• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

På tal om grejor - nallar & gosedjur har vi fått förresten HUR många som helst - jag som själv aldrig riktigt förstått vitsen med gosedjur (hade en älskad trasdocka som liten, men inga gosedjur), där förundras jag över hur folk måste tycka det är mysigt att shoppa gosedjur också. Själv är jag mer "jaha"... Men om Amanda gillar dem, så självklart är det ju bra. Hon får bli lite större först bara så att hon fattar, tror jag. Just nu är det en "koprickig" snuttefilt som är favoriten

• Nattson

Telis, på mitt jobb är det ok att gå på läkarbesök och de räknar BM till det också så jag behöver inte ta igen den tiden.

Tror på den där teorin med kläderna! Jag köpte mycket kläder till min kompis dotter just för att de var så söta! Men ibland slank det med någon leksak också Annars brukar jag fråga föräldrarna om det finns något som de skulle vilja ha istället för kläder. Brukar funka bra.

• Telemarkgrrl

Vad bra att du får gå på arbetstid, Nattson. Kan tänka mig att det blir lite jobbigt om man är gravid och måste jobba igen den tiden, det är ju tillräckligt jobbigt som ogravid.

• Nattson

Ja vette fasiken hur det skulle gå för min del, jag är som en urvriden disktrasa vid 17:00 när dagen är slut. min kollega som sitter i samma rum har tom kommenterat mitt humör, så det ska bli skönt nästa vecka att jobba lite mindre, då kanske jag lyckas hålla humöret uppe varje dag.

• Tinga

Telis - tråkigt att all din surt förvärvade tid bara går till "måste-grejer", men förhoppningsvis leder det till att du kan sitta på en solig altan nästa vår! Hjälper kanske inte så mycket att tänka så just nu, men...

Här på mitt jobb får man fixa läkar- och barnmorskebesök på icke-arbetstid. Eftersom jag nu är sjukskriven 50% är det ju inte så svårt att få ihop sina 4 h på resterande del av dagen (väljer själv när på dagen jag ska jobba), men innan dess var det till att ta av komp eller flex.

• Telemarkgrrl

Asch, nu ska jag sluta gnälla. Solen har hittat till Stockholm och vi har faktiskt en terass på jobbet. Jag får sitta där och fika.

• start september

Hm,

jag läste just på vad som gäller på mitt jobb. Tydligen får man ta för läkare/tandläkare upp till 24 h för samma typ av åkomma.

Räknas BM tro? Och är en grav en åkomma??

Slutsaten är att det verkar variera, det beror nog på vilket kollektivavtal etc.

• start september

Jag tror också på klädteorin för att de är så söta. Jag är dock en gosedjursfantast, älskar att köpa dem och ger ofta bort. Oftast har det blivit favoriter för de barn som jag känner väl.

Mitt första gosedjur fick jag av en familjemedlem en vecka gammal, den fick namn efter givaren och den följer mig fortfarande...

Maken har ibland haft svårt att få ut mig från IKEAs gosedjuravdelning...

• BrudSommar2006

Det är ju SÅ kul att shoppa små söta bebiskläder! Jag blev lite frustrerad nästan emellanåt att Iris växte så fort att det inte var någon idé att köpa speciellt mycket i varje storlek...

Iris har inte börjat gilla gosedjur än, är inte intresserad av snuttefiltar heller. Isch förresten, vad hon bits med sina små sylvassa tänder! Idag bet hon mig i överarmen, hon kom krypandes över golvet på öppna förskolan mot mig och såg så söt ut, jag trodde att hon ville kramas men icke, hon ville bara hitta något att bita i!!

• BrudSommar2006

Muggles, det var en trevlig vagn, just nu lutar det mest åt en Emmaljunga Cangaroo för vår del, det enda är att jag har fått för mig att handbroms kan vara bra. Vi får se vad vi hittar i helgen, om vi nu orkar vänta på att få hjälp av någon vill säga. Synd att vi inte hinner in en vardag men, men.

Svar på tråden Barnkarusellen