan smakar,trots allt ...;) men skulle så gärna vilja ha en med ngn typ av mörk choklad o hoppas hitta ngn som vill o kan göra det!

• Akvavit

Miss MP,
    Oj, ska ni gifta er under Classic car veckan?? I så fall rekommenderar jag att ni i väldigt god tid preliminärbokar boende åt era gäster om ni har många som kommer utifrån, samt även alla andra saker ni behöver boka.
    Vill inte skrämma upp er, men det är extremt mycket folk i Rättvik under den veckan, och jag kan tänka mig att vissa laddar väldigt långt i förväg för detta. Blir det första eller andra lördagen den veckan?

Fröken Figo,
    Vad duktig du har varit med din viktminskning!
    SJälv har jag 8 kilo kvar till min drömvikt, men jag tror jag får ge upp innan jag kommer dit eftersom jag bara har till februari på mig att gå ner. Man borde ju tycka att ens eget bröllop vore en tillräckligt bra motivation att gå ner, men det räcker inte! Jag har gått ner 3 kilo än så länge, och några kilon till hoppas jag på i alla fall
    Ska du ha krona tror du? Roligt!

Jag ligger väl lite före er, så här är i princip allt bokat och klart. Har fortfarande tårtan kvar, men jag har ett tips om ett ställe utanför Borlänge som ska kollas upp.

• Akvavit

Kom på att vår lista kanske borde föras över från förra tråden också...här är den:
    080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080503, foffia, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080607, SanSa, Dalarna
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    080705 el. 080712, Cesse, Falun
    080726, SusanneLee, Leksand
    080726, bomsan, Gagnef (fest i Falun)
    08-sommar, Melvira, Ore
    08-sommar, mijja, Dalarna
    080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080802, moonstruck, Borlänge
    080802, Miss MP, Ore
    080830, Asaonthehill, Furudal
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo

• Hannafia

Tänk att jag är ensam här om att gifta mig i pingst
    Jag som var ute i så god tid för att alla säger att det är en så vanlig bröllopshelg, men i den här tråden ser det ju ut som om 2/8 är mer populär

Börjar få lite panik nu, även om det är 6 månader kvar ....
    Hoppas kunna titta på klänning på lördag.

Ha det bra allihopa!

• Miss MP

Hej alla Dalabrudar!

FrökenFigo: jo, du skrämmer mig lite, men det är bara bra (!!), för jag pratade med ngn på ett vandrarhem där jag tyckte det verkade vackert att ha festen o det var han som berättade om Classic car veckan o att det tydligen är värre än midsommar där då... och det säger ju en del... Men det kan bara inte hjälpas, vi Måste ha det datumet och den kyrkan osv... TÄnkte att det kunde vara lite roligt oxå för alla gäster att det händer nåt i Rättvik, eller är jag helt ute o cyklar?
    Men som sagt bra att du skrämmer upp mig lite mer, jag måste prelboka boende helt enkelt, men många ställen vill inte ta emot förrän efter nyår! Så var det tom med frisören...

Ang tårta: ngn som vet om tårtorna från Fricks(heter det va vid Rättviks torg?) är bra. JAg tittade i deras "katalog" men hittade inte så mkt och det mesta verkade vara mer tradtionella fyllningar. Ngn som har ngt annat förslag var man får tag på bröllopstårta att ha i Rättvik?

• Aniram

Hej!

Är ny här på sidan och tänkte bara tränga mig in. Gifter mig i Siljanstrakten den 2/8 2008

Gör mig mer officiell efter nästa helg, för då ska vi berätta för nära och kära.

Ser fram emot att läsa mer från er alla.

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2