Barnkarusellen
Har ni sett detta???
www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_960719.svd
Ett råd som taget ur vår tråd...?!
Har ni sett detta???
www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_960719.svd
Ett råd som taget ur vår tråd...?!
Sorry hinner knappt in här längre.
Och har inte hunnit läsa ikapp från helgen. Kanske hinner ikväll?
Hoppas att du hade det bra i Paris Lappis!!!
Liten,
Izzie,
Å vad skönt med din mamma!!!
Måste kännas bra att hon förstod ert beslut och att hon tog det hela så bra (efter omständigheterna).
Vi har också handlat en del. Plus att här är det ju dessutom tradition med "baby shower" där man ger blivande föräldrar gåvor till barnet. Först tyckte jag denna traditionkändes jättekonstig med tanke på hur det är i Sverige och ja, Europa. Men nu har jag verkligen insett att det är en jättefin tradition! Att blivande föräldrar får saker man kan behöva till barnet INNAN det kommer, så att allt är klart då, är ju jättebra!
Och detta med vidskeplighet. Tja, det är som det är med det, men man VET ju ändå innerst inne att man aboslut inte kan påverka hur det kommer att gå. Särskilt inte genom att köpa/inte köpa saker till blivande barnet.
Så vi kör nu på att "ja det kommer bli ett barn och det måste vi förbereda oss för". Både menatlt och praktiskt. Det sistnämnda innebär ju en del inköp då. Precis som du säger kan man inte rikta in sig på att det ska gå snett. OM det gr det så är det något man ändå inte kunnat undvika på något vis. Och för min del tror jag itne att sorgen över ett sent missfall skulle bli värre bara för att vi inhandlat en dl barnsaker.
Mugglan,
visserligen har du åkt nu men hoppas du får härliga skiddagar!
Tinga,
ska kolla in magbilden!!!!
Junilejon,
vi ligger rätt lika i tiden då.
Men jag är inte så jättestor än, men magen växer rätt snabbt nu tycker jag så kanske den blir stor fort??
Jag hoppas ändå på att inte bli alltför stor alltför fort.
Pirr!
Det låter som om du boat ganska mycket ändå! Mysigt!!!!
Tänk att det snart är dags för dig!
Jag tycker inte det var länge sedan du meddelade ditt plus här i tråden!!!
Sååå spännande.
Själv inser jag att jag börjar fundera mer o mer över detta med förlossningen.
Fortfarande inte "aktivt" på något vis, men tanken finns där i bakhuvudet liksom. Gissar att jag känner mig lite nervös och spänd, så i sinom tid lär jag börja försöka läsa på en del tror jag.
BS,
Var det du som fortfarande hade problem med foglossning också? Eller var det Vänner? För isåfall är det ju jättesvårt att "komma igång" efter förlossningen. Om man är begränsad i sin fysik på grund av smärta så KAN man ju faktiskt inte röra sig så mycket som man aksnke skulle vilja.
Annars gissar jag att det blir en morot att ta itu med överviktskilona när du börjar jobba igen? För det kanske är snart??? Föddes inte Iris på våren förra året??
Dt kasnke är lättare att komma igång med träning när du har en annan dagsrutin?
Kanske kan du börja med "enklare" saker som att t ex cykla till och från jobbet? Du bodde i Solna väl och jobbade på KI? Eller minns jag fel? Annars är ju det en lagom cykeldistans.
Minns att jag själv cyklade till jobbet när jag jobbade på KI. Från Årsta. Cyklade alltid via Liljeholmsbron och Kungsholmen. Älskade verkligen utsikten när man cyklade över Västerbron! Jag saknar det nu. Jag tyckte det var superbra! 30 minuter dit och 30 hem. På det viset fick man en timmes daglig motion "utan att ens tänka på det"!
Tycker man det är jobbigt att göra det varje dag kan man ju börja med en eller två dagar i veckan och sedan utöka.
Nu har de ju dessutom ett Friskis i gamla biblioteket på KI också. DET hade varit super när jag jobbade där, men då var det inte öppet än. Jag gick alltid antingen vid Fridhemsplan, Odenplan eller Hornstull.
Men har man ett sådant ställe nära antingen jobbet eller hemmet så är det veklrigen så mycket enklare att komma sig för att gå på något pass.
Vickan!
You are the Queen!!!!!!
*bockar och bugar*
Mrs B,
hoppas att du snart får lite mer sömn. Det är vekrlgien så jobbigt att inte få sova ordentligt.
Jag ska inte klaga, men de senaste veckorna har jag vaknat rätt många nätter för att jag får kramp i vaderna! Skitjobbigt!!!!
Det stör ju ens sömn.
Och att Lipton hoppar på ens tår ibland gör ju inte heller saken bättre
Fast jag gör som Litens kollega och sparkar ner honom på golvet...
Pirr,
ja visst blir man nostalgisk när man ser bilder eller tänker på Stockholm!
Jag är inte uppvuxen där ens. Men bodde ju ett par år i staden och ser den faktiskt som mitt hem nummer 1. Känner mig defintivt mer hemma där än i den stad jag växte upp. Och jag älskar Stockholm. Iallafall på sommaren!!!!
Sedan jag flyttade därifrn har jag blivit än mer Stokcholmsnostalgisk faktiskt...
Men så är det väl ofta.
Jag är i vecka 22 nu och började få kramp för typ 2 veckor sedan ungefär. Inte varje natt men nästan. Skitjobbigt! ändå är det ju en rätt "lätt" krämpa så jag ska inte klaga.