Mitt inlägg handlade egentligen mest om detta med missförstånden och alla inlägg hit och dit i tråden ang FruLLans inlägg tidigare. Jag tyckte det kändes tråkigt, men jag tror det är otorligt naturligt att det blir missförstånd när man enbart kommuncierar i skrift. Man missar så mycket av ansiktsuttryck, kroppsspråk och röstlägen och tonfall. Det blir ofta feltolkningar då.
Sedan vill jag säga till FRULLIS detta:
Gumman! Du ÄR verkligen SAKNAD i tråden! Av många. Kanske inte av alla? Eller inte lika mycket av alla. Men så är det ju. Vissa i tråden är relativt nya och kom in ungefär när du slutade titta in här regelbundet. Och rent allmänt så har man ju olika starka "band" mellan varandra i tråden, precis som till folk utanför ett forum som detta. Vissa klickar man mer med. Men nu ska jag försöka skriva om vad jag skrev tidigare(som försvann, grrr!) fast det blir en kortare variant. Detta är ungefär hur JAG ser på det hela:
När du fick Borren och slutade komma in i tråden regelbundet så kändes det skittrist. Jag saknade dig jättemycket då. Jag hade självklart hoppats att du skulle ha tittat in oftare och berättat om din vardag med Borren. Men jag hade/har även full förståelse för att ditt liv förändrades så mycket att det helt enkelt inte fanns tid, ork, lust eller intresse etc för att hänga på nätet så mycket som förr. Det tycker jag är helt naturligt. Men visst var du saknad.
Och jag blev lika glad varje gång du tittade in. OBS! Hoppas nu du tar detta rätt! Det handlar inte om att JAG på något sätt skulle ?KRÄVA rapporteringar? från er nyblivna mammor. Nej, det handlade mest om att man saknade dig som person eftersom all tid när man hängt här i tråden skapat ett rätt tajt band ändå. I alla fall kände jag det så. Vi var ett ganska tight gäng som hängt med nästan från början. Ja jag kom ju in i din tråd någon månad eller två efter trådstarten, men blev ändå rätt snart en av de ?gamla?. Nya kom och vissa gick. Andra stannade kvar och blev även de med tiden ?gamlingar?. Man följde varandras med- och motgångar. Man kämpade och stöttade varandra. Och alltid alltid alltid var det en sådan underbar stämning i tråden. Jag har känt mig så otroligt stöttad och hjälpt av tråden under den här tiden. Och gör det än. Jag älskar den verkligen. Särskilt just som vi har kunnat prata om allt från högt till lågt. Dela sorgliga, hemska saker med varandra likaväl som glädje över fantastiska nyheter, men också bara härligt blaj! Jag har verkligen älskat det och gör det än.
Men för att återgå till dig nu, och hur JAG känner så kan jag göra en jämförelse med när en nära vän som man umgåtts med väldigt tätt, flyttar till annan ort. Man ses inte särskilt ofta längre. Man har inte samma täta kontakt. Man har plötsligt två olika vardagsliv. Man saknar personen som förut var en så pass stor del av ens sociala liv, men efter en tid infinner sig en ny vardag. Nya rutiner. Ny balans. För båda två. Relationen är varken bättre eller sämre, utan bara annorlunda.
Ungefär så kände jag när du slutade komma in i tråden. Det var tomt utan dig. Jag saknade dig som fan i början faktiskt, men jag förstod ju varför du inte sågs så ofta här inne längre. Och det kändes helt okej.
Men självklart så fortsätter tråden och det skapas en ny balans mellan dem som fortfarande hänger här. Vissa skriver mycket och ofta. Andra mer sällan. Men de flesta skrev ändå mer regelbundet än vad du har gjort efter att Borren kom till världen.
Självklart fortsätter man bry sig. Man fortsätter undra. Man är nyfiken. Men när man inte hörs så ofta så inställer sig alltid en annan ny balans mellan de man fortfarande har tät kontakt med jämfört med de som man inte har så tät kontakt med. Inget konstigt, bara naturligt.
Återigen: detta är inget påhopp på DIG utan bara fakta så som JAG uppfattar dem. Självklart är det så att den relation många av oss här inne på tråden skapat är något som sitter längre än till antal inlägg. Jag känner t ex att jag har en särskild relation till dig fortfarande trots att vi aldrig setts och trots att du numer inte kommer in i tråden mer än väldigt sporadiskt. Detta hänger säkert samman med att du var en av de som stöttade mig allra mest under den tiden jag hade det som allra jobbigast med detta att det aldrig blev något plus. När man harvade på i depressionsträsket och allt kändes hopplöst, tröstlöst, jobbigt, hemskt?. Då fanns du alltid där! En hand! En kram! En tanke! Det betydde verkligen så oerhört mycket då!
Så ja, självklart saknar jag dig och självklart är jag nyfiken på ditt ?nya? liv som mamma. Jag blir glad när du tittar in, men det ÄR svårare att hålla någon form av ?kontakt? under sådana omständigheter. Kanske blir det färre kommentarer? Inte för att man inte vill kommentera, men lite för att det "dränks" i alla andra inlägg. Särskilt som det fortfarande skrivs rätt mycket i denna tråden fortfarande...
Tror det var Telis som skrev det tidigare också, att när någon "tittar in" så blir det inte riktigt samma sak som när man vet att det är någon som kommer mer regelbundet. Just på grund av att tråden bygger på just "diskussioner" mellan alla inlägg och det blir ju ingen sådan om det handlar om 1 max 2 inlägg någongång var 6:e vecka..?
Jag har ändå fått veta lite ?på sidan om tråden? eftersom jag frågat Kokosen ibland om hur allt är med dig och Borren. Hoppas det var okej att jag frågat henne. Ni har ju en tät kontakt så jag har liksom fått lite info den vägen vilket känts bra, roligt och skönt!
Men visst har det känts lättare att fortsätta ?trådkontakten? med t ex Cicci och Kokosen som skriver lite oftare i tråden. Självklart inte lika ofta som förr och självklart mer oregelbundet. Men ändå oftare än med flera månaders (oj, nu är jag ute på svag is för jag har faktiskt inte räknat dagarna mellan dina inlägg! Detta är endast en käääänsla?. så ta denna tidsbestämmelse med en nypa salt?. ) mellanrum, som det varit med t ex dig och Snartis.
Återigen detta är inget jag på något vis tycker är konstigt. Det bara är så.
Så FruLLan för att avsluta detta enormt lång inlägg så vill jag säga det att:
JAG saknar DIG!!!! MYCKET!
Och jag vet att många med mig i tråden skulle önska att se dig här oftare! Det vore skoj att få veta mer om Borren. För med både Victor och Conny känner jag att jag har lite mer ?koll? på deras personligheter. Man har fått följa dem från ÄL-sex till person . Men med Borren har jag jag liksom inte riktigt fått den möjligheten. Återinge! Detta är INTE meningen att du ska ta negativt eller som kritik! Jag vill mest säga att jag verkligen ÄR nyfiken på Borren. Och på hur du har det nuförtiden.
Detta med Piggelin och Muggles har jag faktiskt ingen aning om, så det inlägget förstod jag inte riktigt, måste jag erkänna?
Men jag kan även här tänka mig att det KAN vara fråga om skrivna ord som misstolkas? Men som sagt jag har ingen aning. Så jag ska lluta kommentera detta här och nu.
Vill iallafall säga att jag hoppas att du kommer in lite oftare och att du framförallt inte känner dig ovälkommen!
Detta gäller SNARTIS-gumman också!
Fasiken, nu blev det ju nästan lika långt som inlägget som kom bort?!
Arrrgh, jag KAN nästan aldrig fatta mig kort!
Jaja, KRAM till dig nu!
Och förhoppningsvis ?på återseende?
Och nu hoppas jag att jag INTE trampat NÅGON här inne på tårna med mitt inlägg. Vill skicka med en brasklapp här att det i såfall var helt omedvetetet och itne alls meningen. Försökte bara förklara ungefär hur jag såg på detta.