För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Jag har inte fått musarm ännu, men har i förebyggande syfte börjat använda vänsterhanden istället. Skumt i början men man vänjer sig förvånansvärt snabbt!
Haha, skrattade gott åt era associationer beträffande den onda armen och daterna... Mannen sitter och kokar just nu för han har problem på jobbet och skulle behöva reservdelarna från Amerika FORT, och så hamnar han hos en idiot som bara: "Hello, how are you today?" Och mannen: "Good..." och snubben: "Well that's GREAT! What can I do for you?" (mannen): "You can send me the spare parts real quick." (snubben): "Well, I'm sorry, there is a six week delivery time and I can't guarantee that you will get it before February the 14th." ...... "Anything else I can do for you?"
Stålis, du får precis hur många gissningar som helst. Mine is as good as yours. Har verkligen ingen aning.
Lapinette: Tror på cykelturer och flottfärder bland sockertoppsbergen i Guilin / Yangshuo, speciellt som ni är aktiva av er.
Amelle, nu minns jag precis hur det var i Berlin, när jag läser din beskrivning.
Gnatt, G.
Amelle
skönt att det itne bara är min fantasi som är lite snuskig...
Kommer verrkligen ihåg Berlin, hur man knappast behövde färgfilm i kameran på ena sidan...
Stålis
kul att även du hade ett bra nyår!
Gemma - ja igår satt jag och maken med min väninna på Ciao Ciao och diskuterade vår resa till Kina. Det blir svårt att bestämma sig för vad vi ska se! Vill ju se så mycket men samtidigt ha semester, dvs inte springa omkring som två galna höns.
Annars blev det dancestep igår med min väninna. Middag som sagt på Ciao och sen hem för att se de två sista episoderna i en miniserie som gått onsdag-torsdag denna vecka. De jämnförde den med Kalla fötter men jag tycker den saknadade mycket av den känslan. Här var det mer urflipprande förhållanden och massor av otrohet. Nåja, ville ju se hur det skulle gå.
Idag fredag! Tänk om varje vecka kunde bestå av 3 arbetsdagar.
GOd morgon!
Idag är det fredag, känns lite konstigt. Jag har svårt nog att hålla reda på dagarna redan innan... fastnade på MSN inatt till 2.30 så i morse sov jag lite längre än vad jag hade tänkt. 10.30 slog jag upp de små blå. Måste göra en kraftansträngning och vända rätt mitt dygn.
Hur ser era helger ut?
Jag ska fixa lite årsbokslut och sen på lördag blir det middag med en väninna. Ska plocka ner allt julpynt idag tror jag.
Idag var det åter igen inte en kotte på gymmet (det rakt över gatan). Jag är alltid själv där! Tänker ta med mig jordnöten i vagnens liggdel och träna, tror jag. Det är stort, tyst, ödsligt och varmt så det borde passa perfekt. Och fullt med fåtöljer om man behöver mata. Styrketränade i en dryg timme, sen lunchade jag med min kinesiska väninna i ytterligare två timmar. Supertrevligt. Lyckades sedan förstöra en vacker dag genom att tillbringa TRE timmar på tygmarknaden. Först var mina grejer inte klara (foder till vaggan - det är FEMTE gången jag åkt dit av den anledningen). Sen kom jag på den ljusa idén att göra två filtar för lindning (mannens önskemål) MEDAN jag väntade. Och när man ska hala fram handpenningen säger de alltid att det kommer att ta en halvtimme. Kontentan var att jag satt två timmar på en bänk och, typ, lekte med min mobil. Och sen hade de ändå gjort fel. Åkte hem i värsta värsta rusningstrafiken (17.30 en fredag i Shanghai... vi snackar tiofilig fuck-up) och var bara så less på mig själv och alla mina projekt. Men nu känns det bra och mannen blir förhoppningsvis glad för filtarna. I morgon kommer de HIT med vaggans foder för jag har ingen lust att åka längre än till hennes och mauritz på... mycket länge.
Idag fick min manhattanväninna sin dotter! Vill också ha... känner mig lite utanför nu.
Förhoppningsis: Vad gör man egentligen på msn? Hör det eviga plinkandet nattetid från grannens msn men förstår inte riktigt. Har skype, är det samma sak att man chattar och så?
Helgplaner: Vi ska nog mysa, käka upp de sista lussekatterna, promenera i det förhoppningsvis vackra vädret (11 grader idag och strålande sol), simma och träna, läsa en massa böcker och på lördag kväll ska vi gå på finfin restaurang, M on the Bund. Projekten har vi klarat av, om bara det jäkla fodret vill passa nån gång. Eventuellt ska vi köpa ytterligare ett element för temperaturen här är inte helt bebisanpassad. Eller rättare sagt vi har 16 grader som det står att man "ska" ha, men sen när man kommer hem till folk som har egna bebisar så är det varmt som i en bastu och bebisarna fryser ändå. Mannen tycker att det är bra som det är men jag är ju svensk och vi har ju busvarmt i våra hem så... det får nog bli nån sorts kompromiss. Mitt emellan fransk och svensk temperatur, det borde ligga runt 18-20 nånstans.
Gemma
Att det ska vara så svårt att få det rätt?? Blir ju aldeles uppgiven å dina vägnar när jag hör om allt trassel. Vad är det som är så svårt för dem att förstå?
Msn är ungefär som skype, lite andra funktioner och man kan inte koppla upp sig och ringa istället. Perfekt att miniumgås med sina vänner lite och bara höra hur de har det och snacka lite skit
HAr ni 16 grader inne?? Det är ju hysteriskt kallt!! Förstår om ni köper ett element till. Sa du inte att ni har kalla golv också? Får hitta en riktigt tjock filt att ha under babygym och lekmattor till jordnöten. De ligger ju stilla hela första tiden och måste ju frysa massor. Hur har de andra gjort för att få det varmare, minska golvdrag mm?
Snart är det din tur! Passa på att berätta för de nyblivna mammorna hur mycket du får sova på nätterna nu. De sover troligen inte så mycket...
Gemma - vad hette stället vid kinesiska muren som ni skulle ha besökt för några månader sedan? Har du länken dit? Som du förstår snurrar vi runt i hela Kina för tillfället .
Gnistrande kallt i Stockholm i dag ? och blå himmel. Underbart!
Imorgon går flyttlasset, hoppas på att få flytta tillbaka om cirka 10 veckor. Så det är packa, packa, packa som gäller. Vi kommer bo pyttelitet (ännu mindre än vad vi gör nu) så det blir till att ta med sig ett minimum av kläder och prylar. Det är en del av pyssla med innan eftersom vi ska passa på att riva ut köket och sätta in nytt när de ändå håller på .
Lapinette: skoj med Kinaresa! Men först är det väl Alperna?
Stålis: hur går det med dina jobb/pluggplaner? Har ni hittat lägenhet ännu?
Just det Margaux, angående våra bröllopsviner. Vi har egentligen inget favoritland, men när det kommer till vita viner har vi båda Chablis som favorit. Tror du att det skulle funka med en Chablis till skaldjursterrinen?
Och prisklass ? tja, det är viktigt att vinet är gott och passar till maten, men vi behöver inte ha det allra dyraste om det finns alternativ.