Barnkarusellen
Mugglan,
jodå juvret växer på det med...
Ja det där med könstestet fattar jag verkligen iten alls. Hm, jag skulle bra gäran vilja veta hur det fungerar.
Mugglan,
jodå juvret växer på det med...
Ja det där med könstestet fattar jag verkligen iten alls. Hm, jag skulle bra gäran vilja veta hur det fungerar.
Å Lappis!
Jag tror som din mamma!!! Att det kommer fungera för er så småningom!
Hjärtformad livmoder låter så sött.
Men jag förstår er frustration.
Att inte ha ett konkret fel kan vara jättesrtressande. Mer nästanän att veta vad felet är.
Allra helst vill man såklart få veta att det är ett fel som går att åtgärda.
Men även om det visar sig vara ngt man inte kan åtgärda så skulle vetskapen om ett konkret fel ändå göra att man aksnke skulle gå vidare i sina funderingar över detta med barn.
Så tänkte iallafall jag.
Att om jag visste med säkerhet att det inte skulle gå att få biologiska barn skulle jag gåt vidare och funderat på adoption istället.
Men så länge man svävar i ovisshet så är det svårt att bara "ge upp" också.
Usch, jag tycker verkligen det är FAN Lappis!!!
Ni som kämpar så jårt skulle verkligen belönas med en liten knodd nu!!!!!!!
Men hur pass mycket hjärtformad var din då??
Eftersom läkaren tydligen tyckte att den såg ok ut för en graviditet??
Kan man operera något sådant som hjärtformad livmoder????
Hallå!
Har inte hunnit in här på ett tag.
Vill önska Lappis en härligt avkopplande semester nu!!!! Kanske hinner du inte läsa detta förrän du dragit...
Förresten, om det inte blöder särksilt mycket (vilket du sa att det inte gjorde nu) är det ändå den riktiga tanten??????
Pirr!
Jättefin förlossningsberättelse!!!
Tack!!!
Och det låter himla bra med er. Såg lilltjejen i galleriet också! Supersöt!!!!!!!!
Vickan,
jag hoppas det går bra för din kompis och den lille killen! Men sådana där operationer är rutin, vilket kan kännas skönt att veta när man går igenom dem. Alltså rutin för hjärtkirurger. Har kompisar som var tvungna att operera sin lilla dotter också när hon var några månader gammal p g a hjärtfel och självklart var de supernervösa. En fördel som de berättade om är att om man hjärtopereras när man är såpass liten så blir ärret sedan inte särskilt stort. Det "växer" tyudligen inte med samma "hastihet" som resten av kroppen. Visst detta känns självklart sekundärt när man som förälder står inför det läskiga med en hjärtoperation på sin lilla bebis, men det är ändå en faktor som barnet kommer tycka spelar in senare i livet.
På fackspråk heter det som din kompis son opereras för Patent ductus arteriosis eller förkortat PDA. Om du vill googla. Jag känner till det en del eftersom flera av de barn som har den kromosomsjukdom som jag forskar på föds med detta hjärtfel. Det är som sagt dock ett ganska enkelt ingrepp att fixa!
FruLLan!
Härligt att du drar till Dublin! Jag tror du gör rätt oavsett hur mycket du kommer sakna Borren!
Jättekul för Borrens pappa också att få 100% tid med Borren!!!!
Ang mig och min mage s¨å går det framåt. Magen växer så det knakar. Jag är redan i vecka 26 nu! Galet!!!!
Men det känns bra!
Och den lilla i magen är en liten tjej, enligt ultraljudet iallafall....
Haha, min man tycker det känns jättebra, men en kompis pojkvän vi träffade "beklagade sorgen" till min man. Han sa att han nog trodde att min man helst ville ha en son... Så kan det vara.... Alla är vi olika.
Själva är vi bara så glada över att det blev ett barn till slut! Och att allt detta med ultraljuden och rädslan för kromosomksador verkade vara okej. Inte spelar könet någon som helst roll för vår del!
Gosnosen,
håller tummarna för er nu!
Telis,
coolt att du ska börja spruta nu! på't bara tjejen!!!!!
Mugglan,
låter som om du och Moa har det riktigt riktigt mysigt!
Tinga,
hoppas din läkarkoll gick bra idag! Det låter fint att du tycker att halvtiden fungerar så bra också!!!
Oj, kanske har jag glömt kommentera något nu, men just för tillfället minns jag inget mer direkt....
Mer än att den där tvångsammande 2-åringen lät som rena skräcken! Hu!!!
Cicci!
Tidningspapper!!!
Han kanske ärvt sin mors talanger för pappersmuffande, men fått det lite om bakfoten....????!!!
Vickan!
Ta en ordentilg batteriladdarhelg!!!!
Det behöver man ibland!
Kram!!!!
Å jag har inte hunnit in. Är lite busy....
Men ville kolla om Gosnosen rapporterat ngt om ÄP. Men tydligen inte. Hoppas iallafall det gick bra!
Piggelin!
Jag ska kolla det inlägget senare. Har inte hunnit läsa ikapp än.
Och nu ser jag att det är nytt foto på Moa. Ska kolla det med!
Och magbild till galleriet ja, hm, kan skicka den jag tog senaste även om det är ett litet tag sedan (den som är i min blogg). Men magen har växt lite sedan dess också. Men jag har ingen nyare än.
Ska se om jag får tid att skicka den till Mugglan senare idag.
Kram
på er alla!!
Åneeeej Telis!!!!
Jag har hållit tummarna!!! Men vad faaaan!!!! vad är nu detta för ett cysthelvete!!!!! Blir så arg!!!!!!
MEN nu håller jag tummarna ...igen... för att det ändå ska lösa sig. Att cystskiten ska krympa, eller fara all världens väg! Att dian äggblåsor (som ju såg väldigt fina och många ut om jag förstod det hela rätt??) kommer att växa till sig fint!
Hoppas du slipper börja om gumman!
Det är ju abra för sjukt att det hela tiden ska dyka upp något jävla skitmoln på barnhimlen!!!!!!
Stor kraaaam till dig!!!!
Page!!!!
KUUUL att du är förbi i tråden!
Saknar din blogg...
Låter ändå bra att du mår bra och att du fånler!
kram
Gosnosen,
vill skicka kramar till dig också.
Usch! Jag finner inte riktigt ord. Tycker det är så jävla orättvist!!!!!
Men som sagt det blir nog bra för er att ta lite paus ett tag innan ni går vidare med nytt försök.
Cicci!
Såg V i galleriet! My God han har blivit stoooooor nu!!!
Och jag tyckte verkligen han liknar dig!
Vet du än om det "tog" under din troliga ÄL eller elver du fortfarande i ovisshet?!?
Äsch jag minns inte allt jag ville kommentera längre!
Jaja, så är det.
Iallafall vill jag säga till dig Omsan att det var kul att se dig tillbaks i tråden också! Och att allt verkar gå bra.
Frejis,
lite likgiltighet gör ju inget egentligen. Bara den inte tar över helt och blir till någon sådan där depplikgilitghet. Tror ibland att mindre form av likgiltighet krävs för att man sak orka igenom svåra och jobbiga perioder. Och detta med barnkarusellen är ju verkligen en sådan trist följetong för många av oss i tråden. Tycker ändå det verkar bra och positivt att det går spass bra för dig med sprayningen ändå! Fast maken din kasnke borde skaffa hjälm...?!
Hallå!!!
Sorry har inte hunnit in alls här senaste tiden. Men har tänkt på er alla raringar!Nu har jag skummat jättesnabbt men inte läst allt å detaljerat.
Vill först skicka Tiotusen miljondersdriljoners KRAAAMAR till TELIS och till NENNE!!!!!!!!
Telis-gumman!
Jag håller ändå tummarna för som Lappis skrev så vet man aldrig vad som kan hända!!!!!!!!
Nenne-lainen!
Detta måste vara som en skänk från ovan (halleluja, påven var just här...!)!!!! Att få sparken MÅSTE ju bara vara det allra bästa sättet att få sitt plus?!?!?!?!?????!!!!!
Eller var inte det med på Page gamla lista över "Säkra sätt att bli på smällen"???
Nej men skämt åsido så FY FAAAN!!!!!!! Usch vad drängdumt!!!
Men jag tror som sagt att det kommer gå bra för dig. Du har lång erfarenhet inom din branch. Är duktig och framåt! Har skinn på näsan, men ändå vett i skallen!
I reklambranschen kanse man t o m kan jobba en del "hemifrån" på konsultnivå? Kanske kan du starta eget???
Hoppas du fortfarande kommer till NYC i höst ändå!!!! Vill ju så gärna träffa dig!
VICTORY!!!!
jag har skirivt i din gästbok!!!!
Du jag har bråck, men det är nog inte åderbråck??? Är inte det sådant man får på benen och som är blodkärl som är ytliga och typ "spricker" eller så??
Jag har nog mer "ljumskbråck". Eller typ "pungbråck" om jag varit man!!!
När jag var hos gyn sa han att det var en del av min bukhinna som troligtvis gått sönder lite på grund av trycket inifrån (växande livmoder) och därför trycks en del av tarmen ut där och skapar en "bula". Den sitter previs ovanför mufsan på höger sida. Haha! Som jag skrev tidigare (och även på min blogg) så känns det som att ha en av Don Corleones kinder i ljumsken!! )
Det var iallafall ingen fara med detta så länge det inte blir värre. Värre menas att det blir större eller väldigt hårt, och börjar göra ont. Då kan "tarmdelen" ha snörpts av och då måste man operera. Men om inte detta händer så görs ingenting förrän ev efter förlossningen. Då gör man ev ett ingrepp endast för att man ska undvika att samma sak sker vid en ev andra graviditet.
Sorry girls, men nu hinner jag inte skriva så mycket mer.
Kanske inte hinner in här så mycket heller veckan som kommer för vi får svärmor samt makens syster med pojkvän på besök. De kommer i eftermiddag.
Så nu väntar en veckas semester!!!!
Drar till Boston och Cape Cod på torsdag. Har hyrt bil och ska bila genom New England vilket ska bli superkul!!!!
Jag ska försöka uppdatera min blogg under redan, men allt beror på tid, ork och internetaccess.
Så för er som är intresserade av den så kan ni maila mig och få adressen.
Min mail: sweetstreet_63@hotmail.com
Och välkommen hem Lappis också!!!
Kram till er alla!!! Nu måste här städas...
Frejis,
såg just ditt inlägg!
Så innan jag börjar städa vill jag säga att jag tänker på dig också! Och håller tummarna för att allt ska gå vägen med spray etc.
Och jag mår bra. Har bara jobbat väldigt mycket (igen.... ) senaste tiden.... Så det har inte riktigt hunnits eller orkats med att gå in här. Har haft långa dagar med jobb och dessutom jobbat rätt mycket på helgerna. Men ett par gånger har jag skummat ikapp här men inte hunnit skriva själv.
Jag fick svar på mitt glukostest också nu och det var finemang så jag slipper göra 3-timmarstestet. Skönt!
Magen växer så jag tror den tänker bli storlek elefant... :-O
Men annars mår jag helt ok.
Kram!
Men Herregud!!!
jag tittade just6 in i tråden efter att ha varit bortrest en vecka och ser Nennes inlägg om Tinga! Ja eller Tingas makes inlägg då!!!
hade ingen aning om detta!!!!
SHIT!!!!!
Hoppas verkligen det går bra1
Har ni hört något mer om detta! När hände det?
Oj nu blev jag orolig som tusan!!!!!!!!!!!
Har inte hunnit läsa ikapp alls, och sitter på jobbet så det blir nog kasnke inge ikappläsning. Men har det annars hänt något nytt här inne?! Hur har ÄP etc gått för Telis???????
Nenne är det BIM snart???