• Nienna

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-04 11:55:16 följande:

Haha, men det är ett praktiskt ord
    Ja, när det inte missbrukas! Hej, jag heter Johanna och jag är en juholic!
  • Nienna

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-04 11:56:03 följande:

Vi kan väl säga såhär: Så länge som vi bor i en lägenhet på dryga 70kvm på andra våningen utan möjlighet till hundgård osv så skulle nog inte katterna uppskatta en större fyrfota vän
    Nä, vi har också katt och han är inte så förtjust i hundar. Nu är han ute mycket och så han han fått en klösmöbel som är 1,82 m, så han kan fly dit upp om han vill.
  • Nienna

Konstigt! Ja, vår katt går oftast undan han också, men han är så nyfiken så han måste komma smygandes och kika efter en stund. Ska bli spännande att se hur det går med en valp, Boots (katten) har bott här (i nya huset alltså) i ett år nu och det är ju hans revir.

• Nienna

Mm... Vad heter era katter? Vår heter som sagt Boots, det var dottern som döpte honom efter en barnprogramsfigur. Hunden heter Buzz, det var det jag som kom på. Vi ville ha nåt kort och koncist.

• Nienna

Fina namn! Känner en Jack russel som heter Tyson, passar in på en liten ettrig hund. Isadora, det låter som en sval skönhet.

Hittade ett recept på Dumlekladdkaka nyss, inte bra när man ska börja äta vettigare och motionera!

• Nienna

Jag hade en katt som hette Snobben förut, det passade verkligen honom för han låg mest på rygg och sov!

• Nienna
    Nienna skrev 2008-04-04 12:09:17 följande:
    Jag hade en katt som hette Snobben förut, det passade verkligen honom för han låg mest på rygg och sov!
    Alltså, mest hela tiden! Tråkig katt.
  • Nienna

Farligt, farligt!

Dumlekladdkaka

För 6-8 personer.

Ingredienser
    100 g smör
    1 påse dumlekolor (120g)
    2 ägg
    3 dl socker
    1½ dl mjöl
    4 msk kakao
    1 tsk vaniljsocker
    ½ tsk salt

Gör så här:
    Smält smöret och dumlekolorna så dom också smälter. Vispa ägg och socker pösigt. Vispa ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.

Häll i smör och dumleblandningen. Häll smeten i en smord och bröad (bröa med kokos eller ströbröd) rund form med löstagbar kant. Grädda i 175 grader i ca 20 min. Servera med vaniljglass eller grädde.

• Nienna

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-04 12:10:25 följande:

Perfekt beskrivning av Isadora - en sval skönhet! För en skönhet är hon verkligen (finns bilder i galleriet på båda) och hon är oftast ganska sval mot allt och alla. Utom när hon vill få magen kliad eller om matte är hängig - då måste man gosa med matte
    Vilka sötisar!
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.