• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Telis: stort lycka till inför imorgon och hoppas att äggisarna är igång trots att du inte känner ngt!!! Har du funderat ngt på äggdonation? (Nu går jag händelserna i förväg men jag menar bara, rent teoretiskt vad du tänker.)

Undrar som sagt hur det gick för gosnosen??

Vad lugnt här är idag när inte Lappis är i farten...

• Telemarkgrrl

Muggles, jag har iofs inte pratat med maken om äggdonation men jag är inte intresserad av det och jag tror inte att han är heller. Det är helt enkelt för lång väntetid, jag är redan lite för gammal för att bli mamma.

Jag är också jättenyfiken på hur det gick för gosnosen, jag hoppas att det gick bra!

• Ars amandi

oj :D inte vart hemma sen i torstdags å så har det tillkommit typ 100 sidor som ja inte läst :D

igår hade ja å älsklingen tydligen samma sak i tankarna utan att prata med varandra....

jag lagade lite lyxigare mat å fixade med efterrätt å hade allt klart å va nyduschad när han kom hem från jobbe...

han hade med sig TVÅ prisenter hem...

det blidde en MYCKET trevlig kväll som slutade helt perfekt :D :D :D :D

om ja bara kunde plussa snart me, så ja får ringa till han å fråga när pappa kommer hem :)

• Telemarkgrrl

Jag undrar också hur det går för Frejis med sprejandet?! Frejis, hoho?

• Oms

tjena tjejer!

har inte varit inne här på 3 veckor ngt sånt men ska läsa igenom vad som hänt idag har jag tänkt, men vi får väl se vad resten av familjen ycker o tänker om det

Här är allt bara bra! lilltjejen är nu 4½ månad och världens goaste lillatjej man kan tänka sig! hon e alltid glad o skrattar o jollrar konstant så hon charmar alla i sin omgivning (vilket e ett problem ibland, vi har orsakat flera olyckor i tunnelbanan, rulltrappor, på övergångsställen etc när ngn har kikat ned i vagnen o sett trollungen o sen helt glömt bort vad de gjorde innan de såg henne haha )

hennes reflux har blivit mkt bättre nu när hon äter gröt, puréer o ersättning (japp, jag har slutat amma, eller nästan, ammar bara 1ggn/dag o då på morgonen) hon kan ligga i sitt babygym o leka nu ngt hon inte kunnat tidigare. det känns så oerhört skönt att inte behöva använda 20 handdukar i veckan till hennes spyor tror att vi är nere i 6 per veck nu! (knäppt sätt att mäta men det funkar, hah) hon får ff medicin men bara hälften så mkt som hon fick när jag enbart ammade.

sömnen då? ja vi lägger henne runt 21 och så sover hon till 07 ungerfär - utan att vakna! så skönt, men allt hänger på hur mkt hon sover på dagen och hur mkt hon ätit. har hon ingen mätt mage så sover hon inte bra alls!

en vanlig dag ser ut ungefär såhär, tiderna varier men intervallerna e desamma

07.00 vaknar, blöjbyte, äter
    08.30 sover
    10.00 vaken, äter, bajsar, leker
    12.00 sover
    14.00 vaken, äter, leker
    17.00 sover
    17.20 leker, äter, blöjbyte
    19.00 sover
    19.20 leker, äter, ev bad, massage etc, blöjbyte
    21.00 sover för natten

Jag stormtrivs i min mammaroll - det e ju sååå mysigt o roligt! Mathilda e så social vilket passar mig utmärkt då vi är iväg hela tiden! nu har hon blivir blyg för främmande men bara om de vill hålla i henne annars går det bra o smajla upp sig

Muggles - jag ska ladda ned lite nya bilder ifrån kameran idag och mailar dig en ny bild sen till galleriet.

i övrigt ska jag börja ta itu m min vikt nu, har aldrig tidigare i hela mitt liv varits såhär stor har ff 20kg kvar att gå ned till den vikt jag hade i februari förra året så jag har lite att jobba med... Är ff svullen om fingrar o tår o har en mjuk stor mage m lite känsel i, trodde nog att jag skulle ha mer känsel än jag har men nej, det tar tid innan mina nerver hittar tillbaka efter snittet - för att inte prata om magmusklerna... jag håller in magen men ingeet händer, såå trist! vet att det tar mkt längre tid att komma i shape efter snitt o dessutom efter andra barnet men ändå, nu får det räcka!

ammar bara 1ggn/dag o när denna månad e slut ska jag ha slutat helt o då ska jag börja m GI igen tror jag, har gått ned m den med den tidigare och det är ju så vi bör äta så det känns bra, det e bara jobbigt i början när man uteslutet alla kolhydrater men men jag måste ju ner till min vikt igen så e det ju!

skadade ju foten under graviditeten, den är bättre nu, har nya dyr specialskor m fotbäddar gjutna efter mina fötter så nu kan jag gå igen, det blev klart för 2 veckor sen så NU nu kan jag börja promenera oxå! motion e ju ändå A och O när mn ska komma i shape!

Har haft lite problem m stora dottern som känner sig åsidosatt, det har visat sig i att hon ignorerat regeler, varit nonchalant o tom ljugit sig ur vissa situationer (en del e åldersrelaterat oxå, hon e ju förpubertal) vi har pratat om detta och gjort up nya regler och även sanktioner så att hon vet vad som gäller. på fredag ska jag o hon ha en hel dag, vi ska gå på promenad, shoppa lite, gå o fika o sen på bio - bara hon o jag! Maken ska ha en heldag Mathilda, ngt som han ser fram emot ngt så enormt - bara de 2 en heeel dag/kväll - ingen mamma som lägger sig i utan de får fixa sig själva mellan 11 och 21, det e på tiden, M e ju stora tjejen nu!

Sådärja, nu har ni nog tröttnat på att läsa o mig o mitt, nu sk jag börja mitt återläsnade av tråden, undra hur många sidor det kan röra sig om, ngn som vill gissa

• BrudSommar2006

Hej! Nu har maken campat på golvet i Iris rum i fyra nätter och nu tänkte han att det får räcka så får vi se hur det går. I går natt sov Iris till två, fick ersättning och sov sedan till fem. Sedan fick hon ligga hos mig och snutta till klockan sju. I natt sov hon till fem, fick flaska, sov till kvart över fem och fick sedan kom in till mig. Eftersom jag nu fått sova åtminstone till fem fyra nätter i rad börjar jag känna mig hyfsat utvilad faktiskt. Skönt!

Makens kollega mailade att han hade en konflikt med yngste sonen hemma och eftersom det fanns risk att det skulle ta tid så skulle han bli sen till jobbet. Senare mailade han ut att
    Pontus har nu suttit på samma ställe utan att få göra något tills han sagt förlåt till Jesper. Han har suttit där i 3.5 timmar och vägrar fortfarande. Eftersom det inte lär bli så mycket jobb av denna dag för min del så är det nog bäst att jag tar en dag semester. Vi ses imorgon.

Får en att undra om man verkligen ska satsa på en till!!

• sostot

Hej!

Jag skrev i den här tråden för dryga året sedan. Det har hänt massor sedan dess förstår jag!

Då skulle jag och maken precis till att börja med barnalstringsprojektet. Jag misstänkte att det skulle bli problem, oregelbundna mens och maken har också en del saker som kan påverka. Och mycket riktigt
    Nu står vi i kö för att påbörja utredning.
    SÅ. Känner ni för att ge mig tips kring huskurer etc så tar jag jättegärna emot det..

• gosnosen

hej på er! inte så positiva nyheter tyvärr. fick bara ut tre ägg vid ÄP och nu hade läkaren ringt på telefonsvararen och lämnat meddelande (var själv upptagen i möte) att inget hade blivit befruktat. detta trots att de skulle göra mikroinjektion. har som sagt inte pratat med läkaren själv ännu så anledningen vet jag inte. vid första försöket blev det ju åtminstone ett befruktat som blev ett toppembryo (om man ska tro vad SH sa) och nu blev det inget... kanske var menopur inget för mig ändå. vi får väl se hur vi går vidare när doktorn ringer upp igen. känns surt och bittert, men konstigt nog inte särskilt ledsamt. var ledsen igår redan...

• gosnosen

telis, hoppas att ditt vul imorgon visar på många bra blåsor! håller tummarna!

Svar på tråden Barnkarusellen