• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)

• Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.
  • Margaux1

Lapinette, kom på det där du sa om Gatineau... Varför köper du inte på Strawberrynet? Där finns de! Dagens tips!

Amelle, Var Berlin en kul stad? Har hört att de typ kommer bli Europas kulturhuvudstad med all sin konst etc. Vill gärna åka dit!

Jag kommer just från träning, eller typ en timme sedan. Första gången på flera år som jag tränat på morgonen! Skönt!!

annars känns det ganska segt att komma igång efter jul... Inte kul! Hur känner ni?

Gemma, så härligt att allt går bra med er två, min syster ska ta kejsarsnitt nästa vecka pga för lite fostervatten! DEt är då 2 veckor före tiden!

• Lapinette

Margaux - känner mig bakis fortfarande men ikväll ska även jag träna och sen blir det pizza på Ciao Ciao med träningskompis + min make.

I know Strawberrynet men jag har helt enkelt inte kommit mig för att beställa därifrån än. Nu har jag den där parfymaffären i Thionville som har Gatineau så det blir att besöka den när vi är hos svärmor.

Nu håller maken på och löser in sina mil med AirFrance till två flygbiljetter till Hong kong. Vi kommer att åka den 11 april och troligen hemma den 20 eller 21 april. Det var visst enklare att för honom att motivera sig för Hong kong än att kolla om han kunde ändra sin flight hem från Barcelona (som jag har tjatat på honom om de senaste dagarna).

• förhoppningsis

Jag har aldrig provat att handla på Strawberrynet, "alla" säger att det är så bra... De har massa roliga saker som vore kul att prova men lite skeptisk till att handla utan att kunna lukta, klämma och känna själv. Hur gör ni? Provar ni nya saker där?

Har träningsvärk i hela kroppen, funderade på att gå och simma men inser att badhuset troligen är knökfullt av jullovslediga barn så jag hoppade över det.

Margaux
    Vist är det segt att komma igång efter jul igen, som tur är kommer SATS snart köra igång sin 2ggr/vecka kampanj och det brukar hjälpa mig i början innan jag komme rin i vanorna igen.
    Säkert inget du känner några behov av Lapinette, önskar jag var lika träningsglad som du!

• Lapinette

förhoppning - du har helt rätt! Har aldrig hakat på deras kampanjer för jag behöver inte bli motiverad. Har snarare haft problem att låta bli träning men är riktigt stolt numera då jag faktiskt klarar av mentalt att avboka och stanna hemma en kväll då jag är utarbetad och trött.

HK är bokat!!

• förhoppningsis

Du kan få överföra lite av din träningsenergi till mig om du vill, skulle behöva en stadig spark därbak!

Kul med HK!

• Gemma

förhoppningsis: "Musarm" är ett rätt välkänt begrepp, man får det nog mest av att klicka för mycket tror jag. Köpte för övrigt en ny, jättefin bluetooth-mus idag till macen för den gamla började lägga av. Macmusarna är rätt usla så jag brukar köpa extra. Den här var jättedyr, hoppas den håller längre än den gamla (som var nästan lika dyr).

Fixade också äntligen hål i klockremmen, det kostade 150 spänn! För två små hål! Fick ta mig till ett jätteavancerat ställe i andra ändan av stan som bara befattar sig med lyxklockor, fylla i tre papper och sen pröjsa dyrt och få tre bautakvitton. Hmmm.

Vädret var åter gnistrande soligt så jag bestämde mig för att fixa många ärenden idag. Har gått och gått och gått. Köpte ett par fårskinnstofflor till mannen för det är så kallt och dragigt i vår lägenhet och handlade mat, sen gick jag hem, käkade och sen raskt iväg till Kanadensiska väninnan och hennes nyfödde son. Passerade PAUL på vägen och plockade upp tre ljuvliga bitar plommontarte med skivig pajdeg som vi åt till Chai-té i deras kök. Köpte också en supermjuk "flat out bear" till bebisen som mamman genast ville ha för sig själv. Jag sa att det gick bra, för bebisen vill antagligen bara ha nåt vrålfult och orange med stora disneyögon i alla fall. Hennes förlossning hade gått supersmidigt, som de flesta andra jag har pratat med, fast på deras sjukhus skriver de ingen birthplan (vi MÅSTE göra det på vårt för de vill veta hur vi vill ha det) och när bebisen var född tog de genast bort den och gjorde tester. Hos oss får man ha bebisen på bröstet om man vill, i åtminstone en halvtimme.

Sen vaknade sonen och låg och gnydde och skrek. Hon frågade om jag ville hålla honom och det vågade jag ju absolut inte, men då stuvade hon bara över honom och genast slutade han skrika och somnade på mitt bröst. Jag trodde att bebisar var tunga och jobbiga men den vägde ju ingenting och var mjuk och varm som en kattunge. Där låg han i 1,5 timme medan Jordnöten sparkade vilt och argt, haha. Den får se till att komma ut om den vill kunna bevaka sitt revir. Ja, det känns nästan som om man vågar ha barn själv nu.
    Allt låter så svårt när man läser i böckerna och sen när man träffar dem så är det så odramatiskt. Min väninna var helt lugn och allt bara flöt på. Utom möjligtvis mjölken... det verkar inte helt okomplicerat.

Lapinette, superspännande med Hongkong. Har ni fortfarande planer på att åka runt i Kina eller nöjer ni er med Hongkong?

Margaux, 2 veckor före tiden är jättebra, den är helt färdigbakad då. De flesta av mina väninnors bebisar har fött fullviktiga bebisar ungefär då. Men det är såklart aldrig kul om man måste göra snitt (även om många VILL göra det). Hennes bebis verkar vara en törstig typ! vi kollade fostervattnet igår och det var fullt tillräckligt. Fattar inte hur de kan se det men läkaren hävdade i alla fall att det var så.

Kram, G

• Lapinette

Gemma - hinner inte åka runt så där mycket men ska bestämma oss för ett stopp till för ca 4 dagar. Tar tacksamt emot tips och har självfallet länken till ert hotell på Hainan som en favorit just nu.

• förhoppningsis

Gemma
    misstänkte att det var det du menade, men min första tanke var datande som i träffa killar...

här har det slutat snöa och är nu bara grått och tråkigt igen, minus 1.5 och lite slask - härligt va?
    Ska ut på stan och beta av min "to do lista" snart.

Kul att din jordnöt hävdar revir redan, kan bli riktigt spännande när den väl kommer ut.
    Det måste ju vara skönt att få skriva en plan på hur man vill ha det, det gör man här också. Då är det mycket enklare för alla inblandade. Sen kan man ju alltid ändra sig under tiden om man vill och så är det mannens uppgift att se till att den följs ordentligt och protestera om den inte gör det.
    Även hans uppg att gå ut och yrka på byte av personal om man inte trivs med den man har fått.

Vist är det mysigt att ha ett litet pyre som ligger helt tillitsfullt och sover i ens famn! Lite avis på dig som snart har en aldeles egen att gosa med

• Stålhandske

Jaha, då var det bara att erkänna att min gissning på jordnötens ankomst var helt och hållet fel. Men nu gissar jag på den 13 januari klockan 15.15! (Vadå, man får väl mer än EN gissning? ) Och det är fortfarande en pojke, det KAN bara inte vara något annat!

Nyår var helt underbart för oss med både gamla och nya vänner i hyrd gammal lokal i Slottsskogen i Göteborg. Buffé bestående av allt möjligt gott, favoriten var renskavsgrytan. Drack faktiskt Gula Änkan till tolvslaget, men det var svärfar som hade köpt då vi inte hann, annars hade jag inte valt det själv, är inte så förtjust. Vaknade gjorde vi vid halv sexi en av mina väninnors lägenhet av att grannarna grälade högljutt och glas och porslin for och gick i kras. Det gick våldsamt till, men efter någon timme slutade dem lyckligtvis!

Idag har jag varit och färgat in mörkblonda partier i mitt ljusblonda hår, det är så härligt med lite liv i håret!

Snöar gör det ute också- och solen lyser på!

• Amelle

Hej damerna!

Första dagen på jobbet och seeeegt trots att jag har massor att göra. Fick dock en välbehövlig brejk när jag var på en långlunch på Grands veranda (visserligen jobb, men ändå). Härligt att sitta och se ut över ett vintrigt Stockholm.

Berlin var speciellt, med blandningen av öst/väst och pampigt/fult. Mycket av de vackra byggnaderna försvann ju i kriget, och en del kvarter kändes verkligen u-land och öststat ? sida vid sida med flotta gator. Mitt i stan kunde man liksom promenera runt och knappast se en levande människa. Ödetomter och grå betonghus à la kommunist-style var det däremot gott om. Sen plötsligt så var man inne på lyxgatan med flotta gamla hotell och dyra butiker.

Som sagt blev det inte så mycket shopping då vi bara hade några timmar på oss då affärerna var öppna. Men ett par stövlar blev det ju för min del.

förhoppning: trodde liksom du att Gemma menade en annan sorts datande och en snuskig förklaring poppade genast upp i huvudet :)

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.