• Akvavit

Dalabrudar 2008, del 2

Helt plötsligt har det gått tre månader sen jag startade förra tråden!! Tiden går så fort ju...

Så här är de nya tråden för oss som gifter oss i Dalarna under 2008, välkomna hit!!

Länken till förra tråden är www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.html

• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2
  • Trana

Akvavit:
    Vi bor i Stockholm men tjejen är ifrån Queensland, på sikt är det väl troligt att vi flyttar dit men inte ännu.

Tack för erbjudandet om hjälp, men just nu är det inget.

Grattis till en bra affär med alkoholen!, det är nog något jag ska fundera på att göra också (köpa utomlands).

• Nenwood

Hej,
    ny i tråden och på forumet hihi.. Sambon friade i helgen o vi har pratat lite om bröllop, vet inte om denna sommaren eller nästa..
    Ingen av oss är från Dalarna men sambons familj är från Garsås. Vi tycker båda att Rättviks kyrka är så FIN och skulle kunna tänka oss att gifta oss där. Vem vänder man sig till för att kolla om (och när) man kan boka kyrkan för bröllop?

Tacksam för svar

• Akvavit

Nenwood,
    Välkommen till forumet och bröllopsplanerandet!!
    Rättviks kyrka är jättefin, du ringer pastorsexpeditionen där för att kolla om kyrkan är ledig. Gå in på www.svenskakyrkan.se där du kan söka reda på Rättviks församling och ett kontaktnummer.

Om ni ska gifta er nu i sommar är det nog bra om ni bestämmer er så fort som möjligt, det kan nog vara en del uppbokat redan...
    Lycka till, välkommen tillbaka med fler funderingar och frågor!

• Pelika

Nenwood: Kyrkan stänger 2:a Januari för renovering, och jag har inte en aning om hur lång tid det beräknas ta. Borde väl vara klart till sommaren? Vi blir iallafall sist ut innan de stänger portarna ;)
    Tel till pastorsexp 0248-73650, telefontid må, ti, to, fre 10-12. Lycka till!

• bomsan

God fortsättnig allihopa!
    Äntligen är det 08 och det betyder att det inte är långt kvar tills man är gift =)
    Det är nu ja lär dra igång planeringen på riktigt.
    Hur känner ni?

Nä, nu ska ja kolla gästlistan =)

• Akvavit

Gott nytt år!!
    Har knappt varit inloggad under hela julen....hoppas ni alla haft det lika skönt som jag. Tänk er, I ÅR ska vi gifta oss!!!

För min del är det mindre än 2 månader kvar. Ruggigt vad tiden går fort. Det är fullt upp, och jag sitter med festprogrammen just nu.

Om drygt en vecka är det OSA, och just nu har 57 gäster tackat ja, 3 gäster tackat nej och 12 gäster har fortfarande inte svarat.

Har fått reda på när m2b's svensexa blir, och jag går bara och väntar på att möhippan ska hända! Jag är misstänksam mot alla som försöker boka in något....

• SuperRultan

Hej på er !!

Lägger till mig på listan

080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080503, foffia, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080607, SanSa, Dalarna
    080614, mijja, Falun
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    080705 el. 080712, Cesse, Falun
    080712, SusanneLee, Leksand
    080726, bomsan, Gagnef (fest i Falun)
    08-sommar, Melvira, Ore
    080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080802, moonstruck, Borlänge
    080802, Miss MP, Ore
    080830, Asaonthehill, Furudal
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo
    080809 SuperRultan, Dalarna

• cesse

Akvavit,
    spännande för dig att Du verkar ha haft bra koll ett tag nu, så jag antar att du fortf. har kontroll?
    HAr du gjort provuppsättning hos Zaris? Vad får du betala? Hur gör du med sminkningen?

Ni andra i Falun, var gör ni smink och hår?

God fortsättning alla!! Skönt att vara på 08 nu!

• asaonthehill

Vad har ni andra tänkt er för underhållning på festen efteråt? Fiskar lite efter bra live-band och vad de ev. kostar att anlita... Någon som har något att rekomendera?

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 2