• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Frujj

Har funderat över jobb som är liknande det som jag är utbildad till men jag har ju gått en ganska "smal" utbildning, fast ändå bred. Inom yrket är det brett om man säger så men det är svårt att använda komptenesen för nåt annat jobb. Svårt att förklara vad jag menar men hoppas ni fattar
    Ibland tänker jag att jag skiter totalt i den här branschen och söker en ny utbildning inom ett helt område. Som yngre drömde jag om att jobba med teknik - kanske inte helt fel... men att sätta sig i skolbänken och leva CSN-liv i 3-4 år igen..njaaa det tar emot.

• FruTez

Frujj: *Skickar massa fina, goa och varma uppiggande kramar till dig*

Det är verkligen viktigt att man blir rätt behandlad på jobbet och det påverkar hela ens liv om man inte blir det. Jag hoppas innerligt att det ordnar upp sig för dig. Du får föröka tänka framåt när det känns som tyngst och tänka att du kommer ju bara vara där ett en viss tid till innan det är dags...

En sak som jag har märkt är att det är ju supersvårt att skola om sig genom att jobba sig fram... jag känner att jag kan inte komma bort från detta träsket för ingen vill anställa mig nån annanstans där jag inte har den rätta erfarenheten och utbildningen. Kanske det rätta då att plugga distans. Är det nått som du kan göra kanske?

Nu måste jag sätta mig och läsa vidare. Har fastnat på första sidan av 15... Hehe! Det är massa övningar i texten så det tar evigheter att traggla sig igenom allt...

• FruTez

Sen att jag har grava koncentrationssvårigheter gör ju inte saken bättre! Känner mig som en sexåring bakom skolbänken! Kan inte sitta still och koncentrera mig mer än 2 minuter!

• FruTez