• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

God morgon
    Skön morgon idag även i min förort. Gynekologen på morgon, rutinundersökning. Var frisk o kry

Idag skall jag träna efter jobbet o sedan handla. Ikväll kommer min vännina- vi jobbade på reseföretaget för så där 15 år sedan. Hon är mitt favoritresesällskap och nu skall hon vara hos mig hela helgen. I morgon blir det morgonbad på hagabadet, lunch med mamsen på stan o lite shopping. Soffan, skaldjur och vin i soffan med let's dance i morgon. På lördag är det dammiddag. Först lite aktiviteter o sen ostbuffé. det skall bli mysigt.

Behöver fika snart. behöver klaga av mig lite på en bekant o ni har de bästa öron jag vet!

• Addiz

Hej tjejer!

Idag har jag pisstråkigt på jobbet. Har massor att göra, fast egentligen ingenting... typ man sitter och väntar på att folk ska höra av sig, svara på mail etc, och så har jag en eller två surdegar som jag inte vill ta tag i heller... blä =( Men jag lär mig väldigt mycket på mitt nya jobb iaf, så det är nyttigt för min framtida karriär...

Frujj: jag har varit på Warehouse, och gillar man Pan Pizza så är det ett jättebra ställe!!! Och för att inte tala om deras vitlöksbröd! *mums*
    Har du funderat på att byta karriär, och söka nåt jobb som du inte direkt har utbildat dig till, men som kan tangera det? Eller du kanske redan vet exakt vad du vill jobba med?

Håller på för fullt att kolla upp möjligheten att faktiskt flytta nån annanstans och plugga ett år, men vilket meck egentligen: hyra ut lägenheten i andra hand (inte säkert att man får ta ut så mycket i hyra så att det täcker våra kostnader för den, dessutom att packa ihop all skit...*phu*), L ska hitta jobb däruppe, JAG måste hitta extrajobb däruppe, (eftersom min nuvarande lön är så hög så CSN kommer antagligen att ge mig bara 50% studiemedel), vi ska hitta boende däruppe + att jag också måste komma in på utbildningen.... Blä! Men jag vill ju inte heller vara kvar på mitt nuvarande jobb, det är verkligen dags för mig att byta karriär, och det är en bra chans just nu....

Ja ja, nästa vecka åker vi iaf t NY, så då får vi lite annat att tänka på. =)

*kram på er*

• FruTez

Frujj: Det sista jobbet som jag sökte hade 350 fått in över ansökningar!!

God morgon förresten!

Usch... ligger efter i plugget såååå mycket och jag pratade en lång stund med min lärare nyss... Det står olika uppgifter i dokument som vi fått och boken vi läser. Självklart körde det totalt ihop sig med jobbet så nu kommer jag knappt ihåg vad hon!!!

• Ab fab

låt inte antalet ansökande avskräcka er- jag har fått jobb där det varit över 900 sökande. det gäller bara att vara rätt för jobbet o att utmärka sig på ett bra sätt. O fortsätt söka - ni kommer hitta rätt. Men som Addiz säger- tänk utanför boxen. En tanke är ju att betala för en karriärscoach. Det tror jag att jag skulle gjort. jag hade sådan och det gav mig enormt mycket.

Vad har du kommit efter med Tezz? Kan vi hjälpa dig?

Addiz.. jag tycker inte alls att du skall flytta... kommer ju att sakna dig!

NY... inte alls avis...

• FruTez

Ab: Tack för att du frågar, men det är inte jag själv som måste plugga ikapp.... eftersom jag hade en praktikant här i två dar gick det massa värdefull tid. Jag har suttit kvar på jobbet varje dag efter stängningsdags och pluggat, men man blir ju så trött i huvet! Jag har 15 sidor som jag måste läsa igeon och sen har jag 6 uppgifter som jag ska göra... sen sa läraren att jag ska skicka in några andra uppgifter till henne, tack o lov har jag gjort de flesta av dom redan... *puh* Önskar att det kunde vara lite lugnt här på jobbet så jag kunde koncentrera mig mer... Det är jobbigare än vad jag trodde att plugga halvtid när man samtidigt jobbar heltid... *puh*

Åh, jag känner mig såååå stressad! Nån som har bra tips på snabb avslappning?

• FruTez

Ab: Självklart ska det stå, att det är bara jag själv som måste plugga ikapp! HAhaha! Va fel det blir ibland när man skriver!

• Nibla

Tezz,
    du skulle varit med på kursen jag var på igår. Den som några från din arbetsplats gått......

Inspirerande att lyssna på mental träning, självinsikt, mänskliga behov, etc.

• Ab fab

nibla- låter som en inspirerande kurs. skrev en rad igår till dig men den försvan bakåt. Det var ang den du kände som köpt hus i närheten av mig o om de vill gå på våra grannkalas.

• Nibla

Ab, just det! Skummade igenom tråden, men glömde kommentera det.

När är det? Jag ska träffa henne den 17/3, hemma hos henne. Är det för sent att fråga då, eller ska jag maila henne?

• Frujj

God lunch. Hemma igen efter en snabbis på jobbet. De har ju inte lyckats fixa så att jag kan komma åt mailen hemifrån trots att jag sagt till ca 10 ggr + att jag försökt beställa det själv. Det underlättar ju om man kommer åt den hemifrån om det är så som jag har det, att jag inte ens har nån arbetsplats utan får jobba hemifrån. Det är just detta jag är så trött på. De kan inte ens fixa en vettig arbetssituation för mig, hur 17 tror de att jag kan göra ett bra jobb när jag inte ens har någonstans att sitta?? Jag känner mig illa behandlad som det är nu och det gör inte saken bättre att jag känner mig rätt deppig. Vet inte varför men det är nog bara "allt". Lipar för inget o vill helst vara för mig själv.. usch det här är inget kul.
    Tur att solen skiner iallafall... I helgen är jag och W ensamma hemma, ska bli skönt samtidigt som det inte känns som rätt tillfälle att vara ensam. blä.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...