Hej allihopa,
Har haft fullt upp de senaste dagarna & inte alls hunnit skriva. Läst lite då & då & klottrat ner på en lapp i vanlig ordning, men det lilla jag skrivit har blivit i resetråden istället
Gör ett försök nu iaf, så får vi se hur långt jag hinner? Skriver i word, så kan jag fortsätta senare om ngt kommer emellan...
Först ännu ett grattis till Pirr & lilla tjejen, tack för berättelsen! Vad bra att BM var så noga när hon sydde dig, även om det tog sin lilla tid? Var söt hon är dessutom, din lilla dotter & vackert namn också!
Izzie, kul att du tittar in här ? insåg när jag kollade in galleriet att jag inte sett din Matilda innan! Jättefin liten tjej hon med! Vad bra med de olika samtalen ang din förlossning också.
Tinga ? vad gott att det funkar så bra att jobba halvtid & att du mår så bra! Gott att höra!
Liten, vi körde på BVC?s inrådan med salisylsyrevaselin (eller vad det nu heter) för A?s skorv. Ena gången lät vi det verka ett par timmar, andra gången över natten, fast då var det svårare att få bort ? hade liksom torkat in lite för mkt tycker jag. Fick tipset av min kusin att gnugga med en mjuk tandborste när man ska få bort det, funkade jättebra! Efter dessa två ggr så försvann skorvet, jätteskönt. Vissa barn dras ju med det tills de är 3-4 år.
Ang tråddejt i Götet ? klart att jag joinar! Cissi, tror att loppet börjar vid 14-tiden, sen tar det väl en halvtimme eller så innan eliten kommer till Avenyn. Men visst går Avenyn uppför, iaf den sista biten upp mot Götaplatsen ? det märks framför allt när man cyklar där Nu var det ett par år sen jag kollade in loppet, men om jag inte minns alldeles tokigt så var det väldigt knökat nere vid Brunnsparken, men längre upp på Avenyn var det inte lika trångt. Däremot minns jag att jag nästan blev ?åksjuk? av att kolla efter löpare som springer förbi. Om man själv springer är det nog betydligt lättare att se folk som står & kollar än att vara publik & alla bara swischar förbi hela tiden!
På tal om tråddejt, så har jag nämnt för Lappis & Telis i resetråden att vi kommer att vara i Sthlm helgen runt den 6 juni, vore jättekul att ses då, de som kan! Vet ännu inte vilken dag som jag kan (40-årsfest den sjätte & sen ska vi bo hos kompisar i Bromma som vi kommer att umgås en del med), men om det kniper på själva helgen så har jag planer på att Amanda & jag ev stannar mån-tis också, så då kanske man kan ses för lunch alt. efter jobbet, de som kan & vill?!
Frullan, hoppas att tjejhelgen i Dublin blev jättelyckad ? kul att du bestämde dig för att åka iväg!!
Muggles, ang tillvalen till huset, så blir det tidigast i juni som vi drar igång med det, annars i augusti ngn gång.
Vickan, tack för tipset om att stoppa färska jordgubbar i frysen så att det ?allergena? försvinner, ska helt klart testa det i sommar!!