Inlägg från: Sweetstreet63 |Visa alla inlägg
  • Sweetstreet63

Barnkarusellen

Frejis!

Kul att Nina mår bra!!!!!!
    Lipton skuttar runt som attans och är däremellan hur gosig som helst!
    Jag bara ÄLSKAR denna kissen!!!!!!!

Lappis,
    coolt med ny frissa!

Cicci,
    ha en underbar resa till Dubai!! Och lycka till med sängdelningen! hahaha!!!
    Det går säkert bra!

• Sweetstreet63

Frejis,
    Lipton är ca 6 månder nu. Han har verkligen vuxit mycket och är betydligt större än på de bilderna som finns i galleriet. Men fortfarande är han en "smidig" katt eftersom han har en såpass smäcker krop och mycket kortare päls jämfört med vanliga katter. Det gör att hans volym är ngt mindre.

Vi var faktiskt ut och handlade ett par hyllor till honom idag. Oj, man skämmer bort katten!!
    Men han far runt som en galning här hemma ibland (läs en-två gånger varje dag/kväll) och det gör oss galna också...
    Särskilt när han hoppar upp på våra Elfahyllor där vi har dator etc... Det tjongar och gungar. Vi har varit lite rädda att de ska trilla ner! Dessutom klarar han inte att hoppa upp på översta hyllan i detta "system" och han kan sitta och titta på den och jama och jama och jama hur länge som helst. Så nu tänkte vi att om vi sätter uppe en extra hylla ganska nära taket så kan han hoppa dit från översta hyllan i bokhyllan och sedan gå på denna hylla och på så vis ta sig till översta elfahyllan.
    Ja som sagt, man skämmer bort katten!
    Men det är även till viss del för vår egen sinnesros skull!

Självklart är du alltid välkommen hit och hälsa på mig och Lipton! Ja maken också såklart!!

Jag har dessutom försökt lägga ut två filmsnuttar av Lipton på min blogg, men totalt misslyckats med detta. Har tänkt att jag ska försöka ta tag i det igen när man får mer tid. Kanske i helgen?
    Då kan du kolla där så får du lite mer uppfattning om vår lilla vilde!

• Sweetstreet63

Vickan!
    Du är för goooo!
    Skruttisen i magen hälsar och säger att h*n ör mycket glad och stolt över att redan ha en supporter!!!

• Sweetstreet63

BS,
    kommer dina myrkrypningar att gå bort?? Eller är det ngt som ev kommer bli permanent???
    Vad beror de på? Alltså vet du varför man kan få dem under graviditeten??

Själv har jag lite känningar i magen. Har haft det denna veckan. Det har molat lite fram och tillbaks. Kanske växer det så det knakar där inne just nu??
    Hoppas iallafall att det är helt normala känningar.

Tyckte även jag kände en rörelse i morse. Hade handen på magen strax nedanför naveln och det kändes ungefär som om man skulle haft en massa luft i magen som rör sig. (som en "luftbubbla"). Men det var inte luft, så jag gissar att det var bebben. Coolt!
    :-8
    Annars känner jag inget alls. Hm, alla frågar men jag har verkligen inte känt mycket av något liv därinne hittills.

• Sweetstreet63

Å Tinga!
    Jag glömde ju gratta dig till det bra KUB-resultatet också!!!
    Men nu gör jag det!! GRATTIS!!! Härligt!!!!
    Och det låter superbra att du kan simma utan att det gör ont.
    Själv har min träning kommit lite på skam. Försöker gå i maskinen på gymmet en till två gånger i veckan. Ca 30 minuter per gång. Och sedan göra lite styrkeövningar för rygg och armar efteråt. Men det har inte blivit så ofta som jag velat. Denna veckan har varit noll gånger eftersom det blev så mycket annat... Men jag försöker promenera mycket ändå på helgerna. ute. Man vill ju precis som du säger försöka hålla sig i hyfsad trim till förlossningen som ju lär bli det mest dramatiska ens kropp varit med om i både fysisk och psykisk andrängning...

• Sweetstreet63

Hej Tjejer!!
    Har inte hunnit in här riktigt alls, och ni har ju verkligen fått upp farten på tråden igen

Har skummat men har inte läst allt supernoga. Sorry!
    Och som vanligt när man skummar sida på sida så glömmer man bort vad man ville kommentera...

Lappis vill iallfall säga att jag är impad av dina två presentationer idag!! Wow! Det brukar ta på krafterna med presentationer. Och två sama dag! Wow!
    Skönt när det är över iallafall!!

Piggelin, GRATTIS till nya huset! SKOJ!

Välkommen alla NYKOMLINGAR också!!!! Minns inte alla era nick nu, men kul att få in nytt folk i tråden!

• Sweetstreet63

Frejis!
    Har du ändrat dig nu ang IVF???
    För jag mins att du för ett tag sedan lade det lite på hyllan. Men nu verkar det som om du börjar fundera lite ändå??

Nenne,
    aladåben kan mycket väl komma ett par dagar före ÄL!!!!!
    Och som jag sa förut. Spolning och insemination är skitbra båda två!!! Så tar det inte nu så kommer det göra det senare!

FruLLis,
    skitkul att du är inne så ofta nu!
    Skrattade högt åt ditt och Nennes babbel igår (var det igår..?)

Snartis,
    när är egentligen bröllopet???
    Sommar? Höst?

• Sweetstreet63

BS,
    ang min blogg så SKA jag snart avslöja könet på bebisen! JKag lovar!
    Det kommer nu i veckan!
    Har bara haft så mycket annat att stå i, plus att jag då har skrivit om det som känts allra mest "akut.
    Sorry!

• Sweetstreet63

Men jag kan säga att jag idag HELT har bestämt mig för att INTE göra fostervattensprov iallafall. Och det KÄNNS SÅ SKÖÖÖÖNT!!!! Att ha bestämt sig. Och att det känns som ett rätt och riktigt beslut!
    Jag pratade med ytterligare en gynekolog här på jobbet idag, och det han sa stärkte de funderingar jag redan hade om FVP. Jag ville veta mer i detalj vad man egentligen kan få reda på vid ett FVP, och av det han berättade så kan man inte få veta mer än vad jag redan känner mig mer eller mindre trygg med. Dvs trisomierna (13, 18, 21) samt en del andra saker som jag inte alls varit oroad över. Och med tanke på detta känns ett FVP onödigt.

Jag känner mig lugn! Jippie!!!

• Sweetstreet63

Nu måste jag fortsätta jobba på här.
    Men tittar kanske in igen lite senare ikväl!

Kram på er alla Goingar!

Javisst ja, glömde gratta Kokosen i efterhand! Grattis!!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen