• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Liten, vet inte om jag har något behov av sådan där salva, jag tycker att idomin fungerar bra till vardags och inotyol om det verkligen kniper. Fast du kan väl kolla vad de kostar så kan man ju slå till på ett par stycken i alla fall om de är så bra.

Egentligen har vi inget för oss på lördag men det känns som ett helt företag att ta sig till söder och skulle ta halva dagen, Iris vill ju inte sitta still i barnstol längre heller, hon vill ju krypa runt och riva ner saker så det känns inte helt optimalt att sätta sig på café med henne just nu faktiskt. Maken ska åka och klippa sig och sedan hålla på här hemma så jag får ingen barnvakt heller. Däremot ska vi verkligen se till att ta oss över åt ditt håll och hälsa på!

• BrudSommar2006

Vet inte när jag drömde något senast som jag kommer ihåg, vare sig trevligt eller otrevligt faktiskt.

Muggles, vilken mysig bild, undrar om hon kommer att gå tidigt när hon står så tidigt, själv gick jag tydligen vid åtta månader men det har Iris inte tagit efter.

Cicci, vilken underbar vårbild!

• sostot

brudsommar2006: hitills har jag använt apolivs (apotekets) ÄL-test, men funderar på att ge mig på nätets. är ju billligare.

dubbelsidiga ljumskbråck kan ge problem iom att det blir varmare i pungen -> testiklarna påverkas negativt. av samma andledning har ofta lastbilschaffisar svårigheter att bli pappor efs de gärna har lite värme på och sitter långa pass åt gången. så enkelsidigt ljumskbråck kan väl ge problem. egentligen vet vi ju ingenting, men man är ju nojjig. har varit nojjig i 10 år så nu när det äntligen är dags att önska sig en liten på riktigt känns det ganska väntat att inget händer. jag tror liksom inte att vi kan få till det. men det ger sig.

och gynekologerna som jag har varit till sista året ger mig bara nya diagnoser. hormonstörning för ett halvår sedan (dock inte PCO) och endometrios nu. så vi får se vad de kommer fram till..

• Frejis

Telis - tråkigt med cystan det verkar att hela tråden har drabbats av enorma motgångar på bebisfronten och inte skådat ett plus på åratal
    Det låter ju bra att det fanns fler äggblåsor även om det är svårt att få dem att växa i takt med varandra. Jag håller dock tummarna för att du slipper att avbryta hela processen och börja om på nytt.

Viktualia - skoj med nycklarna till huset! Ett steg närmare på barnalstringsfronten

Cicci - det är väl dags att börja hålla tummarna...? Får stilla min nyfikenhet och vänta snällt på en rapport efter BIM-dagen.

Trist att jag inte kan vara med på träffen den 19:e. Vi har hyrt bil och ska hålla på med en massa saker fram till kvällen på lördag. Om jag nu inte bryter ihop innan eller slår ihjäl maken med en stekpanna... hans blotta närvaro kan ibland väcka minst sagt blandade känslor

Annars tror jag att jag har hamnat i en likgiltighetsfas a la Lappis. Gick idag och tänkte att nedregleringen känns ju än så länge okej och att jag faktiskt inte bryr mig så mycket om hur mina ägg samt makens spermier (om vi nu kommer så långt kommer att uppföra sig. Får ta det som det kommer, helt enkelt, och det kan väl egentligen bara bli bättre. Får se vad jag säger om sådär sex sju veckor...

Kram till alla och nattinatt!

• Page

Ser att det svävar några tunga och mörka moln över Barnkarusellen. Tänker på er tjejer!

Vickan, lycka till på fredag. Vilken känsla att stå framför sitt eget hus. Så (nästan obehagligt) vuxet!!

Jag gör i min vanliga ordning inte ett dugg. Föder min mage och mår fiiiint. I kväll förvandlades jag också till en kärring, och detta åstadkom jag genom ett köp på Tradera. Det är inte plagget i sig som är tantigt, det är själva grejen att handla därifrån.

Slängkyssar till er alla!

Nu ska jag göra inbrott i albumet.

• Page

Ibland när jag tittar på en rolig, töntromantisk film, kommer jag på mig själv att jag har ett gigantiskt fånflin på läpparna. Samma dumma flin dök upp när jag tittade på bilderna. Jösses vad glad jag blev! Tinga med mage, LillKoko, lilla Goingen som har blivit stor, Vickan smal, och Silverfirren bland vårblommor!

• Sweetstreet63

Åneeeej Telis!!!!
    Jag har hållit tummarna!!! Men vad faaaan!!!! vad är nu detta för ett cysthelvete!!!!! Blir så arg!!!!!!

MEN nu håller jag tummarna ...igen... för att det ändå ska lösa sig. Att cystskiten ska krympa, eller fara all världens väg! Att dian äggblåsor (som ju såg väldigt fina och många ut om jag förstod det hela rätt??) kommer att växa till sig fint!
    Hoppas du slipper börja om gumman!
    Det är ju abra för sjukt att det hela tiden ska dyka upp något jävla skitmoln på barnhimlen!!!!!!

Stor kraaaam till dig!!!!

• Sweetstreet63

Page!!!!
    KUUUL att du är förbi i tråden!
    Saknar din blogg...

Låter ändå bra att du mår bra och att du fånler!
    kram

• Sweetstreet63

Gosnosen,
    vill skicka kramar till dig också.
    Usch! Jag finner inte riktigt ord. Tycker det är så jävla orättvist!!!!!
    Men som sagt det blir nog bra för er att ta lite paus ett tag innan ni går vidare med nytt försök.

• Sweetstreet63

Cicci!
    Såg V i galleriet! My God han har blivit stoooooor nu!!!
    Och jag tyckte verkligen han liknar dig!
    Vet du än om det "tog" under din troliga ÄL eller elver du fortfarande i ovisshet?!?

Svar på tråden Barnkarusellen