• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • start september

Nattson och Liten,

jag har också drömt mycket mräkliga saker de senaste månaderna. Jag är mer intresserad av udda saker i drömmen än i verkligheten kan man konstatera...

Menar ni att det fortsätter sen också??

• start september

Liten, alltså ska man ha fler bodies, noterat.

Någon som vet var det finns vita omlottbodies i mjuk kvalite till OK pris? Är Lindex ett bra tips?

En dum fråga, behöver så små barn underbyxor? Visst har man bara blöja och body???

Här är en novis, javisst...

• Liten med Mindre

September - kolla på H&M, bra omlottbodies. Men köp 56 där, för deras storlekar är ju som nämnts mindre än andra. Och baskläder brukar man inte få så mycket av. Mest fina utstyrslar.

Underbyxor, om du tänker använda tröjor och inte bodies är det kanske en bra idé, eller om det blir en varm sommar och bebben ligger i bara blöja. Kan vara skönt att hålla blöjan på plats med. Vi fick ett par, som vi använde en gång. Men är det som sagt varmt i sommar så kanske det är bra.

Cicci o BS som hade sommarbebis kanske vet.

• Oms

ja håller ff på att läsa på o gör små noteringar om vad jag ska kommentera, har läst in 89 sidor än så länge å återkommer snart, haha, men vill bara säga nu

September -nej du behöver inte underbyxor, du har ju blöjorna, men sen om det e sommar o en tjej så vill du ha kläningar utan strumpbyxor o DÅ behöver du underbyxor.

vita omlottbodies i bra kvaliteé för nyfödda har HM, de har två pack på omlottisar o byxor m fot - ngt som e såå bra i början. Lindex o PoP's kläder är i regel stora i storlekarna.

Ang storlekar på kläder, min tjej vägde ju 3095 o var 47 cm när hon föddes och sen pga refluxen så var hon inte mkt större 2 mån senare så jag hade strl 50 i 2 månader o sen 56 i 2 månader, nu har hon strl 62! så det är så olika hur länge de kna ha de olika storlekarna. Name it, Exit o Esprit har kläder till smala bebisar medan de större kedjorna är större i storlekarna.

• Oms

Liten, Tubbie o Nenne mfl -

Jag träffas gärna på lördag!! maken jobbar så det e jag o tjejerna, ev så följer stora dottern med om hon inte e m ngng kompis.

tid o plats?

• Telemarkgrrl

Så, tillbaka från VUL:et. Och jag börjar ruttna riktigt mycket på det här. Varför kan inte någon endaste liten sak vara lätt för en gångs skull? (Nu var jag nog liiiite orättvis, ALLT går ju inte åt pepparn JÄMT. )

Blodprovet från imorse var bara bra (bättre än förra gången) och ultraljudet idag visade att jag har fler äggblåsor än förra gången. Men det visade också att jag har en cysta (som TUR är inte den typen som måste opereras utan en som försvinner av sig själv nästa mens (tror och hoppas man iaf)). Men så länge som den sitter där så stör den "balansen" i systemet, det gör att dom där äggblåsorna inte är i fas utan dom är olika stora. Och man vill ju att dom ska vara ungefär lika stora för att bli mogna ungefär samtidigt. Nu ska doktorn prata med Falun, antingen får jag fortsätta med sprutorna till nästa vecka och kolla med ultraljud igen eller också måste jag avbryta och börja om från början efter nästa mens. Hoppas att jag slipper börja om.

• Telemarkgrrl

Oms, vad kul att du kan med på fika (el lunch)!

Liten, var i stan ska du vara kl 15? Var passar det bäst att vi ses? Mig spelar det ingen roll.

Nenne, hoppas verkligen att du kan vara med på lördag!!

• Liten med Mindre

Mariatorget kl 15, så ni som är mer hemma i stan får gärna föreslå mysigt ställe. Var kvittar.

Inboxar mitt nummer.

Sicken otur med blåsorna förresten.

• Nattson

Telis, vad är det för jäkla otur du har! Hoppas att du får fortsätta med sprutorna och att det sedan ordnar sig. Så att du slipper börja om igen!

• Liten med Mindre

koko - du har inboxmeddelande oxå

Svar på tråden Barnkarusellen