• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Nenne - åh, du får så gärna så vinna racet över mig och få trillingar! På den punkten är jag väldigt tacksam; trillingar känns definitivt som en för mycket, om du frågar mig. Men ska du göra något VUL för att kolla äggblåsor under Pergo-cykeln, eller ska ni bara köra på? Jag gjorde ju inget VUL, men så blev det också som det blev. Skönt att spolningen gick bra och att det är fri lejd för simmarna.

Telis - tusan också vad livet är orättvist ibland! Jag blir så himla ledsen för din skull; du var verkligen förtjänt av lite nedförsbacke och medvind den här gången. Jag förstår också dina funderingar kring att fortsätta/inte fortsätta den här cykeln; med tanke på att ett försök inte är direkt gratis vore det kanske vettigt att avbryta och hoppas på att få tio blåsor som är i fas nästa gång. Svårt beslut, och jag är inte avundsjuk på dig som ska fatta det. Positivt är ju ändå att dina äggisar verkligen är på G den här gången, och att de faktiskt verkar kunna producera en hel hög med ägg på samma gång. Att cystan finns är ju inte deras fel (antar jag ).

Cicci - haha, jag garvade gott åt din kommentar om att du kan behöva ett Jesusbarn! Jungfrufödsel är det ju i alla fall inte fråga om; det vet vi! Förstår att det känns frustrerande för dig att inte veta vad som är på gång, men det är ju inte så lång tid kvar tills söndag. Det var förresten länge sen folk höll på och nojade över nidblödningar och annat här i tråden; känns som lite bitterljuva minnen kom över en.

• muggles

Läste ikapp framför datorn igår och sedan var det läggdags så nu har jga glömt allt jag ville kommentera. Har för mig att det var ngn fråga till mig också. Ah, nu kom jag på det:

BS: ja vi köpte en Crescent Logic (www.crescentbaby.se/oldweb/logicred.html). Vi var i affären och tittade på EasyWalker (väldigt lik Urban Jungle) men den kändes ranglig. Och så fanns ett sista ex av Logic kvar som de sålde ut för 1995 kr. Så vi slog till! Jag är jättenöjd. Lättstyrd men tillräckligt stora och stabila hjul för att inte vara svårkörd i lite ojämnare terräng, stor varukorg (många 3-hjulingar har liten varukorg), lätt att fälla ihop och slänga in i bilen, hyfsad sufflett med vindskydd (tex UJ och EasyWalker har små suffletter som knappast ger mkt vindskydd och det behövs i Götet). Jag var lite sugen på Ciccis vagn också men hittade ingen åf här i Göteborg.

Telis: fy faan vilken otur!!! Rådgör med läkaren om att du tycker att ni ev slänger bort ett försök och vad han tycker att ni ska göra. Fy vad surt. Men vad skönt ändå att det inte var en farlig cysta iaf.

Nennelainen: vad härligt att spolningen gick finfint och inga hinder ivägen! Men du, om du är på tjocken i v24 så är det den tiden man mår som bäst i graviditeten (andra trisemestern). Det börjar synas men man är ofta ganska rörlig fortfarande med minimalt med krämpor. Sedan runt v35 kan det börja bli lite kämpigare... Så det går nog jättebra i NY!

gosnosen: trista nyheter men vad skönt att läkaren ändå var lite positiv, han verkar bra!

Cicci: vad trist att ni har haft det lite stökigt hemma. Men hade du fått mensen innan detta el är detta i så fall den första blödningen? Min blödning jag hade innan plusset var mer brun än ljusröd om det kan sprida ngt ljus över saken... (hade inte du en likadan brun innan du plussade när du pappersmuffade?).

Hmmmm... har jag glömt ngn...?

• muggles

BS: förresten, jag vet inte alls om Moa kommer att gå tidigt bara för att hon står och går med stöd nu. Tydligen gick jag vid 11 mån men att gå vid 8 mån - oj! DET måste vara tidigt. Jag stressar iaf inte över det här med gåendet/krypandet; det är skönt att veta att det är genetiskt styrt när de börjar så man kan inte påverka ändå, även om man skulle vilja. Men jag erbjuder stöd när hon vill ha

Och visst är det härligt att höra dem skratta - jag älskar Moas skratt! Och försöker såklart framkalla det ofta...

Var ute hos en kompis igår som har en 50-60 kvm stor altan (herregud, det är som en normalstor 2:a!) och satt i solen. Det var 20 gr enl termometern! Såå härligt.

Mina planterade penséer framkallade en hagelskur igår men de klarade sig som tur var. Kom hem och förväntade mig att se dem slagna till marken men det hade gått bra.

• muggles

Jo, hann aldrig skriva det igår men Nattson är med i galleriet (som ni förstod) och ny bild på Max och Malte också!

• junilejon

Hej hej tjejer..nu har vårt internet börjat krångla igen,så är det väl när man bor mitt ute i ingenstanns

Har inte hunnit läsa ikapp än...jag verkligen trivs med att gå hemma...att slippa gå upp kl 03.30 på morgonen..att ta dagen som den kommer,vill jag inte göra något en dag så gör jag inte det!!
    Igår var jag ute och gick med en kompis i 1 1/2 timme i vår solen,sen blev det kaffe på hennes alltan,sen åkte jag och handlade lite mat åkte hem och vilade lite innan jag satte igång med maten. Idag blir det städning här hemma och imorgon ska jag och mannen till båten hela dagen.
    Jag börja bli mer och mer nyfiken på vad det är för en liten figur som ligger där inne i magen,det är ett himla liv på dagarna och ganska lugnt på nätterna...nu ser man på magen med när den rör sig där inne...och igår är jag säker på att jag kände huvudet på det med handen...så himla häftigt!!

• nennesjuttioåtta

uuuh nä, jag avvaktar med penséerna ett tag till, men jag längtar så tills det är dags! Här ska pyntas!!

Muggles, tack, nu känns det lite bättre. Men nu tar det sig väl inte bara för att det skulle funka, hahahahah! Säg att det blir knas och att du inte rekommenderar att vara i andra trimestern i NYC! NU!

Tinga
    nja, jag tror att tre blir lite väl i överkant. Men två är välkomna (säger jag nu, hahaha). Vi ska inte kolla något under tiden utan bara köra på, ska bli spännande...

Var inte beredd på att jag skulle få pergotime, men dels så hade jag ju inte haft någon ÄL sist jag var där, och nu såg mina äggblåsor väldigt små ut (men det kunde också vara så eftersom jag är så nära mens) och jag sa att jag hade fått utslag på ÄL-test. Men hon ville väl kanske inte se mig mer där. Hur som helst, det kändes mycket bättre med henne den här gången, hon kanske hade en dålig dag sist. Frågade också om makens soldater och några värden var någon procent under det normala (på aktivitet) men han hade otroligt många (225 miljoner?!?) och en mycket bra koncentration och nu knaprar han vitaminer med folsyra och zink samt har plockat ur mobilen ur jeansfickan. Förhoppningsvis är de lite piggare nu!

• muggles

Nenne: haha ja din man gör iaf allt han kan! Och vid närmare eftertanke så är det nog inte så smart att åka till NY... Jag menar, man vet ju aldrig, du kan ju få foglossning from hell och kanske är en sådan som mår illa konstant i 9 mån och behöver ständigt dropp för att övervleva... Men du hade bokat med avbeställningsskydd el hur var det?!

• nennesjuttioåtta

åneeeej muggles säg inte sådär! jag som inte har något avbeställningsskydd *skriker hysteriskt* hoppas att jag inte blir gravid nu, det skulle verkligen inte passa!!!!!

:-d

• nennesjuttioåtta

ooh junilejon! Låter som en härlig tid du har nu fram till BF! Spännande vad det är för krabat!

• nennesjuttioåtta

vafan, jag skrev ju med versaler! Nu kommer ju inte tricket att fungera i alla fall!

Jag repeterar

ånej jag som inte har något AVBESTÄLLNINGSSKYDD!!!

Svar på tråden Barnkarusellen